HomeBox router virker ikke

• Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg har fået HomeBox med bredbåndstelefoni og bruger Windows Vista. Den første uge fungerede alt fint, men i går eftermiddags holdt routeren pludselig op at virke - og kun den. Alt andet virker fortsat, og jeg kan komme på nettet med kabel.

Jeg er langt fra skrap til computere, så det tog en halv nat at gennemprøve alle de forslag til problemløsning, som jeg kunne finde. Det hjalp ikke.

Kl. 8 ringede jeg til support, der hurtigt kom frem til, at det måtte være en fejl på computeren, som så skulle til reparation. Jeg forklarede, at driveren til det trådløse kort var opdateret, at alle enheder virkede korrekt iflg. 'Enhedshåntering', og at pc'en kommunikerede fint med min mobiltelefon via bluetooth. Nå, men så kunne han ikke hjælpe mig..

Hvad gør jeg?? Sender jeg computeren til repareation og får en regning og den sandsynlige besked, at den ikke fejler noget? Eller siger jeg bare øv og betragter HomeBox som en spildt investering?

Hilsen Jens

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jens.

Kan det tænkes, at du ved en fejltagelse er kommet til at trykke på en knap eller lave en uheldig tastekombination på din pc, så den trådløse funktion er blevet slået fra?

I første omgang ville det i hvert fald være en god idé at afprøve den trådløse funktion i din pc på et andet trådløst netværk - og måske afprøve en anden pc på den trådløse funktion i din HomeBox.

Mvh

Stephen

Hej Steffen.

Alt kan tænkes, også at jeg har tastet noget galt.. men den trådløse funktion virker med min mobil, og der er lys i den røde indikator på pc'en, der viser, at bluetooth er slået til. Alle steder, jeg har kunnet kontrollere, viser, at trådløs kommunikation er aktiveret og fungerer, så jeg tror ikke, at fejlen ligger der, men i, at pc'en af en eller anden grund ikke kan se routeren??

Desværre kan den heller ikke finde de andre routere, der er i mit område. Dem kan jeg kun se på den side, hvor man tester trafikken på de forskellige frekvenser.

ææh - når bluetooth virker til mobilen, virker den vel også til routeren - eller er det to forskellige systemer??

Og så ellers tak for dit bud og dit hurtige svar!

Hilsen Jens

hov! Trist humørikon Jeg har en god bekendt, der hedder Steffen med to f-er og ikke ph. Det må du undskyldeGlad humørikon

Hilsen Jens

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jens.

Jeg kan godt se, at det kan være svært at lokalisere årsagen til problemet. Trist humørikon Den trådløse funktion i din TDC HomeBox er dog ikke en bluetooth-forbindelse, så du kan ikke bruge "bluetooth" til at teste netværkfunktionen i din HomeBox eller netværksforbindelsen på din pc'en.

Når din mobil har en bluetooth-funktion, formoder jeg, at den også har en wifi-funktion? Hvis din pc er slukket (så du bl.a. undgår at bluetooth forvirrer), kan din mobil så "se" og etablere forbindelse til HomeBoxens trådløse netværk?

Mvh

Stephen

Hej Stephen.

Min telefon har ikke wi-fi, så den test kan jeg desværre ikke lave. Men nu ved jeg da, at jeg ikke skal lade mig vildlede af, at bluetooth virker!

Jeg må nok invitere nogen til at komme med deres pc eller tage min egen med på besøg.. Glad humørikon

Hilsen Jens

Omdømme 3

Hej Jens.

Jeg håber, at du finder en løsning på problemet, uden at skulle sende din pc til den formentlig unødvendige "reparation" Blinkende humørikon

Du har nævnt noget om overvågning af netværk, og i den forbindelse har jeg fundet følgende på en Windows-hjemmeside:

Hvis der kører et program til overvågning af netværket på computeren, sættes det trådløse netværkskort i overvågningstilstand, der forhindrer, at Windows opretter forbindelse til trådløse netværk. Hvis du vil oprette forbindelse til et trådløst netværk, skal du lukke programmet til overvågning af netværket eller følge programmets vejledning til afslutning af overvågningstilstanden.

Måske er dit netværkskort i overvågningstilstand?

Hilsen

Stephen

Hej igen.

Jeg kan ikke finde et sted at se, om der er overvågning på netværkskortet eller ej. Den 'overvågning', jeg nævner, er kun den af HomeBox' egne sider, hvor man kan se, om der er andre routere i nærheden, som bruger samme frekvens, som mig. Det er der ikke.

Som du skriver, er jeg desværre nok nødt til først at finde ud af, om min pc kan modtage fra andre routere, eller om andre pc'er kan modtage fra min. Før kommer jeg vist ikke længere Trist humørikon - men tak alligevel Glad humørikon

Hilsen Jens

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P