Begrænsninger af produkt

Hej allesammen

Er der nogen der kan pege mig i retningen af en projektbeskrivelsen af et almindeligt bredbåndsabonnement.

Jeg er løbet panden mod muren ifht den (for sent opdagede) smtp.gmail.com problematik. Derfor tænker jeg at hvis dette er en begrænsning er der garanteret flere begrænsninger og de bør så være beskrevet et sted. 

Hvis nogen har en løsning på ovenstående er jeg naturligvis meget lydhør, for jeg ønsker ikke at have en tdc-mail (til samlingen af worldonline, tiscali, sonofon, stofanet, telenor, yousee oma døde adresse). Langt hen ad vejen handler det om en ISP-uafhængig mail adresse som jeg kan tilgå via pop og smtp fra en mailklient. Jeg tror dem der ved hvad det her handler allerede nikker genkendende. 

Jeg har efterhånden brugt det meste af 14 dage på selv at finde en løsning, dog uden held.

Jeg er klar over at TDC naturligvis ikke supportere 3. part og fred være med det, men i min verden er at supportere også at fortælle at jeg ikke skal spilde mere tid på det for det kan ikke lade sig gøre, frem for at fortælle at det må jeg selv rode med.

Btw: I dette tilfælde er det jo ikke 3. part der har sat begrænsningen, så hvilke "knapper" har de at skrue på for at supportere mig?

PFT

Tjalfe

7 Kommentarer

projektbeskrivelsen produktbeskrivelse ... meeh Glad humørikon

Omdømme 1
Hej Tjalfe

Jeg har læst dit indlæg igennem flere gange og jeg kan ikke forstå hvad problemet er. Jeg har yousee bredbånd og jeg ved at på den måde, jeg har sat mine kontoer op, kan det også lade sig gøre med tdc bredbånd.

Jeg har mailkliendten Windows live mail 2013. I den mailklient har jeg opsat 5 forskælllige konto.

yousee-konto oplætning fundet på yousees supportside for mail. pop3

Klik her

hotmail-konto opsætning fundet på microsoft supportside.          pop3

klik her

gmail-konto opsætning fundet på google supportside.                 imap (pop3 findes) 

Klik her og klik ud for "Adgang til en tredieparts eller enhed"

To konti tilhørende min hjemmeside hos one.com                       imap

Klik på opsætning af email

og så snupper vi også lige en TDC-opsætning:                           kun pop3

Flere muligheder

Men det kan selvfølgelig være jeg har misforstået det du gerne vil vide. Glad humørikon

Omdømme 1
Hej.

Hvori består den Gmail-problematik, du omtaler?

Jeg har haft en Gmail-konto på en lokal mailklient (Microsoft Office Outlook), som fungerede. Kontoen var opsat som IMAP, men til udgåede mail blev brugt den server, du nævner, d.v.s. smtp.gmail.com.

Omdømme 5
Badge +1
Jeg er heller ikke helt sikker på jeg forstår hvilke problemer det er du mener....

Men en uafhængig adresse - det kan du da få ved snart sagt alle web-hotel-udbydere i verden. Jeg vil nødigt nævne nogen frem for andre, da det snart er mange år siden jeg har benyttet mig af de løsninger.

Hvis du vælger at købe dit eget domaine, så kan du endda placere det hos en anden udbyder på et tidspunkt, uden at ændre adressen. Så skal du bare ændre din DNS-henvisning. Hvis du f.eks. registrerer dig hos www.gratisdns.dk koster det ikke noget, og du bestemmer alt selv.

Vh

Peter

Hmmms. sikke noget rod J, beklager frustrationerne i første post.

Allerførst: Tak for jeres tid MajaH, MS-ERIK og PeterA.

Når jeg skriv Jeg er løbet panden mod muren ifht den (for sent opdagede) smtp.gmail.com problematik.”, så handler det om at, jeg, uden held, har søgt vidt og bredt efter en løsning på benyttelse af gmail’s smtp (pop/pop3 har hele tiden fungeret). Efter ca. 14 dage bliver det hurtigt noget rod.

Anyway_ Jeg syntes selv, at jeg efterhånden har sat en hel del mail kontoer op, både privat og for andre. Derfor mente jeg, at noget så banalt havde jeg styr på, men alligevel og efter at have fulgt mange forskellige beskrivelser/guides var der alligevel en enkelt setting der var smuttet i dialogboksen "Internet-e-mail-indstillinger (kontoindstillinger -> fanebladet E-mail -> Rediger -> Flere indstilligner -> Fanebladet Avanceret)

Af en eller anden årsag havde jeg overset at ”Brug følgende type krypteret forbindelse” stod til ingen… og så skal det jo gå galt uanset hvad jeg ellers laver med kontoen

Jeg er ked af at i har måtte bruge tid på noget så banalt som dette

Omdømme 1
Hej Tjalfe

Selv tak og tak fordi du giver en tilbagemelding.

Jeg er sikker på, at vi der har skrevet sagtens kan sætte os i dit sted. Selvfølgelig kan det ske, at man kommer til at springe noget over.  Jeg tror faktisk snart jeg kan oprette en klub, med mig som hovedsponcer. Meget glad humørikon

På et tidspunkt får du en mail fra forum, hvor du bliver bedt om at vælge det svar der hjalp dig mest. ved at klikke på accepteret som løst tråd. (Hvis du altså ikke når det inden da. ) Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på at du godt må klikke på dit  eget svar )  og hvis du vil gøre det rigtig godt så er vi modtagelig for bestikkelse, i form af et klik på "Synes godt om" til venstre ud for vores indlæg.

Får du andre problemer, så spørg endelig en anden gang. Glad humørikon

Omdømme 5
Badge +1
Sådan sker det jo - at det skrider :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$