Ny PC

Jeg har fået en ny PC og vil naturligvis gerne på nettet. Jeg har Home Trio. Programmet beder om en kode for at komme på nettet, men jeg synes ikke, jeg kan se nogen kode i mine papirer fra TDC fra dengang jeg fik bredbånd. Hvor finder jeg koden?

11 Kommentarer

Omdømme 3
Hej,

Jeg regner med at det er til det trådløse net du mangler en kode og du ikke har ændret koden, idet det er det eneste sted du skal bruge en kode for at komme på netted, men koden står på en mærkat bagpå routeren.

Det er åbenbart en sikkerhedsnøgle til netværket, jeg mangler. Jeg har prøvet med de forskellige talkombinationer bag på routeren, men ingen af dem ser ud til at virke.

Omdømme 3
Hej,

Prøv lige at se det her link

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=24788.

Hvis det ikke virker skal du resette routeren, og så prøve igen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20576.

Jeg regner med at du har TDC Boxen.

Jeg har en "Netopia" router og en boks vi modtager tv på, men ingen af dem har koder i bunden:-(

Omdømme 3
Hej,

Det var en gammel en, så skal du logge ind i routeren og finde koden et sted, jeg ved ikke hvor og jeg kan ikke finde en vejledning.

og så vil jeg anbefale at du ringer til TDC og høre om mulighederne for at få en TDC BOX i stedet for, da det fylder mindre og du kan finde hjælp på TDC.DK, og bedst af alt den er nyre og derfor her den bedre sikkerhed.

Tak for svaret. Det var da mærkeligt, at min router skulle være så gammel, da jeg først fik den i januar 2010. Jeg ringer til TDC i morgen, som du foreslår.

Omdømme 3
Hej Felino

Uden at have tjekket det (og med stor respekt for miela1's viden) vil jeg tro det er en Erhvervs router.

Kan det passe at du ikke har en privat løsning, men en erhvers en af slagsen?

Hilsen

Patrick

Ja, det er vist en erhvervsløsning, jeg har, da det er min arbejdsplads, som betaler for min internetopkobling.

Omdømme 3
Hej Felino

Jamen, så husker jeg alligevel udmærket Glad humørikon

Jeg prøver med hukkommelsen igen:

Du skal henvende dig til dit firma's IT ansvarlige for at få koden. Hvis ikke I har sådan en, IT ansvarlig, så skal du finde de papirer frem, som du fik da dit bredbånd blev etableret. Det står i dem. Evt. I en mail du har modtaget dengang.

Hilsen

Omdømme 3
Hej,

Det forklar jo en masse, Kunne heller ikke helt forstå hvorfor du skulle ha fået en 4 -5 år gammel router.

Omdømme 1
Hej Felino

Patricks hukommelse er ikke hvad den har været. Meget glad humørikon

Hvis du mangler dit netværksnøgle kan du finde den via tts.tdc.dk. Her vil du blive mødt af "oprettelse af ny bruger til TDC Trådløs". Her kan du indtaste din mailadresse eller mobilnummer. (siden genkender dig på ip adressen, så det er vigtigt tilgår tts.tdc.dk via et kabel der er forbundet direkte i din netopia router). Her indtaster du dit mobilnummer og får derefter tilsendt et kode ord. Derefter får du adgang til din selvbetjeningsside og kan se netværksnøglen.

Hvis det volder dig problemer, skal du have fat i erhvervssupporten. Jeg har postet en link nedenfor med alle relevante oplysninger.

http://privat.tdc.dk/kontakt/

Fortsat rigtig god dag.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)