Skifte Brugernavn for Mit TDC, kan man det ?

Da jeg valgte mit brugernavn til Mit TDC anvendte jeg to ord med mellemrum. Det viser sig at være uheldigt, da bl.a. Play har svært ved at håndtere mellemrummet.  Kan man selv ændre sit brugernavn, eller kræver det telefoniske kontakt til kundeservice ?

7 Kommentarer

Hej Asmus

Velkommen til TDC Kunde til Kunde forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Jeg har selv rodet rundt i flere brugernavne, efter jeg selv havde oprettet et ekstra. Det kom der bestemt ikke noget godt ud af. Mit bedste råd er derfor ring til kundeservise, http://tdc.dk/kontakt/

Tak Maja

Det var også mit første bud, men det kunne jo være, at man kunne klare det selv online.

vh Asmus

Omdømme 3
Hej Asmus

Du kan sagtens selv skifte brugernavn.

Du skal logge ind på Selvbetjening, vælge "Rediger indstillinger" øverst til højre og derefter vælge menupunktet "Skift brugernavn" i menuen til venstre.

Jeg har selv gjort, og det fungerede fint. Glad humørikon

Mvh Stephen

@Asmus

Jeg havde en mistanke omat det kunne lade sig gøre, men fordi jeg selv har været ude i noget værre noget, valgte jeg at fraråde selv at prøve.
@Stephen

Tak for hjælpen.

Det brugernavn som Asmus vil have ændret, hører til et TDC-login, som du siger kan ændres i selvbetjening.

Når man opretter sit bredbånd vælger, man et brugernavn (mailadresse) og et pasword. Det brugernavn og pasword bruger jeg til min opsætning i mit postprgram. Er det det brugernavn, man ikke kan ændre?

Omdømme 3
Hej Maja

Jeg har ikke selv prøvet det, så jeg ved faktisk ikke om man kan ændre den mailadresse, som man bruger ved log-in i mailsystemet. Men jeg er dog overbevist om, at man vil være nødt til at kontakte Kundeservice, hvis man vil forsøge.

Jeg har dog hørt om kunder, som pludselig er endt med to mailadresser (mailbokse) i web-mail, fordi de har fået ændret deres abonnement, og det har skabt problemer, så du har nok ret i, at det er tilrådeligt ikke at ændre for meget.

Mvh Stephen

Omdømme 2
Hej alle sammen

Der bør ikke være noget problem i, at man som kunde selv ændrer sit brugernavn, opretter flere e-mail adresser, eller ændrer sit e-mail password.

Ændre brugernavn

Brugernavnet kan ændres på http://mit.tdc.dk/mit, ved at vælge "Min profil" oppe til højre, og herunder trykke på "Skift brugernavn" i menuen til venstre.

Ønsker man at ændre password til sin e-mail adresse, eller lave flere e-mail adresser, skal dette foregå via Webmail, dvs. på http://mail.tdc.dk, hvor man jo også logger ind med sit login til Mit TDC.

Ændre password til e-mail

Vær opmærksom på, at passwordet her er til din e-mail adresse, og ikke må forveksles med passwordet du benytter til at logge ind på Mit TDC, dvs. dette forum, TDC Play, Selvbetjening osv.

E-mail passwordet er det du benytter, når du sætter din e-mailklient op til at hente post, f.eks. Outlook, Windows Mail, og hvad de ellers hedder.

Når du er logget ind på http://mail.tdc.dk/, skal du vælge "Indstillinger" i menuen til venstre, og derefter "Password" - her kan passwordet skiftes, uden at man kender det gamle.

Lave flere e-mail adresser

E-mail adresser administreres under "Indstillinger" og "Mailadresser", hvor man kan oprette op til 5 e-mail aliaser, dvs. har man 5 e-mail adresser, hvorpå de enkelte familiemedlemmer modtager deres post, havner alt posten i den samme postkasse, hvilket også betyder, at sættes én af de fem adresser op i Outlook, hentes posten fra alle fem adresser ned i Outlook.

Vær også opmærksom på at vælger man "Ret", svarer det til at man sletter sin e-mail adresse og opretter en ny, herved sættes den gamle e-mail adresse i karantæne i 6 måneder, så en anden ikke kan tage adressen og udgive sig for at være en anden person.

Jeg håber at dette besvarer jeres spørgsmål, ellers sig til :-)

Vh.

Rasmus - TDC

Hej Rasmus

Det burde ikke være et problem. At det blev et problem for mig var, fordi jeg er yousee-kunde.

Jeg tilader mig derfor at suplere dit svar med en tilføjelse, hvis andre yousee-kunder kikker med i denne tråd:

Jeg havde et TDC-login til tdc-selvbetjening og tdc-forum, og fejlagtig oprettede jeg en ny profil på yousee, for at gå på yousee-forum. Der gik totalt ged i det. Pludselig stod jeg med 2 brugerprofiler, som systemerne ikke kunne håndtere.

Er du Yousee-kunde, skal du bruge dit yousee-login til at logge ind disse steder:

YouSee-webmail, Yousee-forum, YouSee Play, YouSee webdisk og Webtv. OG MIT-TDC: Selvbetjening, TDC-forum, webmail-konfiguration, webdisk, og hvis du er hometrio-kunde også Webtv.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)