ipad 2 trådløs

Er der ikke nogle fra TDC der har eller kan komme med en løsning, så man kan afspille musik fra tdcplay på sin ipad med trådløs forbindelse. det kan da ikke være rigtigt, når man betaler for bredbånds løsning fast nr. at sådanne nogle små ting ikke virker. så få det da løst, jeg er da ikke den enste der kan have det problem.

15 Kommentarer

Hej Jakob

Jeg mangler lidt information til at give dig et specifikt svar, så jeg skyder lige lidt i øst og vest, så må du endelig vende tilbage hvis jeg ikke rammer plet.

Play skulle gerne virke uden problemer på en iPad. Dog kræver det at du har det korrekte abonnement.

Hvis du vil bruge Play Appen (den man henter fra App Store) kræver det at du har et mobil abonnement. Og at det ikke allerede bliver brugt et andet sted. (hvis du bruger Play Appen på din telefon, kan du ikke også bruge den på din iPad)

Hvis du har mobilt bredbånd eller almindeligt bredbånd fra TDC, skal du bruge hjemmesiden www.musik.tdc.dk. Herinde kan du streame musikken direkte. Du kan også lave playlister, eller lytte til andres playlister. Det eneste du desværre ikke kan, er at downloade musikken ned på din iPad, fordi musikken er DRM beskyttet, det er en Licens type som desværre kun Windows pcér kan afspille.

Der var jeg lige hurtig nok: http://musik.tdconline.dk er linket du kan bruge til at gå direkte til TDC Play

Hej igen

Jeg har bredbånd internet hos jer til min pc, og jeres trådløs ruter. så har jeg købt en ipad 2 med trådløs forbindelse, og forventer at jeg på denne ipad også kunne afspille musik for tdcplay når jeg nu betaler for det.

Okay.

Hvis du allerede har en TDC bruger, og kan lytte til musikken på din computer, så er det faktisk bare at gøre det samme på din Ipad. Altså åben safari, og gå til http://musik.tdconline.dk. også bruge siden som du kender det fra computeren.

Hvis du ikke har adgang til at bruge det på din computer, skal du søger for at at havde bredbåndsvalideret din TDC bruger. Det kan du nemt gøre ved at følge den her guide: http://go.tdc.dk/wzknf

Nja, det passer jo så ikke helt. Man kan sagtens logge ind og navigere, men når man vil streame musikken så sker der ingen ting. Browseren hænger blot med beskeden 'Henter musik'. Det må da kunne gøres bedre.
Jeg har samme problem -sa hvad er losningen?
Samme problem her.

Jeg har oprettet konto og "inviteret" min iPad og oprettet en ny konto på TDC Play. Alt er i skønneste orden - jeg kan søge efter sange, oprette playliste se andre playlister.

Der komme bare ikke noget musik ud af højttaleren.. Trist humørikon

Jeg har samme problem  -  har TDC bredbåndsforbindelse med WIFI og TDCplay virker uden problemer på min pc, men når jeg logger mig på TDCplay via Safari, så hænger Browseren blot med beskeden 'Henter musik'.

Mine kolleger oplever samme problem  -  vil I venligst give en tilbagemelding på hvornår problemet er løst - tak..

Jeg har snakket med TDC hotline. De er godt klar over at brugerne har et problem, men det virker som om at TDC mener at det ikke er deres problem og de arbejder ikke aktivt på at løse det. Det hænger sammen med den aftale, som de har lavet med musikbranchen. Fordi at en iPad er en mobil enhed kan man kun få adgang igennem 3G. En Macbook eller en PC-laptop betragtes som en bærbar enhed og ikke som en mobil enhed. (Selv bærbare også kan udstyres med diverse SIM-kort..?) Det er meget svært at se forskellen.

Jeg er godt og grundig træt af situationen. Grunden til at vi brugte så mange penge på en iPad var at vi blandt andet kunne bruge den som et musiksystem. Jeg synes TDC play er virkelig genialt, når man bruger det på en laptop. Det ville bare være så meget bedre at bruge iPad'en.

Desværre kære iPad-venner. Vi har først en stok-konservativ musikbranche at råbe op. Dernæst skal vi råbe TDC op. Det virker uoverskueligt. Hvad gør vi? Jeg er ingen onde hensigt med at spille musik med en iPad. Jeg vil bare rigtig gerne bruge den, som en del af mit musiksystem.

Hvis der er nogen, som har nogle tips & tricks til at løse problemet må I gerne skrive, nu når TDC ikke tager problemet særlig alvorligt. Trist humørikon

Jeg har mailet (som mange af jer andre) med TDC Support og fået følgende svar:

Hej Dorthe, Det er desværre ikke noget problem vi kan rette, før iPads understøtter Flash og Java. Går vi ud fra udmeldinger fra Apple, så lader det ikke til at det kan lade sig gøre foreløbig. Vi udbyder fri benyttelse af TDC Play, men naturligvis med den forudsætning at den enhed man benytter understøtter de basale funktioner på nettet som flash og java. Venlig hilsenDan A. Poulsen
Kunderådgiver

dap@tdc.dk

TDC A/S
Kundecenter, Hotline
Borups Allé 43 - 45
2200 København N

Det lyder vist lidt som en røver, han er kommet med fra TDC-support. Hvis de kan lave en APP som virker med iPhone over 3G kan man også lave en APP, som virker med iPad og WiFi.

Om som iPad understøtter Java og Flash eller ej, så kan det lade sig gøre. Flash er en rigtig dårlig standard, så jeg forstår godt at Apple ikke vil rode sig ud i det. Blandt andet på grund af sikkerheden.

Har drøftet problemet med en af mine kolleger, som oplyste mig at man skulle downloade Puffin app'en (free)  -  og så bruge Puffin som browser istedet for Safari..

Har netop afprøvet det og det fungerer upåklageligt at afspille spillelisterne fra TDCplay.

Go fornøjelse

Hilsen

Dorthe Fuchs

Ja det virker og kan også streame videre derfra til ekstern højtaler.. Desværre ikke fra iPhone.. Men godt med puffin..Glad humørikon
Hej Jeg har downloadet puffin, men jeg kan stadig ikke streame musik fra http://musik.tdconline.dk/ Henrik
Jeg regner med at det er løst nu jeg har hentet app'en og det virker fint.Kunne dog godt tænke TDC laver en APP til IPAD så man ikke skal bruge den til Iphone.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)