Begrænsning af udgående mail til flere modtagere? - Vista Windows mail

Efter tilføjelse af »a« foran smtp og nyt portnummer synes jeg at have fået det problem, at jeg ikke kan sende til ret mange modtagere ad gangen. Før kunne jeg sende til 30+, men nu må jeg opdele min gruppe i blokke á 6-7 modtagere. Er der indført begrænsning, eller mangler jeg et flueben / eller ophævelse af samme et eller andet sted? På forhånd tak / Dahle

5 Kommentarer

Hej Dahle,

Vi har en del forskellige tiltag på asmtp serveren, som holder øje med, om en mailkonto bliver brugt til for.eks. spam afsendelse. Men man skal sende mange mails før at man vil blive ramt af nogle af de her begrænsninger.

Dog hvis du bliver begrænset i at sende mails, vil du altid modtage en automatisk mail fra TDC postmaster med en beskrivelse af hvad der er sket, og ofte også hvad man kan gøre for at løse dette.

Hvis du ikke har modtaget denne mail, så er det ikke asmtp serveren som blokere dig i at sende dine mails, og vi vil derfor ikke kunne hjælpe med at løse problemet.

Du kan finde mere general viden omkring vores mailsystem på http://postmaster.tdc.dk

Hilsen Per.

Omdømme 4
Badge
@ Per_Koustrup

Ja, hvis 5 mails er mange - så har du ret, for sender man flere end 5 på en gang kommer der en blokeringsbesked, det sker også ved vidresendelse.

Mvh

Kim

jeg har samme problem med min tdc mail

når jeg sætter feks 25 modtagere ind i til feltet, kommer der svar fra serveren at der er fejl i server indstillingerne for flere af modtagerne, men sender jeg til dem enkeltvis, er der ingen problemer.

jeg har en hotmail konto i windows live mail, fra den kan jeg sende til ligeså mange modtagere jeg lyster.

ole

og følger jeg den guideline der skulle lede mig tilbage til en smtp server, kommer jeg til en side for opsætning af asmtp, kan i hjælpe? har brug for at sende mange mail i forbindelse med forenings arbejde.

ole

I mellemtiden har jeg fået følgende svar

»Hej,
Du kan maks sende 100 mails pr. 30 min eller til 300 modtagere pr. time.

Hvis du ikke mener du har sendt så mange mails, så skyldes fejlen
sikkert at du har en mail i udbakken som ikke kan sendes og hvert forsøg
tæller som en mail.

Venlig hilsen
TDC
Postmaster /flin«,

---- og det var en dag, hvor jeg havde sendt 4 mails :-)

Jeg forstår det simpelt hen ikke, men har nu opgivet og sender mine foreningsmails via g-mail.

Dahle

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P