Afsendelse af mails | YouSee Community

Afsendelse af mails

Har lige skiftet fra et TDC Erhverv til et TDC Privat abonnement, og nu kan jeg ikke få min Outlook Express til at sende mine@get2net.dk mails (det virkede før skiftet). Jeg får følgende fejl:

An unknown error has occurred. Account: '@get2net.dk', Server: 'smtp.get2net.dk', Protocol: SMTP, Server Response: '421 Cannot connect to SMTP server 212.242.42.164 (212.242.42.164:25), NB connect error 1460', Port: 587, Secure(SSL): No, Server Error: 421, Error Number: 0x800CCC67

Jeg har også, uden held, forsøgt at sende mine@get2net.dk mails via asmtp.mail.dk.

Er der nogen som ved hvordan man gør, eller om det bare ikke er muligt med et TDC Privat abonnement?

På forhånd tak for hælpen!

3 Kommentarer

Omdømme 1
Hej SPV

Jeg har søgt på nettet.

Det ser ud til det er Telenor der ejer get2net.

Hvis det er rigtigt, er det telenors vejledende opsætning du skal finde på deres side.

Hej Maja

Tak for svar.

Jeg har prøvet Telenors vejledning, men det fungerer ikke mere. Til gengæld havde jeg i dag lejlighed til at teste via en TDC Erhverv forbindelse. Og der fungerer det (stadig) fint!

Så der må være en forskel i hvordan TDC Erhverv og TDC Privat er skruet sammen mht. at tillade afsendelse af mails. Umiddelbart virker det som om TDC Privat ikke vil tillade afsendelse af mails fra andre end TDC mail adresser. - Men jeg håber at der er nogle med mere teknisk indsigt end mig som har haft lignende problemer og løst dem:-)

Mvh SPV

Omdømme 1
Hej igen

Jeg ved at TDC Privat ikke tillader afsendelse af mails fra andre mailsudbydere.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=11378

Prøv evt. at søge i forum på denne linie

"kan ikke sende mail"

eller

"anden udbyder"

Jeg ved ikke om Erhverv har samme begransninger, men det er vel også underordnet, da du skriver du ikke længere har erhverv.

Iøvrigt synes jeg det er en rigtig dårlig ide at bruge Outlook Ekspres, da det program ikke bliver opdateret fra Microsoft længere. Hvis jeg kun havde den mulighed, ville  jeg droppe det program og bruge webmail istedet, idet browsere bliver opdateret med jævne mellemrum..

Besvar