To TDC Homebox med samme Netværksnøgle?

Hej. Jeg skal snart have opsat et nyt datastik i vores stue, så jeg kan få kabler til mit Philips TV og min bluray-afspiller, fremfor at disse kører trådløst. I den forbindelse skal jeg jo have min TDC Home Box i stuen. Men samtidig har jeg en TDC HomeDisk, som indtil nu står i kælderen, da den larmer og suser en hele del. Den ville jeg jo nødig have stående og larme i stuen ved siden af homeboxen. Min nuværende Homebox står også i kælderen.

Jeg tænkte, om man kunne have to homeboxe med samme LAN-adresse, hvorved jeg så kunne fortsætte med at have Homedisk'en i kælderen tilkoblet den ene homebox, og den anden homebox i stuen, der så er tilsluttet TV, bluray-afspiller og printer.

Kan jeg konfigurere nr. 2 Homebox med samme Netværksnøgle og adgangskode som jeg bruger i dag på min ene Homebox? Og på den måde få adgang til min HomeDisk, der så fortsat kan stå i kælderen med nr. 2 Homebox.

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, det kan ikke lade sig gøre, der kan kun være én Homebox på forbindelsen.

Men der skal da bare være et netværkekabel fra Homboxens nye placering og ned til kælderen/Homedisken.

Mvh

Kim

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Der er en meget enkel løsning. Du lader Homeboxen stå hvor den står - og trækker et kabel til TV/video i stedet for. Hvis det er fordi du har brug for en tilslutning til både TV og Video - så sætter du en switch i mellem. så skal der kun trækkes en ledning.

Vh

peter

Du skal bare have fat i en WiFI extender. Der er mange muligheder på markedet 

Tak for de gode svar :-) Jeg er lidt af en novice, så er der nogen der kan forklare hvad en WIFI extender er og hvordan den fungerer.

Der er en mulighed der er forklaret her:

http://www.pcworld.dk/art/199957/test-faa-bedre-traadloest-netvaerk-med-smart-boks

Men i store træk er det en enhed der kan se din trådløse router i kælderen og forstærke signalet så du kan bruge det i stuen. Til denne enhed kan du kable dit TV.

Så det du får ud af det er stærkere signal + mulighed for at trække kabler til TV og hvad du ellers har brug for

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)