Ang. Gamingprofil | YouSee Community

Ang. Gamingprofil

Hejsa.

Vi har for noget tid siden købt 10/1 mbit bredbånds forbindelse, men alligevel 'pinger'* jeg højt når jeg spiller på servere, i spillet Counter-Strike.

Da jeg havde 4/254 mbit, havde jeg faktisk samme forbindelse, som jeg har nu. Og som jeg har set hos Fullrate, er det muligt at få sådan en "Gamingprofil", som rent faktisk gør din latency/ping mindre, når du spiller..

Er dette også muligt hos TDC?

*pinger = Forbindelse man har til serveren a.k.a Latency (burde være på 10-20 på danske servere, er ofte på 40-50)

10 Kommentarer

Omdømme 6
Hej,

så vidt jeg ved er det ikke muligt at få en gamerprofil ved TDC.

har du prøvet at måle hvor hurtg din forbindelse er.

http://hastighedstest.tdc.dk/

det akn godt betale sig at måle over fler dage, da det også vil give dig et overbilk over hvor stabil din forbindelse er.

Omdømme 1
Hej Mikl0w

Jeg har ikke forstand på det du skriver om, men jeg har flere gange læst ordet 'pinger'. Du har været så venlig at skrive forklaringen, så derfor har jeg givet dig lidt ros. Og så kan i kvikke hoveder bare forsætte hvor jeg brød ind.

Jeps, jeg har målt min hastighed, - også over flere dage. (eftersom jeg ikke kunne forstå hvorfor min latency/ping STADIG var så høj, selv efter jeg havde opgraderet).

Den ligger på de der 8,8 mbit.

- den gamle forbindelse var 4,5 el.lign. 

Hvis det ikke er muligt at få denne gamerprofil, er der jo ikke noget at gøre.

Så må jeg vel bare få flyttet mit bredbånd til Fullrate, eller andre som tilbyder denne profil.

Omdømme 6
Ja, hvis du her brug for denne gamer profil,

men su skal huske at mange steder er de TDCs udstyr og net du for ved fullrate,

jeg tror entlig det er din upload hastighed den er galt med, du skal jo huske at din ping hastighed er afhængi af både op og ned hastighed.

at din ping hastighed ikke er så hurtig som du forventer kan også hvae noget med din computer at gøre, nu ved jeg ikke hvorken conputer du har så jeg kan ikke sige at det er det. men hvis det er hjælper det ikke noget at skifte til en anden ISP, så det er noget du skal kontrollere først.

Nu skal jeg hjælpe dig lidt, med at forstå i hvert fald.

Din ping/ms/latency er din responstid til serveren. Altså tiden det tager at sende en pakke, og modtage den igen - hvilket så betyder at den afhænger af at du kan afsende (uploade) og hente (downloade) hurtigt, hvis den skal være lav.
Desværre kan man som regel ikke udnytte den forbindelse man har betalt for, men istedet kun en del af den, bl. a. pga. afstanden til centralen.

Et godt sted at tjekke den hastighed man faktisk får ville være http://www.speedtest.net - serveren i århus - og IKKE tdc's egen hastighedstest. - Her vil du formentlig score ~30ms hvilket ikke giver mening da du har 50 i spillet counterstrike (selv på en dansk server)

Det er så her interleaving kommer ind, og den bedste måde at foreklare det på er nok 'flydende trafik'.
Med interleaving slået til bliver pakkerne(data) sendt i ryk: PAKKE......PAKKE....PAKKE.. osv.
Med interleaving slået fra virker spillet mere flydende da pakkerne sendes i et flow: pakke, pakke, pakke.
- Der er selvfølgelig en dybere mening med at sende pakkerne i ryk, men det forklare delvist den højere ping.

Man kan desværre ikke få en gamerprofil/interleaving fra hos TDC da deres udstyr åbenbart ikke kan klare det.
Jeg sidder selv pt på en 15/2 HomeTrio Opkobling og har planer om at snakke med kundeservice imorgen, da jeg, indtil i onsdags, har siddet med 15/1 opkobling med 30ping - hvilket var fint - dog, efter at have opgraderet til 15/2, er jeg begyndt at svinge fra 29-65 med forsinkede pakker(data) når jeg spiller Counter-strike 1.6.

