Ændring af hastighed uden at kunden får noget at vide??

Jeg har lige opdaget at TDC har sænket mit HomeDuo bredbånd til 10/1Mbit fra 20/1mbit. Det hele startede da jeg fejlmeldte den linje jeg fik oprettet 16.okt. som var en 20/2Mbit linje men den havde rigtig mange udfald, så vi fik kigget på den i samarbejde med en rigtig flink teknikker. under fejlfindingen fandt teknikkeren ud af at vores udfald skyldtes at man prøvede at presse 20/2Mbit igennem en linje der max. kunne klare ca. 15Mbit. Jeg blev så enig med teknikkeren om at så skulle han bare låse forbindelsen på de 15/1Mbit for det ville jeg hellere ha' end de 10/2Mbit som var den næste mulighed han kunne tilbyde. Jeg er i denne proces indforstået med at betale for 20/1Mbit selvom min linje er låst til 15/1Mbit. (jeg vil spare de 98,- jeg ellers skulle gi' for den ekstra 1Mbit upload, da den nu var taget af da den ikke var mulig at levere ved 15Mbit download). I dagene der følger oplever vi ikke nogen udfald og vores download fart er ca. 12800 når vi måler vores hastighed og ca. 830 i upload. (dette er ca. 6Mbit mere end den forbindelse jeg havde inden jeg oprettede HomeDuo i oktober.) Efter at jeg tirsdag har bestilt vis nummer og telefonsvarer, er der så sket det at nu sidder jeg tilbage med en 10/1Mbit forbindelse (ca.8800 i download) hvilket er sølle 1Mbit fra den forbindelse jeg havde inden mit HomeDuo eventyr, og det værste af det hele er, at jeg jo aftalte med teknikkeren at jeg gerne betalte for en 20/1Mbit forbindelse som blev låst til 15/1Mbit, og dette virkede fint indtil en eller anden pilfinger i TDC systemet har ændret det til 10/1Mbit.

Det kan da ikke være rigtig at man skal finde sig i at få ændret sin hastighed, når man havde en fungerende løsning på15/1Mbit til prisen af en 20/1Mbit forbindelse?

Som det er nu, har jeg nedtaget mit ISDN med 2 telefonnumre, betalt for at min forbindelse blev lavet om til HomeDuo, købt nye telefoner, da ISDN telefonerne ikke virker med HomeDuo, og det eneste jeg har fået ud af det er en linje der i den første lille måned faldt ud på både telefon og internet mange gange om dagen, og alt jeg har "vundet" ved det er en sølle hastighedsgevindst på 1Mbit download og ½Mbit upload.

Hvorfor går man ind og annullerer den 15/1Mbit forbindelse som jeg sammen med teknikkeren fandt frem til virkede hos mig og som jeg gerne ville ha' til prisen af en 20/1Mbit?

Kim Hansen

Fodby

11 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

du har skrevet jegtig meget og hvis jeg kan sige det uden at fornærme dig, har du entlig ikke fået fortalt meget om hvad der er galt.

du skriver at du har fået låst din forbindelse fast på 15 megabit, der vil jeg llige rette dig det er op til 15 megabit.

grunden til at du ikke oplever den forbindelse du forventer at få, kan der være mange grunde til, for det første skal du have slukket alt dit udstyr(TV Boxe, andre computere og NAS) og så skal du måle din forbndelse på en computer der er tilslutted med kabel.

Omdømme 5
Glemte også at skrive at hvis du bruger en computer der køre for langsom, kan være forde du har meget kørende på computeren vil du også opleve at du ikke får den forbindelse du forventer eller Hastigheds måleren kan vise direkte forkert.

Jeps, og den var i måling ca.13Mbit hvilket jeg var tilfreds med.

Det der er galt er at jeg i dag har opdaget at jeg nu er sat ned til en 10Mbit linje med en målt hastighed på ca.8,8Mbit. Hvad skal dette lige til for, når jeg havde en 15/1Mbit som var set der efter aftale med teknikeren der fejlrettede min linje.

Jeg kom fra en 8096/512 linje, nu er jeg tilbage på stort set det samme uden at få direkte besked fra TDC og havde jeg vist det ville jeg da ikke ha' brugt penge på at ændre min 100% stabile forbindelse for at vinde sølle 1Mbmit download og ½Mbit upload.

Og jeg forstår slet ikke hvorfor den er sat ned fra de 15/1Mbit til 10/1Mbit da jeg jo har aftalt med teknikeren at jeg ville ha' 15/1Mbit og bare betale for en 20/1Mbit.

Med den sidste ændring som TDC har foretaget udenom mig, har de bragt mig næsten tilbage til hastigheder som min gamle forbindelse, jeg har betalt for det og for nye telefoner m.m. så jeg føler dybest set at jeg står meget dårligere med mit Inet/telefoni i dag end jeg gjorde inden jeg hoppede på HomeDuo.

Og jeg er da fortørnet over at jeg ikke får at vide at man sænker min hastighed 5Mbit uden grund og uden at meddele mig det så jeg kan protestere.

