Svar

hjææælp, Banke på virker ikke, og voicemail siger "tdc's systemer opdateres

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg har massive problemer på selvbetjening.

Jeg har bredbåndstelefoni FriWeekend, hertil hører automatisk tre services "Vis nummer, banke på, voicemail/viderestilling"

Banke på virker imidlertid ikke, og ved tryk på "redigér indstillinger" bliver jeg mødt af følgende skærmbillede:

http://imgur.com/kEKnX

ved indtastning af oplysninger siger den, at telefonnummeret allerede er registreret korrekt, men jeg kan alligevel ikke tilgå indstillingerne og efter login/logud virker det stadigt ikke.

Under voicemail står endvidere "TDC's systemer opdateres" - dette står der med jævne mellemrum i op til flere uger ad gangen, og det er lidt irriterende.

- Er dette noget man kender til hos TDC?

icon

Bedste svar af Nyuu 12 august 2011, 21:36

Jeg synes bestemt du skal ringe og fejlmelde dine ekstraservice hos Hotline på 80808047.

Det er ekstraservice du betaler for og som stadig sælges til bredbånstelefoni, så selvfølgelig skal de virke.

En forklaring om at et solgt produkt ikke virker og heller ikke har gjort det i lang tid, kan ikke bruges til noget. Det må desværre have været en medarbejder som ikke helt har været klar over hvad han snakkede om

Se original

24 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Det med at systemerne opdateres har jeg også oplevet, det bedste du kan gøre, er at ringe til Hotline på 80808047 og fortælle om problemet. Hotline kan for det første aktivere de service der eventuelt ikke er aktiverede og for det andet kan de tjekke din adgang til selvbetjening

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Har ringet nu nyuu:

1) at systemerne opdateres kan der ikke gøres noget ved.

2) Det er en kendt fejl for bredbåndstelefoni, at Banke-På ikke virker ved denne service (det virker på almindelig fastnet). Fejlen arbejdes der løbende på, og det løbende har strukket sig over det sidste halvandet år siger kundeservice. Men det skulle så også være den eneste kendte fejl ved bredbåndstelefoni (undtaget lokale fejl og landsdækkende problemer).

3) herfor vil jeg godt spørge, om nogen til stadighed oplever problemet med FriFastnet, at det ikke virker, og at man alligevel betaler den ene krone per opkald? mener der er lavet en tråd omkring det et sted.

Omdømme 1

At Banke på ikke skulle have virket i halvandet år og at der i det hele taget er problemer med Banke På i forbindelse med bredbåndstelefoni er da ganske nyt for mig, og jeg har endda arbejdet i TDC som både tekniker og supporter.

Hvis man har FriFastnet:

Opkaldsafgift pr. kald til fastnet0,00
Opkaldsafgift pr. kald til mobil1,00
Minutpris for opkald til fastnet0,00
Minutpris pr. påbegyndt minut for opkald til mobil0,79
Omdømme 2

Jeg håber ikke at jeg er blevet løjet for i supporten??

og jeg mener virkeligt, at have læst en meget lang tråd omkring problemer med fejl i systemerne siden de nye priser af oktober 2010, og at frifastnet-kunder blev regnet for 1 krone per opkald til fastnet alligevel.

EDIT: kan se, at problemet er blevet løst, men jeg havde ret i, at der fandtes en tråd og at der altså HAR været et problem

/t5/Abonnement/tdc-max/m-p/3685#M1781

Omdømme 1

Ja okay, det med priserne og at man blev opkrævet fejlagtigt, det kan jeg også godt huske der var/er en tråd om. Jeg tænkte nu mere på det med "Banke på" funktionen" som ikke skulle virke. Jeg tror ikke den person du har talt med bevidst har løjet, men måske blot misforstået et eller andet. I hvert fald sælges Banke på sammen med de andre service til bredbåndstelefoni, så jeg har svært ved at tro, at det ikke skulle have virket i halvandet år. Der kan selvfølgelig være en fejle her og nu, men det er jo noget ganske andet.

I øvrigt kommer jeg lige i tanke om, at selv om jeg har haft banke på igennem lang tid, kan jeg ikke huske det har været i brug. Jeg har nok bare ikke så mange venner som gider ringe til mig på samme tid. Blinkende humørikon

Omdømme 2

Jeg har testet det ved at ringe til min fastnet fra min mobil under opkald til nogle venner. - det virker ganske rigtigt ikke på bredbåndstelefoni.

Desuden sagde jeg, at jeg havde problemer med Banke På-indstillingerne på selvbetjening, og at det ikke fungerede. Så gav han mig en lang - men god - smøre omkring at det ikke virkede, og ikke har gjort i meget lang tid.

HeinrichP

Omdømme 1

Jeg synes bestemt du skal ringe og fejlmelde dine ekstraservice hos Hotline på 80808047.

Det er ekstraservice du betaler for og som stadig sælges til bredbånstelefoni, så selvfølgelig skal de virke.

