Svar

adgangskode og adgangskodetip

Jeg har fået en besked fra min mor, der ikke er så god til det med at huske koder til pc. Hun har fået ny pc, en bærbar HP Pavillon. Jeg har installeret den og den virkede den dag jeg rejste hjem til Jylland. Det var i lørdags. Hun sidder nu og skal bare skrive password og brugernavn. Men har glemt at skrive det ned. Adgangskode tipset er eget navn og fødselsår. Det skulle jo være nemt at huske. Men hvordan? Der er 1000 muligheder, men mor er strandet på fem. Så giver hun op, og ringer til mig. Der ved LIDT mere om det. Men alligevel, for jeg har aldrig selv haft det problem. Hun vil gerne kunne nulstille adgangskoden, men jeg kunne ikke guide hende. Vi har ikke skrevet de der koder op. Og nu er hun helt rundt på gulvet. Mor bor på Sjælland, jeg bor i Varde. Det hele foregår over telefonen. Men jeg kan ikke forklare hende hvad hun skal gøre. Hvad gør man, og hvem ringer man til for at få hjælp? Skal det være HP´s supportcenter, eller TDC hvor "vidundermaskinen" er købt? Den er ca. en måned gammel, men mor er altså ikke kommet på endnu. Hun har en Home Duo, det er godt. Men hvordan kommer hun ind og nulstiller den eksisterende adgangskode, og hvordan kommer hun videre? Hjææææælp!!

icon

Bedste svar af malive 20 april 2012, 13:38

Ha-ha!! Den var virkelig sjov. Det faldt mig også ind, men hun har det med at afbryde når jeg sidder og hjælper hende. Så jeg kom fra det, og glemte det inden jeg rejste hjem. Surt, virkelig surt!

Nu mangler vi ligesom hjælp til at nulstille, eller noget lign. Men jeg tror jeg dropper ud her, og går til tdc i Esbjerg og taler med dem. For mors hoved er fyldt op.

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 5
Hej malive

Hvad er det helt nøjagtigt for en adgangskode, det kan jeg ikke rigtig finde ud af.Trist humørikon

Kan du ikke lige uddybe det lidt nærmere.

hilsen Bente

Hej Bente.

det er den adgangskode som vi selv har kreeret, første gang vi loggede på hendes pc. Den personlige lige neden under tegnet HP på forsiden, inden man kommer frem til skrivebordet. Tak for din deltagelse.

Omdømme 5
Hej malive

Jeg googlede jeres problem og får svar på Windows xp, hvis  det er Windows Vista din mor har? er alle oplysninger  brugbare, hvis i skal have hjælp.

Der skal nok være en på Forum der kan hjælpe jer.

hilsen Bente

Måske skulle mor ikke have kode på adgangen?

Ha-ha!! Den var virkelig sjov. Det faldt mig også ind, men hun har det med at afbryde når jeg sidder og hjælper hende. Så jeg kom fra det, og glemte det inden jeg rejste hjem. Surt, virkelig surt!

Nu mangler vi ligesom hjælp til at nulstille, eller noget lign. Men jeg tror jeg dropper ud her, og går til tdc i Esbjerg og taler med dem. For mors hoved er fyldt op.

Omdømme 1
hihi

Det er vist ikke kun mors hoved der er fyldt op. Overrasket humørikon 

Ærgerligt for dig, at du ikke kan huske det login. Humørikon med tunge

a.pro.po De Emneord du har sat på dit indlæg.

Her kan du læse hvad de emneord kan bruges til:

/t5/help/faqpage/faq-category-id/tagging#tagging

Seriøs: Jeg vil håbe du finder en løsning, og hvis du gør kan du hjælpe andre ved at fortælle hvad du finder ud af. Held og lykke og god Søndag.Glad humørikon

Hej MajaH.

Ja, du har ret i at det kan blive fyldt op. Hovedet! Nu er det sådan at jeg er førtidspensionist, pga. noget kronisk skidt som ikke er til at komme af med. Ikke optimal kropsfunktion, betyder det.

Men normalt er der ikke noget galt med " kasketten ", vi har bare mistet min far sidste år. Det slog benene væk under os begge, især mor selvfølgelig. Så hvis vi pludselig ikke kan huske, så er det fordi der er sket noget som gør, at der er noget der går ind og blokkerer. Det er ikke morsomt, og mor er 78 år og jeg sidder i Jylland og prøver at hjælpe over telefonen. Vi har begge to Windows 7 men min pc er en Samsung, der kører med egne programfunktioner. Mors er en HP´er, det bedste er ikke godt nok til hende. Men det ER altså ikke nemt, når det sker at man glemmer koden.

Jeg rådede hende til at lade være med at forsøge sig med at logge ind i et døgns tid. Så kunne hun prøve igen, og uden mellemrum imellem fornavn og fødselsår. Det prøvede hun i morges. Så var hun på. Sådan!!

Til andre der forsøger at huske deres kode, så de kan komme ind på Skrivebordet på pc. Lad være med at forvirre den. Den bliver nemt forvirret nemlig. Lige som os andre.

Lad den være et døgns tid, hvis I overhovedet KAN vente. Lån evt. naboens pc imens.

Så prøver I lige så stille at lade den åbne selv, og selv spørge efter Log In.

Herpå knaster I den rigtige kode, og så er I på.

Anne

Omdømme 5
Hej Anne

Supergodt at din mor er kommet på.