Kim

Det handler ikke om hvad jeg måler og ikke måler, jeg kan godt finde ud af at køre en hastighedstest :-)

Det handler ikke om at der mangler de sidste par Mbit, men om at min forbindelse ikke længere er 15/1Mbit (ca. 12,8Mbit Download, men at den nu er sat med til 10/1Mbit hvilket kun giver mig ca. 8,8Mbit i download.

Jeg har jo ikke brokket mig over at jeg kun fik 12,8Mbit på en 15/1Mbit linje ligesom jeg heller ikke brokkede mig over at jeg kun fik ca. 14,7Mbit/1,55Mbit i test da jeg i starten havde en ustabil 20/2Mbit

Kim

Omdømme 5
Hej,

Har du prøvet et måle efter de anvisninger jeg skrev.

da det kan være grunden til at du ikke måler de op imod 15 megabit du forventer.

hvis det ikke er det vil jeg forslå at du i første omgang kontakter Kundeservice, hvis de så ikke kan jælpe kan du jo også sende TDC en klage.

http://TDC.dk/klage

Problemet med sådan noget her er jo at man altid først opdager det efter de har lukket og er gået hjem :-|

Og så lige for at slå det fast omkring måling af hastighed, så har jeg helt styr på at måle, og jeg er helt klar over at en 15Mbit ikke giver mig 15Mbit lige ind i kassen. På min selvbetjeningsside står min forbindelse til 10/1Mbit og tirsdag aften ved midnat stod den til 20/1Mbit som var det der var aftalen med teknikkeren, der har altså været nogen inde og sætte min forbindelse ned til en mindre end den 20/1 /som var løst til 15/1Mbit som (JA JEG VED DET GODT!!!!) giver OP TIL til 15/1Mbit, og som jeg indtil jeg har fået sat den ned til 10/1Mbit målte til ca.12,8/0,8Mbit

Nu har jeg som sagt ca.8,8Mbit download og 0,8Mbit upload som jeg ville være tilfreds med hvis jeg havde aftalt med TDC at det var en 10/1Mbit linje de skulle levere mig, problemet er bare at min aftale med dem er at de levere op til 15/1Mbit til prisen af en 20/1Mbit linje.

Kim

Omdømme 5
Hej,

Ja det er lidt træls at man ikke kan ringe og få hjælp her om aften,

Jeg kan jo ikke vide hvor meget du ved og sådan når du ikke skriver det, det eneste du skrev varat du havde målt din forbindlse til hvad der svare til en 10 megabit. derfor at det bedste råd jeg kunne give dig at prøve at måle på den måde jeg skrev.

men efter som du nu skriver at du kan se på selvbetjæning at du kun har en 10 megabit syndes jeg at du skal ringe til TDC kundeservice da der måske er sket en fejl.

Jeg ringer til dem i morgen, jeg er bare nervøs for om de kan sætte forbindelsen op til 15/1Mbit, da den jo ikke er officiel hos TDC og blev gjort af teknikkeren der fejlrettede min linje. Jeg vil jo gerne ha' de sidste 4Mbit med (fra ca 8,8 til ca. 12,8Mbit), som jeg havde på de 15/1Mbit inden de ændrede min forbindelse til en 10/1. Med det der undre mig mest er at de uden videre har ændret det fra 15 til 10, da jeg jo betalte for 20/1Mbit og var sat til 15/1Mbit, så jeg fik jo ikke mere end jeg ville ha' betalt for.

Nå jeg ser hvad der sker jeg sendte en SMS med koden jeg fik på sms da teknikkeren afsluttede min fejlretning, så håber jeg at jeg bliver ringet op af ham eller en der kender til sagen så det kan blive rettet tilbage, og jeg kan få mine 12,8Mbit download igen.

Kim

Omdømme 5
Hej, Igen.

Jeg vil da håbe at der bliver lavet noget så du kan få de 20 megabit du betaler for, det vil da være det optimale.

hvis du kan hske hvad teknikeren hedder skulle det da være muligt at komme til at snakke med ham, men jeg ser ikgen problemer i at den bliver låst på de 15 igen, da jeg ved det både er noget tekninker og kundersevice kan gøre.

Omdømme 4
Hej DK_Dude

Jeg har sendt besked til dem, som sidder og ringer ud på de SMS, at du er i bunken i dag.

Jeg har bedt dem om at læse tråden, så de er forberedt på dit ønske. Jeg ved ikke om de kan opfylde det, men de er forberedt Glad humørikon

Jeg ser frem til at høre, hvordan din oplevelse er

Hilsen

Lige for at slutte den lidt af så folk der evt. læser med her får slutningen med (i hvert fald slutningen indtil videre Blinkende humørikon)

Jeg blev ringet op kl. 8:40 af en medarbejder der tager sig af SMS fejlmeldingerne som fortalte at tråden herinde fra var sendt til ham og han havde løst problemet og sat mig tilbage til den aftalte hastighed, og han beklagede at de havde lavet fejlen, som skulle være en tastefejl i systemet.

Der skulle nu igen køre en hastighed op til Blinkende humørikon 15/1 Mbit på min forbindelse. 

Så jeg vil lige takke herinde for at tråden blev sendt videre, og tak til dem der gad læse med da jeg lige skulle lukke lidt damp ud efter at support var gået hjem.

Kim

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P