En forklaring om at et solgt produkt ikke virker og heller ikke har gjort det i lang tid, kan ikke bruges til noget. Det må desværre have været en medarbejder som ikke helt har været klar over hvad han snakkede om

Omdømme 2

Jeg takker for svar. Jeg skriver her på sidste vers, da jeg har bedt Patrick lukke min konto på forum efter en del klager, som mange forumbrugere åbenbart har haft over mig.

med sidste venlige hilsen

hEINRICHP

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Heinrichp

Det kan da ikke være rigtigt at du forlader TDC Forum, jeg har da haft glæde af flere af dine svar, hvad klager folk dog over, når jeg læser dine spørgsmål og svar er da ikke noget at klage over.

Folk er i krig verden over og folk sulter, her i lille Danmark klager folk over en , i mine øjne dygtig mand, de skulle skamme sig.Trist humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej 

Jeg er nød til at skrive til jer, at HeinrichP ikke har bedt mig lukke sin profil. Tværtimod skriver han ikke til mig og han læser ikke det jeg skriver til ham.

Han har rodet sig ud i noget omkring en som har givet ham ros 148 gange. En som kun har været logget på i 70 minutter og som ikke har lavet andet på forum end at rose HeinrichP.

Desværre er denne bruger logget på fra samme IP-Adresse, som HeinrichP er logget på fra. Dette kan der naturligvis være en god forklaring på. Jeg har derfor skrevet til HeinrichP for at komme i dialog om dette. Jeg kan konstatere, at HeinrichP ikke har villet læse det jeg har sendt til ham. Dog har jeg sendt den tekst hvor jeg opfordrer til dialog til den opgivne email adresse. På trods af dette, har jeg intet hørt og har derfor ingen anden valg, end at lukke for brugeren HeinrichP, indtil vi har fået undersøgt, hvad der er sket. HeinrichP har mulighed for at sende mig en mail. Og når jeg får den, kan vi finde ud af at åbne igen, bare vi kommer i dialog. 

Men jeg vil ikke acceptere at man ikke læser de henstillinger jeg som moderator sender. Og alle andre brugere her på forum kan godt finde ud af at opføre sig ordentligt. Derfor denne udelukkelse, til vi er i dialog!

Så altså, HeinrichP har IKKE bedt om at blive lukket. Han har opført sig sådan, at det ikke er mulig at have ham på forum.

Hilsen

Omdømme 3

Hej Patick

Ja det var jeg jo ikke klar over, så er der jo en grund til Heinrichp's udelukkelse, set fra din side.

Os der kun sidder med spørgsmål og svar har ikke de samme muligheder for den slags tjek.

Jeg synes TDC's Forum er supergodt og selvfølgelig skal vi opføre os ordentligt.

Hilsen BenteMeget glad humørikon

"og selvfølgelig skal vi opføre os ordentligt"

Det synes jeg da først og fremmest at du selv skulle forsøge at efterleve.

At HeinrichP tilsyneladende misbruger pointsystemet ved at sidde og tildele sig selv point fra en anden profil, er ikke meget værre end dit misbrug af pointsystemet, ved næsten konsekvent at sidde og tildele MajaH thumbs up for et hvilket som helst ligegyldigt og indholdsløst indlæg hun måtte begå.

Du gør det oven i købet i tråde hvor trådens opretter (spørger) ikke finder nogen anledning til at rose MajaH for hendes svar. I de tråde sidder du lystigt og klikker en thumb up på hvert eneste af MajaH's svar.

Både dit og HeinrichP's misbrug af pointsystemet betyder at I totalt latterliggør intentionen med dette system, som er at det skulle give et retvisende billede af hvilke svarere på forummet der er mest kompetente.

Kigger man på MajaH's 45 point så har hun fået de 35 af dig.

Du (og HeinrichP) har således fuldstændigt spoleret pointsystemets troværdighed som et udtryk for IT-kompetence, og i stedet reduceret det til en gang ligegyldigt rygklapperi.

Mvh Dr. No

Omdømme 3

Hej doctor-no

Jeg kan se du kun har været registreret i 2 timer, så har du overhovedet set hvorfor jeg har den titel jeg har??? Jeg har fået min titel, fordi jeg er kommet med nogle gode løsninger, man " stiger" ikke i graderne, fordi man synes " godt om " så har du fået en helt forkert opfattelse af systemet.

De personer der angriber andre, kan blive bortvist.

Hvis du ville give dig tid til at alle majah.s indlæg, så er der mange gode og opjektive ting i det hun skriver.

bbs

Hej bbs

Jeg har sendt dig en PM og fortalt dig min holdning omkring spørgsmålet "synes godt om"

Du er i din gode ret til at rose, hvem du vil, hvor mange gange du vil og for hvad du vil. Det er der ingen skrevne retningslinier for.

Jeg har også forklaret dig, at hvis du evt. fortryder nogle af klikkene for "synes godt om" kan du trække rosen tilbage ved at gå ind i "indstillinger for tråd".Blinkende humørikon

Hej Dr. No

Der er mange måder at forklare tingene på. Du vælger at gøre det på en ubehøvlet måde. Derfor har jeg ikke yderligere kommentarer til dit indlæg.