Alt ære og respekt for en på 78 at hun overhovedet kan det med en computer, min afdøde mor ville SLET ikke have noget at gøre med en computer.Meget glad humørikon

Gør mig ked af at i mistede din far sidste år, det gør ikke det hele nemmere, og så dig med en kronisk sygdom, men det ser ud til at dit humør ikke fejler noget.Humørikon griner højt

hilsen Bente Hjerte

Hej Bente.

Tak for den søde besked på tråden.

Ja, du har ret. Mit humør fejler ikke noget. Det har hjulpet mig mange gange, med lidt black humor. Sådan kommer jeg op igen, når jeg er helt nede at vende.

Mor og far fik pc i 1996. Det var fordi deres elektriske skrivemaskine var kaput. Alternativet er pc, på det tidspunkt. Og sælgeren var også ved at gå i bro, da mor meddelte at hun kun skulle bruge den til at skrive labels på. Men han overlevede!! Og det gjorde pc´en også, indtil den var slidt op. Så fik de en harddisk jeg havde købt af en nabo, sådan en der ligger ned. Det resulterede i indkøbet af en løs skærm til den. Så gik den harddisk ned, og de stod med skærmen. Derpå gik vi til tdc i Lyngby, der ikke ville låne far penge til en dyr ny bærbar. Sorry, Tdc, men der er mennesker der ikke står i RKI der bliver sure.

Så fik jeg en ide med Fona i Lyngby Storcenter. De var flinke, det er de jo hos Fona. De fandt et godt tårn til mine forældre. Tårnet var en demonstrationsmodel, opgraderet og til nedsat pris. Min far spurgte mig om jeg troede at det var en god ide´. Det sagde jeg at det var.

Det tårn står nu hos min kæreste, fordi mor ville have en bærbar da hun flyttede for sig selv sidste år. Og al ære værdigt, så lykkedes det efter mange overvejelser i marts. Tdc viste sig fra deres aller bedste side, og solgte mor den nye HP´er til ca. 3900 kr. Alle tiders gode tilbud, mener jeg.

I april, en af påskedagene hvor jeg alligevel var på besøg, eller på ferie hos mor, lagde jeg op til at kunne installere for hende. Det lykkedes temmeligt godt, synes jeg selv. Den kom op at køre, og det var da godt at jeg kan.

Så kom spørgsmålet hvor vidt hendes printer, 2-3 år gammel HP´ kunne køre sammen med nye bærbare pc. Ja, det kan du læse om øverst i tråden. Det var vidst også dig der svarede mig først, ikke?

Ville din mor slet ikke have noget med pc at gøre? Min var heller ikke glad, men den glæde er vokset. Hun kan hhv. godt finde ud af at lave labels til feriemapper, og tekst til feriedagbøger. Så spiller hun lidt på den, og tømmer hovedet med det.

Jeg er også glad for min Samsung, og den er selvfølgelig købt hos TDC. Hurra for det firma.

Omdømme 5
Hej Anne

Min mor og en computer, ha. Da skat.dk i sin tid lancerede, at vi skulle kunne gå online og ordne alt papirarbejdet, kom min mor helt op i det røde felt," hvad så med os gamle, der ikke ved hvordan man bruger en computer, det kan kun være en mand der har fundet på det!!! " Humørikon griner højt

Hov hvad gik der lige galt, det skulle ikke have været med fed skrift og så fremhævet, og kæmpestore bogstaver, nå nu fik jeg det da ændret, noget af det.

Jo det var mig der svarede først, med et spørgsmål.Glad humørikon

knus BenteHjerte

Omdømme 1
Hej Anne

Det var ikke min hensigt at genere dig, men jeg synes det var lidt komisk at du skrev at din mor var tom i hovedet, derfor drillede jeg dig en smule. Dertil kom, at jeg troede, du ikke du viste hvad  og hvorfor der var til at skrive emneord under et indlæg, derfor skrev jeg et svar til dig. Hvis du læser flere indlæg, vil du se, der ofte er flere der svarer i samme tråd.

Jeg har heldigvis ikke været igennem et sygdomsforløb der bare minder om dit. så hatten af for det du og din mor præsterer.

Tak fordi du skrev dit tip.

Tak til de af jer i forum der har forsøgt at hjælpe mig, med min mors problem. Jeg har altid sagt at, når jeg først kommer i gang er jeg ikke til at standse. Da jeg flyttede fra Kokkedal, i Nordsjælland, til Varde kom min far op for at hjælpe med at slæbe flyttekasser. End skønt han hele tiden havde sagt, at han ikke kunne hjælpe mig næste gang jeg flyttede. Vi var i alt fem der bar ud og bar væk, og bar ud og bar væk, og bar ud og bar ind i en flyttebil. Far blev flere gange opfordret til at holde en pause. Men man kan ikke bede en mand på 81 år om at holde pause, når alle andre på holdet er yngre end ham. Til sidst måtte vi nærmest tvinge ham til at sidde ned, og får et glas vand, indtil han sprang op igen og begyndte forfra.

Det siger lidt om hvor stædigt mennesket er. Også jeg.

Mht. mors pc problem, som vi løste igår. Så fik jeg en sms her til morgen med, at nu havde hun også fundet " Syvkabalen" under spil, og også lagt en genvej ud på Skrivebordet. For det var jo slet ikke så svært, som hun først troede.

Super duper!! - jeg er dybt imponeret. Mor er altså heller ikke sådan til at standse, når først hun kommer i gang. Og det så jeg også sidste år, da hun skulle flytte. 500 gange var hun i kontaineren, med bøger og alt muligt. Det er altså flot når man er 77 år og ikke har bil.

Besvar