Svar

NAS-tilslutning til TDC-router

Hej,

Har lige købt en Verbatim-NAS, men kan ikke tilslutte den TDC-routeren, fordi der ikke er flere ledige stik på den. Hvad gør jeg i den situation?

På forhånd tak. 

Venlig hilsen

Sivsanger

icon

Bedste svar af PeterA1 12 marts 2011, 20:58

Du tager et af stikkene i routeren ud. derved har du en ledig port på routeren. Sæt en ledning mellem denne port og indgangsporten på switch'en. På de fleste moderne switches er det ligemeget hvilken port der bruges som indgang. Forbind derefter alle de ekstra produkter med switch'en.

I princippet kan du på denne måde forbinde 255 enheder til en port på routeren. Det vil jeg så godt nok ikke anbefale at gøre i praksis - men det er en anden snak....

Vh

Peter

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3
Hej,

kan nogle af de andre enheder du har tilsluttet køre trådløst.

Omdømme 3
Hej Sivsanger

Du skal nok flytte netværkskablerne fra nogle af enhederne over i en switch, og så tilslutte switchen til TDC Boxen/Homeboxen.

Mvh Stephen

Hej Stephen,

Tak for svaret.

Bare for at være sikker på at jeg har forstået det:Jeg skal sætte en switch i routeren, så??

Grunden til at jeg spørger er at jeg troede nemlig at boxen var TV-boxen, og at NAS-enheden (og dermed switchen) skulle sættes til routeren.

VH

Sivsanger

Hej miela,

Nej, men der er også kun et frit stik på routeren, som jeg bruger til et Sonos-anlæg. 

Venlig hilsen

Sivsanger

Omdømme 3
Badge +1
Du tager et af stikkene i routeren ud. derved har du en ledig port på routeren. Sæt en ledning mellem denne port og indgangsporten på switch'en. På de fleste moderne switches er det ligemeget hvilken port der bruges som indgang. Forbind derefter alle de ekstra produkter med switch'en.

I princippet kan du på denne måde forbinde 255 enheder til en port på routeren. Det vil jeg så godt nok ikke anbefale at gøre i praksis - men det er en anden snak....

Vh

Peter

Hej Peter,

Mange tak for svaret. Jeg skynder mig ud og køber et switch.

VHSivsanger

Omdømme 2
Jeg kan anbefale at købe en Gigabit switch.

Derefter flytter du eventuelt kablede PC + NAS til din switch.

Tro mig, det er meget sjovere at have Gigabit forbindelse til sin NAS end 100Mb forbindelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)