Selvtægt

Hjælp, min iPhone lever sit eget liv.

Jeg har lige for første gang været inde på selvbetjening og checke min regning.

Det viser sig at telefonen uopfordret sender opkald i kategorien gprs internet.

15-20 gane i døgnet er der opkald til alt fra 0,01 til flere kroner.

For eksempel er der et opkald d. 17.08 kl 0.15 til kr 7.96.

Kan man spore hvor sådanne opkald ender?

4 Kommentarer

Omdømme 2
GPRS er noget du kan slå fra på din iPhone hvis du ikke har tilknyttet et data abonnement til dit mobilabonnement, hvilket jeg kan forstå at du ikke har Trist humørikon

Du kan slå det fra via indstillinger/Generelt/Netværk/Mobildata kan slåes til og fra der

Dog skal du være opmærksom på at når dette er slået fra så kan du ikke sende og modtage mms'er

Jeg er helt med på at GPRS kan slås fra, men så er telefonen jo ret handicappet. Det jeg gerne vil til livs er de opkald, som telefonen laver selv, bl. a. mens jeg sover og som koster 5-10 kr i døgnet.

Og så ville jeg også gerne spore et opkald til 450 kr, som tidsmæssigt passer med at jeg har startet min

TOMTOM GPS-App. Jeg har netop skaffet den applikation for at undgå kortfunktionen i iPhone, som bruger

dyre mobildata.

Omdømme 2
Det alle smartphones incl iPhonen gør er at den bruger lidt data når den ligger i standbymode som det så smukt hedder. Dvs når den ligger med slukket skærm så henter den opdateringer til f.eks TOMTOM og Google maps ect.

Dette er desværre ikke noget der kan traces/spores da det er noget enheden selv gør.

Omdømme 2
Iphones og andre smartphones er næsten lavet til folk der har en data abonn.  Men da jeg var i din situation for et par år soden med min N900, endte det med at jeg simpelthen slog GPRS til og fra via en APP fra den appstore nokia havde til den model.  Det var så 1 klik til at slå det til når jeg skulle bruge det og 1 bagefter.

Alle updates til maps og andre ting, kunne så vente til man kom hjem til sit eget WIFI.

Jeg er 100% sikker på du kan finde lign. APPs på apples appstore.

Håber det hjælper.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P