Alternativ router til HomeDuo | YouSee Community

Alternativ router til HomeDuo

Hejsa,

jeg har HomeDuo via VDSL og vil gerne helt erstatte TDC boksen med en anden.

Primært af to grunde:

1) Den spærrer for noget af trafikken med mellem mine kablede og trådløse computere, hvilket ikke kan ændres.

2) Rækkevidden af det trådløse netværk er, mildt sagt, håbløs.

Men findes der overhovedet et alternativ ?

mvh

Jesper

11 Kommentarer

Omdømme 6
Hej du kan jo købe din egen router og sette på.

/t5/Bredb%C3%A5nd/Brug-af-anden-router-end-TDCs/m-p/1041 det her er bare et af mange indlæg om brug af egen router

Tak for dit svar.

Jeg har skam kigget tidligere indlæg ind og mit problem er at jeg ikke har et DMZ punkt i min routers opsætning.

Nu kan jeg ikke lige komme til den og finde modelnr, men dens software version er FAST3464_6100I0.

Så derfor kan jeg ikke umiddelbart gøre den "gennemsigtig" for en ekstra router.

mvh

Jesper

Omdømme 6
Hej igen, prøv lige det her.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

Omdømme 6
Hej, Lige lidt mere.

Hvis du køre med forskellige styresystemer kan det nogle gange være svært at få netværk til at arbejde sammen, jeg tror muligvis det kan være grunden til dit problem.

du kan prøve at skifte kanal på for dit wifi, det kan muligvis løse problemet med rækkevide. 

Hejsa,

dit forslag kan desværre ikke bruges, da punktet DMZ ikke findes i min box.

Min menu kan ses her: http://dl.dropbox.com/u/4087743/tdcbox.JPG

Det slog mig pludselig - har jeg ved en fejl fået en Trio box, der er jo en TV del ???

Mht. LAN/wifi er det Apples Bonjour protokol der ikke overføres mellem det kablede net og wifi delen. Så snart begge computere er på det ene eller det andet, virker det fint.

Jeg har været i gang med Netstumbler for at kigge på kanaler og der er ganske fredeligt hvor jeg bor og de to andre net jeg kan se, er begge i den anden ende af kanalskalaen.

mvh

Jesper

Omdømme 6
hej, igen.

Der skal vare et punkt under firewall der hedder DMZ.

jeg kan ikke lige fortælle dig hvor helt nødagtig i det jeg sidder hjemme ved mig selv og mit net er fra teliaGal humørikon og der ligger det under spil indstillingerOverrasket humørikon?

Jeg har samme problem med min android telefon når jeg tager ned til min mor, der kan jeg heller ikke forbinde mellem lan og wifi, men jeg tror ikke problemet ligger i routeren idet jeg kan få andre computere dele mellem wifi og lan.

Det er ikke ku andre netverk der kan lave støj på din wifi, det kan være alt fra vejert til din microbølje ovn, fx jeg har en halogen lampe som når jeg tender midster jeg ca 10db's signalstyrke så prøv en anden kanal selvom der kun er 2 andre netverk i nærheden.

Omdømme 6
At du din router er klar til TV har ikke noget at gøre med om det er en forkert router, men istedet for at lave 2 firmware er det nemmere at lave 1 der virke til begge løsninger

Hejsa,

jeg har tidligere haft en Netgear router og den dækkede uden videre hele huset, så ingen tvivl at det er TDC boksen der er ringere. Den står præcis det samme sted. Der har heller ikke været ændringer i andet udstyr mht. forstyrrende radiobølger og et ældre accesspoint placeret lige ved siden af TDC boksen, rækker markant længere.

Der er ingen tvivl om at boksen spærrer for Apples bonjour trafik mellem kablede og trådløse enheder. Hvis jeg har iTunes kørende på to bærbare og de derved kan se hinanden og dele musik, forsvinder forsvinder forbindelsen i iTunes på dem begge, så snart een af computerne skifter over til trådløst. Al øvrigt trafik fungere uden problemer.

Og der er IKKE en DMZ indstilling på boksen, ved ikke om du har set mit link til et billede af indstillingerne, som jeg har set igennem mange gange.

Har lige kigget efter, det er en Sagem F@st 3564 boks.

mvh

Jesper

Omdømme 6
Ok, Jeg gir op.

Jeg ved at du kan sette en anden router på din TDC box, men tror ikke på at det ville løse dit problem, idet jeg lige for 2 timer siden har være nede ved min mor og prøvet at dele mellem min Windows 7 maskine og en Apple jeg er lige har været ved at lave og der var ingen fejl der kommer i nærheden af hvad du beskriver.

såm jeg tror det er en opsettnings fejl fra din side, du kan jo prøve at slå din firewall fra

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20569

jeg har også kikket på det du siger med rækkevide hvor jeg får rekkeviden til 40m(målt med GPSen i min telefon så +/- 5 m) det ville jeg sige er fint, efter som den skulle være hvad jeg til at være 38m.

min mor har den samme box som du har.

Jeg er meget kedaf at jeg ikke kunne hjælpe.

Hejsa,

det er fair nok, tak for din indsats.

Jeg regner med at tage fat i TDCs kundeservice og høre dem hvorfor min router ikke har et DMZ menupunkt, da det lyder som løsningen på mine udfordringer.

mvh

Jesper

Omdømme 6
Hej.

Jeg ønsker dig held og lykke, og håber du får det til at virke.

det er jo meningen at det med internet og netværk bare skal virke, alt det der med problemer er bare til at blive gårhåret af,

Besvar