Afsendernavn i modtagerens mail-indbakke

Hej!

Min mand og jeg har en webmail med mulighed for fem brugere. Brugernavnet er tilnærmelsesvis lig med mit navn, og når min mand skriver en mail til nogen, fremgår det - misvisende - at den kommer fra mig, fordi det er mit navn, der indgår i brugernavnet.

Kan vi ændre på noget sådan, at der hos modtageren står min mands navn (i stedet for vores fælles brugernavn, som ligner MIT ret meget)?

Jeg har læst mig til, at man ikke kan ændre brugernavnet - kun passwordet, men der må være en mulighed for at ændre på det, der står hos modtageren, når han får mails fra os (tænker jeg . . .) Det må være sådan, at vi som afsendere kan bestemme, om der skal stå, at mailen kommer fra Søren eller Signe . . .

Håber, spørgsmålet er forstået - og at nogen har lyst til at kaste sig ud i et svar

Venlig hilsen

en bruger af TDCs webmail

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej

Jegt håber da at jeg har forstået spørgsmålet rigtigt.

Jeg bruger postprogrammet Windows Mail og hvis jeg i menulinien går ind i funktioner og konti og markerer min konto og ind i egenskaber, så kan jeg under Generelt og brugeroplysninger, vælge hvilket navn der skal stå som afsender på de mails som jeg sender og modtageren vil få dette navn som afsender i sin indbakke efterfulgt af min mailadresse i parentes  <https://mailto:....@mail....dk>. Forudsat at modtageren også modtager sin mail i et postprogram.

Jeg håber du kan bruge svaret

Hilsen KPN

Hej KPN

Foreløbig tusind tak for svaret. Jeg afprøver det snarest muligt  . . . .

Venlig hilsen

Knowhow

Besvar