blokering af pc

jeg var på nettet og pludselig kom en side op der skulle være fra politiet at jeg havde været inde på nogle sider jeg ikke måtte , hvilket jeg ikke har været, nu ville de have at jeg inden for 72 timer skulle betale en bøde på 1000kr før min pc ville blive genåbnet, så ringede jeg til politiet og forelagde sagen, de siger at de intet har med det at gøre, og at flere har oplevet det samme, hvad skal jeg gøre?, for at komme på nettet nu, må jeg pille netforbindelsen fra, og vælge log af for at kunne komme på og derefter sætte netstikket til, HVAD SKAL JEG GØRE OG HVORDAN FÅR JEG FJERNET DEN SIDE ELLER DET DE HAR HACKET????  please hjælp

1 Kommentar

Omdømme 1
Hej bartman

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men jeg tror du har besøgt en side på nettet som har indeholde en skade lig kode og den kode har fået en side til at poppe op i din browser.

I første omgang syns jeg du skal tømme din browser for gamle sider. Hvis du bruger IE9, skal du klikke øverst i dit browservindue på funktioner - slet browserdata.  Normalt skriver jeg der skal være afmærket i de første 5 felter, men her syns jeg du skal slette alt. Husk at alle dine formulardata også ryger væk. Altså de brugernavne og pasword dine sider måske selv husker.

Dernæst skal du sætte dit sikkerhedsprogram til at køre et dybdeskan.  Når du har gjort det, skal du igen logge på forum, her i din tråd, for at se om andre brugere har givet dig flere tip.  Opgiv aldrig dine personlihge oplysninger på nettet, med mindre du er 100 % sikker på at siden du besøger er i orden.  Selv her i forum er der brugere der skriver deres mailadresser og telefonnumre. Det gør man bare ikke. Der er robotter der støvsuger nettet for sådanne oplysninger og forum er jo offentlig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)