Port omdirigering

Jeg skal åbne for port 80 og 443 samt 5222 og 5523, De sidste to går fint, men når jeg prøver at indsætte 80 og 443 kommer der en advarsel. De står på eksisterende regler http nej tcp 80 - 80 - 80 192.168.1.3 Og det samme for eksisterende regl. Http nej tcp 443 443 443. 192.168.1 3 Hvad gør jeg, de skal også bruges til. 192.168.1.12

11 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej. Hvor er det du prøver at åbne porte er det i din router eller på din computers firewall? Hvis det sidste skal du også lige skrive hvilket styresystem du bruger.og hvilken firewall hvis det ikke er Windows firewall. Det ville wire en god ide at fortælle hvorfor du vil åbne en port.
Det er på homebox tdc, jeg har opsat hp p1102w som jeg har sat til HP eprintcenter så det skulle være muligt at printe udefra til min printer , med en mail adresse xxx@hpeprint.com
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

igen, jeg skal lige være sikker på at du har fult den her vejledning til at sette porte op.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23672

hvis det er den du har fult skal du prøve at ringe tdc, så kan de muligvis gør det fra deres side,

hvis det ikke er, så prøv lige at gør som der står der i.

nu skal du også huske at når du prøver at tilgå din printer udefra, er det ikke din indtære ip du skal prøve med,

alle 192.168.xxx.xxx iper er intærne, ved alle tdc boxe hedder alle intære ip'er 192.168.1.xxx, men ex med min router kan jeg selv bestemme jeg har bla både 192.168.2.xxx og 192.168.1.xxx i mine intærne ip'er, dem med 2 er opsat til at køre med en anden DNS,

hvis du ikke kænder din extærne IP kan du funde den under din TDC forum profil under stadistik >> IP-adresse fra sidste besøg

lige et link til din profil

/t5/user/viewprofilepage/user-id/139619

Det drejer sig om opsætning på TDC's Hombox, og det er fodi jeg gerne vil printe via hpeprint med eden mail adresse jeg har givet mailto:xxxx@hpeprint.com

mvn

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej KnudJonna

Er du sikker på, det kræver at du åbner porte i din Homebox?

Jeg har også sat HP eprint op hjemme hos mig og det uden at åbne porte. Det eneste som sker er, at printeren er sat op, ligesom en computer, til at tjekke for mail ind i mellem. Og når den så modtager en, printer den indholdet.

Du skal ikke åbne specifikke porte for at hente mail på en computer, så derfor undrer jeg mig over du skal på en printer, når det er det samme den gør. Hvor har du læst dette?

jeg vil sige, at det virker hos mig. Jeg kan sende en mail til min@hpeprint.com adresse - også bliver de printet ud hjemme.

Men sæt gerne et link ind til, hvor du har læst at der skal åbnes porte, det kan nemt være, at det er 2 forskellige tjenester Glad humørikon

Hilsen

Hej Patrick

Jeg har en hp 7510 printer, som jeg heller ikke kan få til at fungere på min home trio homebox.

når jeg går ind på printeret for at opsætte ber den om en port og en proxy adresse?

hvilken printer har du og hvordan opsætter du den?

Da jeg havde min HP printer, skulle jeg bare skrive ip addressen ind.

Nu har jeg en Canon der køre på WIFI og der var ingen problemer.

//dalhoff

hvilken ip skiver du i printeren opsætning ?

Den skulle gerne selv find den eller kan du hente et program der kan søge på dit netværk og finde alt hvad der er tilsluttet.

jeg har brygt et der hedder netscan

//dalhoff

jeg kender min printers ip 192.168.1.12

Men som sagt ber den om en proxy adr. men hvilken er det, du nævner at jeg skal skribe en ip adr, men hvilken routerens, ellers nettes ip, altså den jeg kan se når jeg logger på 192.168.1.1 under status og internet

tror desværre jeg har misforstået tråden her, troede bare du skulle have den til at printe over trådløst net i hjemmet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)