ændre tdc mail support indstilling

Når jeg har brugt tdc mailsupport på min nye computer viser den ved test at alt er i orden men jeg kunne ikke sende mails.Det viser sig at tdc mailsupport genopretter asmtp  koden med en kode/brugernavn  som jeg har brugt før men når jeg taster mit brugernavn ( det 12 sifrede  kundenummer) ind så virker den.Det er jo ikke det store men lidt upraktisk.På min gamle computer kan jeg se at der er oprettet 2 serverinstillinger ,det ene med mit 12 sifrede kundenummer og en med en anden kode/brugernavn,og det er åbenbart dette at TDC bruger når den genopretter.Kan jeg selv lægge denne serverindstilling ind på min nye computer ,så har jeg godt nok to men så virker den vel?? Jeg bruger thunderbird.

5 Kommentarer

Omdømme 2
Hej Shogun.

Når du bruger TDC mailsupport, så opretter programmet selv mailkontoen i de nævnte understøttet mailprogrammer: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18355

Mail support benytter de indtastet data'er til at oprettet profilen i mail programmet. 

Mail adressen.

Mail koden

Vist navn

Mailsupport ændre selv ud og indgående server, incl. porte herom.

Hvis du oplever nogle problemer med mailsupport, anbefaler jeg at tjekke opsætningen manuelt igennem.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5678

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6005

Mvh. Lennart

Hej Lennart

Tak for dit venlige og hurtige svar.

Jeg må forsøge at udtrykke mig lidt bedre for at du har mulighed for at løse mit problem.

Som sagt har jeg tilsluttet 2 computere i øjeblikket da jeg er ved at overføre til min nye.På min gamle computer var 2 serverinstillinger i udgående server med to forskellige brugernavne( hvorfor ved jeg ikke) og på denne pc virkede  tdc mailsupport perfekt som mange gange før.

På min nye computer er der kun en serverinstilling og kun et brugernavn da jeg kom til at slette det andet.

Her viser tdcs mailsupport at den virker men jeg kan ikke sende mails før jeg skifter det brugernavn som tdc mailsupport opretter i udgående server med det andet brugernavn som jeg havde på den gamle.

Den manuelle ændring kan jeg jo godt gøre hver gang jeg bruger mailsupport når jeg nu ved hvor fejlen ligger men kan jeg ikke ændre instillingen i mailsupport så jeg ikke behøver at ændre brugernavnet manuelt hver gang????

mvh  Kaj

Omdømme 2
Hej Kaj.

Jeg anbefaler dig, at indstille så godt du kan med mailsupport. Når og hvis der sker fejl, så må jeg sige du skal indstille dit mailprogram manuelt. Dit brugernavn er din Mailadresse.

Jeg skriver her hvad der skal stå de forskellige steder.

Indgående post: pop3.mail.dk    PORT 110

Udgående post: asmtp.mail.dk PORT 587

Udgående server kræver godkendelse!

Brugernavn = Mailadressen (f.eks test@mail.dk)

Kodeord = dit mail kodeord.

Så skulle det virke.

Hvis du har flere problemer, så skriv endelig igen. 

Mvh. Lennart

Hej igen

Nu virker det -tak for hjælpen

Kaj

Omdømme 2
Hej Kaj.

Dejligt at høre. Det var så lidt.

Mvh. Lennart

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool: