billeder forsvand | YouSee Community

billeder forsvand

På grund af nogle misforståelse personen  som har hjulpet mig at geinstallere min computer kom til at slette alle mine fotografier som jeg sammlede i 16 år.

Mit spørgesmål er kan man gendanne billeder eller er de tabte.Jeg havde ikke gemt dem andre steder.

Jeg er selfølgeligt meget, meget ked af det.

Speciellt på grund af billeder af mine børnebørn og selfølgeligt alle rejser.

Kan ikke forstå at der er ikke et program som kan rede den slags  "ulykker".

En trist senior

Milena

10 Kommentarer

Omdømme 5
Hej Milena

Hvis du vil gøre dig håb om at redde nogle af de slettede billeder, bør du bruge din computer mindst muligt, indtil nogen med et særligt program har søgt efter de slettede filer på din computer.

Der findes programmer (fx RecoverMyFiles), som kan lede efter slettede filer på computeren, men det kræver nok lidt it-erfaring for at kunne bruge et sådan program effektivt.

Som nævnt vil jeg derfor anbefale dig, at bruge din computer mindst muligt og hurtigst muligt prøve at finde en it-kyndig person, som kan hjælpe med at lede efter de slettede filer på din computer.

Mvh Stephen

Hej Stephan

1000 x jeg prøver finde en.

Hedder program "Recover my files "- er det det hele ? Finder man det på Google eller ?

JA du kan læse jeg er analfabet på det område.

Jeg skriver et par mails om dagen skal jeg lade være med det mens jeg venter på en som kan redde mig ?

Hilsen Milena

Omdømme 4
Badge +1
Der findes firmaer som kun arbejder med den slags problemer. Kontakt sådan et firma.

Jeg vil klart anbefale dig ikke at bruge din computer før du har kontaktet et firma og hørt dem - for hver gang du bruger din computer mindskes chancen for at få dine billeder tilbage. Billederne er stadig på din computer. "Delene" på harddisken er dog "frigivet" så windows kan overskrive disse dele hvis der bliver behov for det. Chancen er at disse dele ikke er overskrevet endnu, men det kan se hvorfor du ikke bør bruge din computer.

Mvh

Hvad slags firma er det ? Navnet ? Jeg bor i København

Mener du jeg må slet ikke bruge mit PC mere ind til jeg kontakter dem ?

Nu bliver jeg virkeligen skræmt !

MVH Milena

Omdømme 5
Hej Milena

Ja, det program jeg har omtalt hedder "Recover My Files", og det har jeg brugt en gang, men der findes mange andre lignende programmer. Jeg kender ikke så meget til dem, så jeg kan ikke anbefale et bestemt program, men jeg ved, at der kan være nogle, som er gratis at bruge, mens andre koster penge.

Som droid skriver, så ligger dine billeder stadig på din harddisk, men de er "opmærket", så computeren "ved", at de ikke skal bruges mere. De områder af harddisken, hvor billederne ligger er derfor nu opmærket som "frit". Når du arbejder på computeren, vil computeren derfor begynde at bruge den harddiskplads, som billederne ligger på. Det er derfor, at du så vidt muligt skal undgå at bruge computeren, før nogen har søgt efter de slettede billeder.

Mvh Stephen

1000 tak til jer begge to, jeg prøver undersøge hvor jeg kan få hjælp.

I gav mig håb tilbage og det er bare så godt.

MVH Milena

Omdømme 5
Hej Milena

Jeg håber, at det vil lykkes at få om ikke alle, så mange af billederne tilbage.

Men jeg har forstået det sådan, at billederne er blevet slettet i forbindelse med en geninstallation på computeren, og alt efter, hvordan denne geninstallation er foretaget, så KAN det betyde, at harddisken er blevet "renset". Hvis det er tilfældet, så vil billederne ikke kunne genfindes.

Jeg synes bestemt ikke, at du skal opgive håbet, men du skal dog være forberedt på, at billederne muligvis ikke kan genfindes.

Mvh Stephen

Jeg håber, jeg håber  men den person som har geninstalleret min pc er min ejen søn og du ved hvordan det er.Hvis jeg var en dejlig ung kvinde så ville han ordne det problem straks men den gammle mor må bare vente ha ha .

Han skrev til mig at han tror at der er måske et lille  håb men han har så travlt på sit job og han har  en meget stor familie så jeg kan godt forstå ham.

Milena

Omdømme 1
Hej Milenar

Lige en lille kommentar. Jeg har også en af slagsen. Altså barn af hankøn, så jeg forstår udemærket, hvad du mener. Min knægt har ikke en stor familie. Han har sig selv og sin kæreste, men det kan selvfølgelig også optage megen tid. (Det var da godt at vi havde tid da de skulle ha pudset næse og have tørret deres bagdel. Hva?)

Nå, det jeg ville sige var, at når du forhåbentlig har fået dine billeder igen, eller får taget nogle nye, så køb  en ekstern harddisk, som du kan lægge dine billeder på, eller brænd dem på cd'der. Eller du kan gøre som jeg: Gå med livrem og seler. Jeg gør begge dele.

Håber slutresultatet bliver tilfedsstillende for dig, så du kan få en god sommer.

Haj Maja, Stephen, Droid !

Tak for de gode råd det var hyggeligt og lærerigt at læse jeres mail.

I ønskes en god sommer med blå himmel og masser af solskin!

Milena

Besvar