bærbar vs stationær hastighed | YouSee Community

bærbar vs stationær hastighed

hejsa

ved ikke om det er det rette sted at spørge:-)

jeg har netop sat vores to pcere op mod hinanden

pc1 stationær med direkte kabel i tdc homebox, her siger hastigheden omkring 6/1

pc2 bærbar som kører trådløst til tdc homebox ,her er hastigheden 8/1

er nogle bud på hvorfor den bærbare vinder,jeg mener at man siger at den trådløse altid taber lidt signal modsat direkte kabel.

ethernetkortet til den stationære siger tilsluttet 100mbps ,det burde vel være hurtigt nok?

mvh søren

2 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Der kan være mange grunde til dette.

En af dem kan være softeware på den stationære som kan sinke netforbindelsen. F.eks. Antivirus, firewall. En anden kan være tilføjelser i browseren, de såkaldte ""BHO" som kan være alt lige fra værktøjslinier til flash og java. Hvis du har en 10mb bør den måle ca. 8,5. Den sikrest og præcise udlæsning får du hvis du har en homebox. Her kan du logge ind på http://192.168.1.1 og indtast brugernavn admin og ikke noget i password feltet. Få forsiden får du en udlæsning af hvad den rigtige hastighed er mellem box og central.

mvh

Glad humørikon

mange tak for svaret,jeg tog et sats og prøvede kortvarigt at slå antivirus programmet fra , det gav en måling på mellem 8,5 og 9 ,så det var der synderen lå,sjovt nok kører vi med samme program avast på den bærbare, jeg har dog ikke prøvet at slå det fra og se målingen der, men lidt utroligt at avast tillader sig at snuppe 3mbit af hastigheden,jeg må vist se på nogle andre alternativer til det

homebox en siger bitrate 10238/1021 :-)

Besvar