Afspilning af downloadede musikfiler ikke mulig

Hej,

Jeg har brugt det meste af eftermiddagen med at downloade min yndlingsmusik på PC.

Når jeg går ind på PC under "My Music", åbnes Media Player og listen af alle downloadede filer kommer til syne til højre.

Når jeg derefter klikker på et nummer eller et album, kommer der en ny boks op, hvor jeg skal skrive brugernavn og password til TDC Play. Når jeg gør det, kommer der fejlboks op fejltype 14 el. sådan noget. Jeg kan altså med andre ord ikke afspille de downloadede filer.

Hvad har jeg gjort forkert?

Jeg har været inde og downloade Microsoft Media Player 11 på deres site, men når eg klikker på "Help" i MediaPlayer, står der Media Player 9-series.

Hilsner fra

Belinda

3 Kommentarer

Omdømme 4
Hej og velkommen til forum

Jeg kan godt bruge nogle flere oplysninger

Hvilket Windows bruger du og hvilken udgave af MediaPlayer har du brugt før og hvilken bruger du nu?

Har du installeret ny MediaPlayer uden at afinstallere den eksisterende først?

Hvor og i hvilken mappe gemmer du musikken?

Din downloadede musik er den udpakket eller ligger den i en ZIP-mappe

Hvis det er udpakket hvad sker der når du dobb.klikker på en musikfil?

Prøv at besvare disse spørgsmål, så vi har lidt at hjælpe ud fra

Hej og tak for hurtigt svar.

Jeg bruger Windows XP.

Har downloaded filer i den MediaPlayer jeg havde (Version 9.00)

Så havde jeg fat i TDC, der sagde at jeg skulle downloade version 11.00.

Den gemte jeg under Programmer, men kunne ikke se tidligere 9.00

Det mærkelige er, at det ser ud til at det stadig er version 9.00 der er på Media Player selvom download fra MS website af 11.00 gik planmæssigt.

Det gjorde jeg så uden at afinstallere tidligere version, da jeg forventede at den selv automatisk afinstallerede version 9.00. 

Jeg gemmer musikken under "My Music" - en mappe, der allerede lå klar da jeg fik windows på denne pc.

Der ligger de så zippede. Man kan unzippe dem, men jeg kan stadig ikke afspille filerne, da der så kommer den TDC boks op med ønske om at afgive brugernavn og password (License acquisition), hvorefter der kommer fejlmeddelelse op;

Internet Explorer Script error:

License acquisition did not work.

URL: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=./jsp/web/post_del_lic_login.jsp

Omdømme 4
Hej cadeaux

Jeg tager udgangspunkt i en bruger med alm. pc viden, det kunne være dig eller en anden, og fortæller så hvad jeg ville gøre.

Opret en ny mappe døb den feks. "min tdc musik" og udpak og placer dine musikdownload deri i, nu i hver sin navngivne mappe. 

Afinstallere WMP (MediaPlayer) Ind i kontrolpanel > Tilføj eller fjern programmer> fjern (afinstallere)Windows Media Player 9 (hvis den er der) og 11 og genstart PC. Derefter ind på C drev > mappen Programmer > mappen Windows Media Player (hvis stadigvæk findes) manuelt slette indhold. Derefter download WMP11 for WinXP og gem i din dukumentermappe. Installer denne WMP11 med et dobb.klik. derefter åbne WMP og klargøre den til brug og kontroller versionnr. Når dette er gjort har du forhåbenrlig WMP11 klar til brug.

Flyt nu dine musikmapper fra mappen "min tdc musik" til systemmappen Musik (undermappe i din dokumentmappe og har et mappeikon med en musikNode).

Åben WMP ind i Funktioner > Indstillinger > bibliotek > Overvåg mapper - så lander du i et vindue der hedder "Føj til Bibliotek"  kontroller Overvågede mapper og at systemmappen Musik på C: drev er overvåget. Klik OK og nu overføres din musik til WMP. Husk dette er kun henvisninger, din musik er fysisk stadig i musikmappen.

Dobbeltklik nu på en af dine tdc-musikfiler i musikmappen og WMP åbnes og du vil blive bedt og spurgt om installation af tillægsprogrammer og licens for afspilning af licensbeskyttet musik. Det gør du og det var det.

Efterfølgende brug din WMP på normal vis, vælg musik og afspil.

Dette var en lang forklaring men prøv om det lykkedes for dig.

Hvis du stadigvæk oplever fejl vil der være at problem med softwaren eller installationen et eller andet sted

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)