home duo fiber og time capsule

Hej,

Jeg har opsat min TDC box til IKKE at give trådløst signal, men jeg har kablet boxen til min Time capsule som således virker som min router.

Problemet er, at jeg kan få 50MBit ved direkte kabel tilslutning af klinet computer på home boxen, men på mit trådløse netværk falder denne hastighed til under 10MBit for de klienter der tilslutter sig Mac netværket

Nogen der har oplevet noget tilsvarende og/eller fundet en løsning ?

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

opitek skrev:, men på mit trådløse netværk falder denne hastighed til under 10MBit for de klienter der tilslutter sig Mac netværketNogen der har oplevet noget tilsvarende og/eller fundet en løsning ?

Trådløst netværk er enormt påvirkeligt af andre forhold - har du f.eks. en nabo med en støjende mikroovn kan det sætte dit trådløse netværk ud af funktion. Har du ligledes mange andre trådløse netværk i dit nabolag vil det gå ud over hastigheden på dit neværk da i alle deler det til rådighed frekvensbånd (hastigheden).

Du kan prøve at skifte frekvens på dit trådløse netværk, men det er langt fra sikkert at det vil hjælpe - trådløst netværk er og bliver en ustabil og 2. rangsløsning.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, har en lignende opsætning.

En Homeboks med deaktiveret trådløst netværk og en Aiport Extreme som trådlås router. 

Jeg taber slet ingen hastighed - har 20/2 og får 13,22/1,68 på både test med LAN og trådløst. Ingen 2. rangs løsning herGlad humørikon

Som Droid skriver, er det en god idé at kigge på hvilken kanal du bruger (Droid skriver frekvens, men udgår fra, at her menes kanal). Time Capsule, kan som Extreme, køre på både 5 Ghz og 2,4 Ghz. 5 Ghz kører typisk på meget høje kanaler 90+, 2,4 Ghz mellem 1-13. De fleste trådløse routere kører på 2,4 Ghz, og det kan være svært at finde en fri kanal.

Har du en Mac, kan du se hvilke kanaler dine naboer bruger (om denne Mac - flere oplysninger systemrapport - WiFi), ellers brug et program som f.eks netstumbler.

Lad 5,0 netværket stå på automatisk, og 2,4 manuel til den kanal, som ikke nogen af dine naboer bruger.

Hvis det ikke hjælper at skifte kanal, ville jeg gennemgå alle de enheder, der skal koble sig på din Capsule, én efter én og finde ud af, hvem der er synderen. Sluk alle trådløse enheder, og kør en test med din primære computer. Er den trådløse hastighet acceptabel, så fortsæt med din test. 

Er resultatet lige så dårligt ved første test, skal du nok også kigge på andre enheder, som Droid skriver (micro mv.), der kan forstyrre dit trådløse netværk.

Forklaringen kan nemlig være, at den lavest fælles nævneren, trækker din trådløse kapacitet ned. Af den grund, har jeg f.eks droppet alle gamle PC´er, der kun kan køre med WPA-sikkerhed. De må kobles på internet med LAN.

Mvh

Tak for dit forslag,

Jeg har checket med min Mac og kan se 4 af mine egne netværk (samme SSID).

Min konfiguration er: 1 Time Capsule (både 2.4 og 5 Ghz netværk), 1 Airport Extreme (sat op til at forlænge det netværk som Time Capsule danner) og 1 Airport Express (sat op som airport extreme).

Mit hus er svært at netværksdække, derfor de mange "extenders".

Jeg har ændret kanalen på TC til kanal 10 og de 2 andre airport enheder får så samme kanal.

Kan jeg sætte disse op til andre kanaler og forbedre min hastighed ?

Jeg har inge naboer med synlige netværk.

Det eneste udstyr som ikke kører n-standard er en ældre brother WiFi printer som køre med g-standard.

På forhånd tak for input.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Det er noget alvorligt galt i din opsætning, efter min mening, og det er nok forklaringen til din dårlige hastighed. Du skal ikke kunne se fire forskellige egne netværk, alle dine externders skulle gerne optræde som ét netværk. Jeg har tre koblet på, én extender og to som indgår i netværket fra Extreme - ét netværk. Gå ind og læs om Apple netværk - hver extender trækker hastigheden ned. Hvis du ikke har nogle naboer som kører på samme kanaler, er der ingen grund til at indstille airport utillity manuelt. Igen, kør den test jeg foreslog tidligere. Mvh
Tak for dit svar.

Der er ikke forskellige netværk - som jeg skrev har de alle samme SSID.

Dog er det sådan at hver airport enhed (som er sat op til extender) udsender sit eget SSID.

Det jeg kan se er altså 4 forskellige MAC adresser (2 fra TC 2.4 + 5 GHz og 1 fra hver airport express og extreme).

Det er et netværk sat op helt "efter bogen" ifølge Apple.

Jeg skiftede til kanal 10 men så faldt hastigheden bare yderligere. Nu vil jeg sætte den tilbage til "auto" på TC.

Hvis der er flere der har forlsg er I meget velkomne - ellers må jeg igang med den systematiske fejlfinding ved at tilslutte én klient ad gangen og så se hvornår "filmen knækker"

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)