Tak for dit svar.

Når du skriver ind til Kundeservicen, ang. dit problem, kan du så ikke også smide et indlæg i denne tråd, ang. deres svar?

For jeg har 10/1 lige pt, som skrevet, og min ping er uændret siden jeg skiftede fra 5/512. 

Så jeg vil meget gerne høre, hvad du finder ud af.

Omdømme 6
Hej,

det var da ikke så pænt sagt,

"Nu skal jeg hjælpe dig lidt, med at forstå i hvert fald."

Hværken over for mig eller overfor Mikl0w.

men det er en god beskrivelse om hvordan tingene virker, jeg tror bare ikke der er nogen i den her tråd som er i tvivl om hvad Ping er, så måske en smule unødventig, men du er selvfølig altid velkommen til at til at skrive også hvis du mener at du kan komme med en bedre beskrivelse eller svar end en anden her givet, men jeg vil opfordre dig til at skrive med respekt.

også lige TDCs hastigheds test virker rigtig fint og det er en af de bedste i danmark, desvære fortæller den ikke ikke ping hastighed/tid, givet speedtest.net er også god.

Av for den, prøvede skam ikke at virke arrogant Glad humørikon

- Mikl0w tolkede den ikke på samme måde som dig.

"Jeg tror bare ikke der er nogen i den her tråd som er i tvivl om hvad Ping er"

- MajaH er en. Og bare fordi man skriver at man gerne vil have bedre ping, så er det jo ikke en selvfølge at man forstår hvad der ligger bag pingtider. Hvilket jeg fandt nødvendigt for at forstå begrebet interleaving lidt bedre.

_________

Til mikl0w:
Jeg tror desværre ikke jeg kan kontakte kundeservice på dine vejne, beklager. Men jeg synes at du har givet en god forklaring på dit problem og hvis tdc's tekniske supportere ikke har trukket uddannelsen i en automat, så skal de sgu nok kunne hjælpe dig Glad humørikon

Omdømme 6
Hej,

først undskyld jeg ikke lige har svaret før, men jeg her haft nogle dårlige dage skulle have være til jobsamtale i fredags ved at firma jeg rigtig gerne vil have job ved, og jeg her været snet inde så jeg kunne ikke komme til samtale, og det skulle jo ikke gå udover dig.

Jeg regned heller ikke med at du lille være arrogant, ikke forde det gør noget at være arrogant bare man er det med respekt for andre, jeg er selv uafmindlig arrogant og er af den hålning at der ikke er nogen i værden der kan hvad jeg kan bedre end migBlinkende humørikon hvilket der sikkert er, men de får mig aldrig til at indrømme at de er bedre end mig, jeg har jo også min familie stolthed at tage højde for, men det stopper mig ikke at at være respektfuld over for andre heller ikke selvom at de tror de ved mere end mig, og jeg lytter altid til hvad de har at sige.

du har ret i at MajaH ikke vidste hvad Ping er, men jeg her i en anden tråd forklaret det får hinde, men det kunne du jo ikke vide så, det var måske ikke det rigtige valg af ord.

som jeg skriver er det en rigtig god beskrivelse af hvad ping og ping hastighed/tid er, der mangler bare sammenligningen med en motervej(Du kan ikke køre hurtiger en dit udstyr tillader, selvom du godt må) så er den hjemme.

Du er selvfølig altid velkommen her på forum, og altid velkommen til at skrive hvis du har en bedre forklaring end den der er skrevet. jeg er selv ordblind og er derfor ikke serlig god til at skrive men jeg ved alt det tekniske, så hvis du kan suplere eller bare forklare det bedre vil jeg være en glad bruger. men håber at se dig igen.

Hilsen Mikkel

ps. hvis du ser jeg har skrevet en stave fejl eller noget der er fulstenigt uforståligt, er du ligesom alle andre velkommen til at rette mig, enten som en PM eller bare et índlæg. så vil jeg brue min næsten fotegrafiske hokumelse til at prøve at huske hvordan det skal skrives.

Omdømme 1
Hej

Nu er mit navn blevet nævnt i flere svar. Jeg håber derfor det er i orden at komme med en kommentar. Jeg vælger dog at komme med en mere general kommentar i en anden tråd.Glad humørikon

Besvar