Svar

Home disk

Jeg har fået " Home disk " nu vil jeg gerne se billederne fra disken på mit tv. Jeg har så fået oplyst at det skal ske gennem min PC. Hvordan sætter jeg den til tvet?

icon

Bedste svar af Fatterikk 1 marts 2011, 19:02

I dit tilfælde skal du koble din computer til dit TV med et VGA kabel (skærmkabel,blå), så skal du bare vælge AV på dit TV og trykke på den til der kommer billede på.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er langt fra sikkert et du skal igennem din PC for at se billeder fra home disken tilsluttet dit TV.

du har flere muligheder, det første og nemmeste ville være hvis dit TV er DLNA kompeltibel.

det kan også være at du har en DLNA kompetibel Blu-ray afspiller, eller en spille konsol, både PS3 og Xbox 360 er kompeltibel.

eller det kan være en anden DLNA kompeltibel enhed,

du kan på den he side se alle DLNA certifikaseret enheder.

http://www.dlna.org/products/

her du ikke en af de ting, skal du lige skrive hvilket TV du har og hvilken computer du har, se det er muligt for mig eller andre brugere at se hvilke tilslutnings muligheder du har.

Mit tv er Panasonic veifa model nr.: TH37PX8EA

min pc er en LENOVO G550

I dit tilfælde skal du koble din computer til dit TV med et VGA kabel (skærmkabel,blå), så skal du bare vælge AV på dit TV og trykke på den til der kommer billede på.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

din computer og TV har ikke direkte en måde at snakke sammen på, så du skal have en noget i mellem.

det smarste ville være at have en DLNA certifikeret enhed i mellem så slipper du for at skal igennem din computer, her vil jeg anbefale en Xbox(http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_bb_tlv_xbox) da du så også vil kunne spille din musik fra play på din TV.

ellers skal du have en VGA <==> HDMI converter, jeg vil anbefale den her.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=VGA+HDMI&sp=all&pid=4757440.

men du skal huske at hvis du gør det på den måde setter du entlig bare din TV skærm til din computer og bruger den som skæm, og det er der ikke noget smart i, og du skal også have din computer i stuen.

Omdømme 3

Hej,

det som Fatterikk har skrevet kan du muligvis ikke bruge, idet der ikke er en VGA port i dit TV(Efter hvad Panasonic skriver i deres specs)

Sorry...

Jeg havde set det som et PX80.

Nå men der er 2 HDMI indgange i, så der skulle være muligheder nok Glad humørikon

Omdømme 3

Hej,

Ja, der er masser af tilsluttnings muligheder, men det kræver den adabtor, jeg skrev, for der er ikke en HDMI udgang i computeren.

Hej,

selvom man har et DLN kompatibelt TV er det ikke sikkert man kan se billeder direkte fra homedisken. De billeder jeg får op på mit Philips 32pfl8605h med ethernetstik og DLNA fra homedisken er bittesmå thumbnails på ca 150x100 pixels?

mvh Mads

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P