Bestilling bredband; tid, ping

• 0 kommentarer
Hur lang tid tar det ungefär mellan bestilling och aktivering af bredband?

Vet nagon om det gör en skillnad vad gäller pingtid om jeg bestiller 20/2 eller 50/5 Mb?

Er TDC den beste leverantör (region - Kolding) eller finns bettre/prisvärdare konkurrenter?

8 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

Det er lidt svært at sige hvorlang tid det tager fra du bestiller til du får bredbånd.

det er også umuligt at sige om der er forskæld på ping tid, da det vil kræve at vi som bruger kunne teste det, men rent logisk vil jeg sige at der skal være.

Ja, det er jo TDC forum, så vi vil nok sige at TDC er den bedste.

hvis du regner ud hvad du skal give ved andre udbydere, for at få det samme som du får ved TDC så er tdc billig

Hej Miela1,

vet du om bestillingen kan laves fra utlandet?

Jeg har aktuellt inget danskt konto, och kommer inte till Danmark förrän om to uger, sa att betalningen nu skulle behöva laves fra udlandskt konto per VISA.

Däremot kenner jag redan nu adressen i fraga.

I TDC Duo ingar telefonsamtal for 1DKr per samtal inom Danmark.

Vad ligger tarifen for udlandssamtal inom EU pa?

Omdømme 5
Hej,

Her er en prisliste for opkald til udlandet.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/telefoni/udlandspriser/ priserne er minut takster.

Du skal have en dansk adresse for at kunne bestille bredbånd, om du så befinder dig i Udlandet, jeg tror dog at du skal ringe til Kundeservice (+45 80 80 80 80) for at bestille og aftale en dato for oprettelse.

Omdømme 3
Arrrgh... miela1..

Med risiko for at starte (endnu) en blodfejde, føler jeg mig nødsaget til lige at bede dig om at trække vejret...

Tag nu de der blå/hvide TDC farvede briller af... Det er da ikke et ordentligt svar - godt nok er det her et TDC forum.. Men hvis ikke det skal gå over i rent rygklapperi, og bekræftigelse af hinanden og TDC's herligheder - må det i sandhedens interesse være muligt at give et bedre svar end det du lige fik trykket af ud mellem sidebenene der...

Der er alternativer, og nogle bedre, og nogle dårligere... At spørger bor i kolding, må da helt klart give mulighed for at skifte fra kobber, over på enten antenne, eller fiber... (alt efter hvor i kolding, selvfølgelig..)

Og så vil jeg da elske at se nogle eksempler på at TDC hører til i den billige ende af udbyder-segmentet..

Tror der er en del brugere her på forum der ikke er helt enige i den betragtning... Med dit store kendkab til nettet, og i særdeleshed til TDC - og især da du ingen tilhørselsforhold har til TDC, må du da kunne råde spørger langt bedre end du nu gør..

CVX

Omdømme 5
Hej, CVX.

Rigtig relevandt, men i forhold til de eneste sammenlinige firmaer er TDC billigst.

Jeg har selv Telia, og det kan godt ske at nogen brokker sig over TDC kundeservice, men Telia har slet ingen kundeservice, Jeg har det kun forde at jeg har bedre mulighed for personlig opsetning i deres box.

TDC priser bredbånd 20 megabit.(home duo)

299 kr/månden.

fri musik, 0 kr/måneden.

Ialt, 299 kr/måneden.

Telia for hvad der svare til Homeduo

20 megabit, 329 kr/måneden.

fri musik, 99 kr/måneden.

ialt

428kr/måneden.

her er TDC 129 kr billiger

telenor

20 megabit, 299kr/måneden.

fri musik(wimp), 99 kr/måneden.

ialt 398kr/måneden.

her er det 99kr billiger ved TDC

jeg kan desvære ikke finde andre produkter der er sammenlignlige med TDC homeduo

Edit: jeg havde glemt at skrive prisen for fri musik ved TDC.

Omdømme 3
Hmm..

De tal vil jeg ikke betvivle... Har du så også priser på Antenne og fibernet i den hastighedskategori ?

Det kunne være interessant for spørger, såfremt han påregner at flytte til en bydel hvor de tilbyder en eller måske begge løsninger ?

CVX

Omdømme 5
Ja, du har ret.

Waoo.

bredbånd 30 megabit

169 kr/måneden(De første 6 månder)

her efter 269 kr/måneden

telefon forbrugsafregnet.

fri telefoni(du spare 1 krone pr. opkald) 89 kr/måneden.

ialt, når tilbud er udløbet.

358 kr/måneden.

de første 6 måneder

258 kr/måneden

Her får du ikke fri musik, men fri online film fri musik kan tilkøbes for 99 kr/måneden ved enten telia eller Wimp

Jeg har lidt svært ved at sammenligne med internet igennem kabel TV, da det også hræver at man har Kabel TV

Omdømme 3
Ja...

Det kræver selvfølgelig at man har kabeltv på adressen - Nu vil de fleste mennesker nok gerne have adgang til TV på den ene eller den anden måde (det kan man forøvrigt også få via fiber, så vidt jeg er orienteret..)

Men jeg kan da supplere med en kabeltv - bredbånd - telefoni løsning så....  Jeg har (som nogen måske ved) netop skiftet hele baduljen til Stofa..

Kabeltv (med 34 kanaler) 336 kr. pr. måned  Og det er med Alle DR og TV2 kanaler. Samt TV3 og 3+ .. Og 4, 5, 6, Discovery, Disney, Animal som de vigtigste...

Eller hvis man kun ønsker 19 kanaler, koster det 295 pr. måned - Der er så kun primært licensbetalte eller gratis udenlandske kanaler..

Bredbånd 25/2 mbit. 270 kr. pr måned

Fri telefoni  (til alle DK-numre minus visse 70 og 90 numre) 50 kr. pr måned..

Hvis husstanden IKKE er tilsluttet (altså der skal graves kabel ned og tilsluttes) koster det så en engangsudgift på 4500 kr.

Hvad der måske var det primære mål for mig, er så også blevet opfyldt.. Nemlig: 5 unikke mailadresser med i abonnementet - Samt at jeg faktisk får den hastighed jeg betaler for.. Har målt forbindelsen en del gange (er jo af natur mistroisk) Og har endnu ikke målt under 21 mbit.. Og oftest ligger den oppe på godt 24 mbit - og det med indtil flere computere spillende on-line spil på samme tid, og Zaptor boksen i drift... Benytter primært TDC hastighedstest, for netop ikke at få tegnet et skønhedsbillede af Stofa's egen måler...

Så endnu en mulighed - og et modspil til TDC Hometrio (og ikke Homeduo, som jeg godt ved er det spørger måske efterlyser... )

CVX

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P