Løsning til HomeDisk netværksdrev på Windows 7 Starter

• Bruger
  • 17 kommentarer
På Windows 7 Starter (og vistnok også Home Premium) kan man ikke oprette netværksdrev med direkte stier, f.eks. \HomeDisk.Derfor fejler TDCs program, NetConnector.exe, med fejlkode 53.

(

Dokumentation:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-networking/windows-7-starter-network-drive-mapping-wi-fi/90a5c808-5445-e011-9575-d8d385dcbb12?msgId=49cae894-2946-e011-90b6-1cc1de79d2e2

)

Til gengæld kan man nemt oprette et netværksdrev, der peger på en FTP server.

FTP skal slås til på HomeDisk’en, og man skal oprette en FTP bruger i samme vindue.

Derefter skal man tilknytte et netværksdrev til en “custom” forbindelse i Stifinderen.

Man kan så åbne og gemme dokumenter med f.eks. Word på normal vis.

Og man kan så lave en genvej til "netværksdrevet" og smide den på skrivebordet, ligesom NetConnector gør normalt.

Fremgangsmåde:

http://cybernetnews.com/cybernotes-map-a-ftp-to-a-drive-in-windows/

HomeDisk har altid adressen 192.168.1.5.

Hvis man yderligere vil have et egentligt drev-bogstav tilknyttet (hvilket ikke burde være nødvendigt), så skal man følgende:

http://www.windowsitpro.com/article/ftp/how-can-i-map-to-an-ftp-server-as-a-drive-

Jeg synes, at TDC bør finde en løsning eller informere om begrænsningen i Windows 7 Starter/Home Premium. Mange har dette styresystem præinstalleret på en ny maskine.

9 Kommentarer

Det sidste link fungerer ikke, fordi der er et minus til sidst, men det er det rigtige link, så kopier det ind i browseren.

Jeg har ingen problemer med tilslutning til en Homedisk fra en PC med trådløs forbindelse, og med Windows 7 Home Premium. Har ingen erfaringer med Windows 7 Starter. Det virker både med en direkte kommando \HomediskHomedisk og ved tildeling af drevbogstav, f.eks. Z. Der bruges manuel tilslutning, ikke TDC's NetConnector-program. Brugernavn og adgangskode til Homedisk er lagt fast ind i gemte legitimationsoplysninger, således at der altid er adgang til Homediskens mapper uden at man bliver spurgt om brugernavn og adgangskode.

Kan problemet skyldes, at netværksregistrering er slået fra (se avancerede indstillinger under netværks- og delingscenter), eller fejler tildeling af IP-adresse fra routeren (Homebox), så maskinen har fået en alternativ IP-adresse (der ikke hedder 192.168.1.xx)? Eller er der en firewall i maskinen, der blokerer?

M.v.h.

MS-ERIK

Direkte stier via WiFi virker ikke på Windows Starter, og så er den ikke længere.

Se mit første link, hvor Microsoft selv bekræfter det.

Og det hjælper ikke at prøve andre legitimationsoplysninger, dvs. login til HomeDisk eller med admin.

Det er et specielt problem på Windows 7 Starter, fordi netværks-delen er begrænset. Herunder network policy og domæne-ting.

Se diskussion her:

social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprovirt/thread/e08c3500-a722-4b44-b644-64f94f63c8e5

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Det skal du ikke fortælle min Windows7Starter, for den kan godt tilslutte til netværksdrev, og udfører også automatisk backup til Netværksdisken.

Den er i øvrigt tilsluttet trådløst.

Mvh

Kim

KsNa: Fik du tilsluttet netværksdrev med TDC's NetConnector?

Der er i hvert fald mange, der har samme problem med Win7Starter på diverse fora på nettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, jeg har manuelt lavet opsætningen, fra Denne Komputer valgte jeg tilslut Netværksdrev.

Der er ingen forskel om jeg bruger en PC med Windows7, Windows7Starter eller WindowsVista, alle kan se og dele filer med Netværkdisken og hinanden.

Mvh

Kim

Mærkværdigt. Der findes findes måske flere versioner af Win7Starter. Min er fra ca. juni 2009. Eller også er det et hardware-problem.

Jeg har i hvert fald beskrevet en løsning, der kan bruges, hvis standard-metoden ikke virker.

Jeg tror, det har noget at gøre med domæner. Min Win7Starter tror, at den er på et andet netværksdomæne end HomeDisk (og resten af netværket).

"Windows 7 Starter Edition’s lack of support for domains (and Active Directory)"

http://itknowledgeexchange.techtarget.com/vista-enterprise-desktop/first-look-at-windows-7-starter/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)