iTunes bibliotek på Homedisk

Jeg har flyttet et iTunes mediebibliotek over på Homedisk for at spare diskpladsen på min Mac. Efter det er gjort, kører iTunes ekstremt dårligt med lange responstider og musiknumre der "hakker", når de afspilles[i]

Er der nogen der har erfaring med at få Homedisk og iTunes til at spille sammen?

5 Kommentarer

Omdømme 3
"Transmissionen" vil altid være ringere når du forsøger at tilgå et musiknummer på et NAS-drev over nettet, fremfor at tilgå det direkte fra din computers harddisk.

Du kan sammenligne det med hvis du ser et langt og højtopløseligt filmklip på youtube. Så vil det også hakke i det og stoppe ind imellem for at loade videre, - hvilket det ikke ville gøre hvis du downloadede det og afspillede det på din egen computer.

Problemet forværres naturligvis hvis du samtidig bruger din computers resourcer til andre aktiviteter på nettet, - og HomeDisk er, såvidt jeg har forstået, ikke imponerende hurtig i forvejen.

Mvh FN ;-)

Hej FN

Tak for hurtigt svar. Du har givetvis ret, og jeg har nok været lidt for optimistisk ift Homediskens formåen.

Gad vide om man kan koble Homedisken direkte til Mac'en med et USB/Firewire kabel og om det overhovedet kan afhjælpe problemet...

Omdømme 3
Det sidste tør jeg ikke svare på da jeg ikke selv har en HomeDisk, men der må da være fulgt en manual med hvor man kan se hvilke tilslutningsmuligheder der er.

Her er lidt om HomeDisk som medieafspiller:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23718

Mvh FN ;-)

PS: Jeg ved godt guiden er beregnet på PC og ikke på MAC, - men som principiel vejledning kan den vel bruges.

Tjahh, udover LAN-porten er der USB og eSATA porte. Jeg skal sige, at jeg er ikke videre teknisk anlagt, så jeg ved ikke, om man bare kan koble Mac og HomeDisk direkte sammen vha et USB kabel (har desværre ingen eSATA port i min Mac). De manualer og tråde jeg har set her handler kun om, hvordan man kan koble en anden NAS til Homedisken som et ekstra netværksdrev.

Omdømme 3
Tjaee, - et NAS drev er i princippet jo bare en ekstern harddisk, så det burde være muligt at tilslutte den direkte til sin computer via USB.

Man kan i hvert fald sagtens slutte en ekstra harddisk til Homedisken med USB. Det gør man således:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25674

Jeg har, som før nævnt, ikke en Homedisk, så jeg er ude i rent gætteri.

Det må således være helt på eget ansvar om du tør vove forsøget.

Mvh FN ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P