Ustabilt Trådløs med Homebox

Hej!

Jeg har fået en Homebox med erhvervspakken.

Mit problem er, at selvom jeg kan komme på internettet og alt andet via kabel, så driller det trådløse. Jeg kan godt logge på og jeg kan godt komme på nettet, men nettet falder hele tiden ud, som om jeg ikke har noget net. Jeg bruger Windows Vista

På min Windows XP er den endnu værre. Der kan jeg godt danne forbindelse (den er på automatisk), men jeg kan ikke gå på internettet eller i det hele taget netværket. Hvis man går ind og ser på "Trådløs Forbindelse", kan jeg se at netværket status hele tiden skifter mellem "Automatisk", "Henter Netværksadresse" og "Tilsluttet". Der går højst et sekund med samme Status.

Dette får mig til at tro at det trådløse signal er ustabilt.

Jeg har skiftet kanal, så den ikke blander sig med et andet stærkt signal, men den er stadig meget ustabil. Jeg havde en Linksys ruter før, og der var der ingen problemer med signalet, så jeg tror ikke det har noget at gøre med den placering.

Hvad gør jeg? [i]

mvh

Gustav

7 Kommentarer

Omdømme 2
Hejsa

Tjek krypteringen, sæt den evt. wpa og tkip. Det lyder som et problem med understøttelse af wpa2 kryptering.

mvh

Lige nu er den på WPA2-Personal og tkip.

Hvis jeg ændrer den til WPA-Personal og tkip kan den ikke oprette forbindelse. Hvilke indstillinger vil du præcist have mig til at skrive? Glad humørikon

Omdømme 2
Hejsa

Jo men for at oprette forbindelse med de nye indstillinger skal du slette det trådløse netværk på din computer først. Dette kan du gøre via egenskaber for det trådløse netværkskort på din pc.

Wpa2 plejer normalt at være AES kryptering.

mvh

Har jeg gjordt, og de lader ikke til at virke.

men hvilke indstillinger vil du præcist have mig til at skrive?

Omdømme 2
Hejsa

I homeboxen retter du kryptering til WPA og TKIP.

Derefter prøver du at koble på det trådløse net. Kommer der en fejl med at sikkerheds indstillingerne ikke stemmer overens med de gemte på computeren, skal du slette det trådløse netværk.

Du kan i øvrigt også prøve at skifte kanal på det trådløse netværk.

mvh

Det kan jeg desværre ikke, da det er en erhvervspakke, så jeg kan ikke ændre indstillingerne. Trist humørikon

Omdømme 2
Hejsa

Det var jo en helt anden snak. Så er der kun en vej, det er et opkald til hotline. De vil kunne ændre indstillingerne for dig eller sende sagen til en som kan.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P