Men jeg vil gerne sende dig en venlig hilsen, og sige velkommen til TDC kunde til kunde forum.Glad humørikon

"så har du overhovedet set hvorfor jeg har den titel jeg har???"

Hvad i alverden har det med sagen at gøre?

Jeg nævner ikke din titel med et eneste ord, og jeg har heller aldrig postuleret at man "stiger i graderne" ved at klikke på thumb up ved andres indlæg, eftersom jeg udmærket godt er klar over at det ikke forholder sig således.

Du markerer intet andet med dit indlæg end en meget tydelig tilkendegivelse af, at du ikke har fattet et eneste ord af det jeg har skrevet.

Dr. No

Omdømme 1

Doctor-No jeg tror du har misforstået et eller andet. Dette er et forum hvor TDC kunder kan hjælpe hinanden med spørgsmål og svar vedr. deres TDC produkter. Der er ganske vist en "off topic" tråd som man tit ser i den slags fora, men det er ikke den off topic tråd du har skrevet i. Du har indtil videre lavet to indlæg, begge indlæg er efter min mening udelukkende personlige angreb, eller i bedste fald irettesættelser af andre brugere på forummet. Tror du ikke du er gået galt i byen? Eller vil du rent faktisk bidrage med relevante spørgsmål og/eller svar?

Omdømme 2

og jo, jeg har svaret dig for længst Patrick per mail, hvori jeg tydeligt bad dig lukke min konto. Mit misbrug af pointsystemet skal ses i lyset af, at det er gjort for at stige i rang. Dette gjorde jeg i en slags protest mod rangsystemet, da ALLE TDC-KUNDER ER LIGE. Derfor prøvede jeg at bevise dette ved at prøve at stige kunstigt i graderne.

Min konklusion; hvis rangsystemet ikke eksisterede, ville dette aldrig være sket, derfor: AFSKAF DET (med tanke om ovenstående). 

Omdømme 2

Men Patrick, siden du synes det ganske okay at offentliggøre en samtale mellem os privat (ergo: dit indlæg er stort set et referat af vores emails frem og tilbage. ERGO: Jeg HAR svaret dig. ERGO, har jeg også ret til at offentliggøre, at jeg frabeder mig dine trusler om at fjerne mig som abonnent hos TDC, hvis ikke jeg "makkede ret". - Dette finder jeg også ganske rimeligt for tdc's ledelse af læse dette.

Hav en god dag! 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Jeg har haft ferie. En moderator har også brug for ferie, uanset hvor meget jeg holder af at komme her på forum og moderere  Meget glad humørikon

Jeg vil ikke ind i en argumentation med HeinrichP. Der ville gå en regnskov, hvis jeg skulle printe alt det, han har skrevet til mig eller andre i TDC den seneste tid. Både i sit eget og i navne, han har taget til sig og brugt bl.a til at henlede min og andre TDC ansattes opmærksomhed på de glimrende indlæg denne HeinrichP har lavet.

Og så vil jeg igen bede jer om at læse hvad der er skrevet offentligt af hhv mig og HeinrichP også vurdere, hvad I tror på eller ej Blinkende humørikon 

Uden for meget tekst, har denne HeinrichP selv henvist mig til, at han kan se om jeg læser de PM han sender. Men mon ikke han glemmer, at jeg kan se det samme og derved ved, at der står 3 ulæste PM til ham fra mig??

Det har ingen betydning. HeinrichP er ikke ønsket på dette forum længere.

Fordi:

Jeg ønsker meget, meget brede grænser for, hvor hårdt man kan kritisere TDC. Hvis nogen har været en tur i maskinen, skal de selvfølgelig have mulighed for at få luft omkring det. Også luft der kan give den her følelse af, at "det hjalp". Og selv om der er lavet sådan et indlæg, skal man stadig føle at man bliver taget alvorligt. At vi forsøger at hjælpe og om ikke andet, så lytte. I den forbindelse kan jeg afsløre, noget som er diskutteret en del rundt omkring, men som jeg  normalt ikke kommenterer på. Men her kommer sandheden altså. Jeres indlæg bliver læst. Og, hvis det er ønsket i indlæg, bliver der gjort opmærksom på det bagud og opad i TDC. Det bedste for jer er selvfølgelig at vi svarer. Men det bliver for omfattende. Men ca. een gang i måneden, sendes der en status ind i TDC og jeg har en klar fornemmelse af, at den bliver læst og taget endog meget alvorlig. Og jeg ved, at mine direktører bruger rigtigt meget tid på at læse herinde på forum. De er selvfølgelig anonyme, så jeg ved ikke hvem af de små 30.000 brugere de er. Men når jeg hører dem tale og læser dem skrive, så er der slet ingen tvivl om, at de har læst rigtigt meget af det I skriver. Og hvorfor ikke? Selvfølgelig ønsker alle i TDC at forbedre tingene og gøre det så godt vi kan. Forum er en direkte mulighed for at læse en masse om, hvad I kunder ønsker.

Nåmen, jeg kom fra de brede beføjelser til at få luft og skrive som man har behov. Denne HeinrichP har opdaget dette og har derefter på alle måder, gået til grænsen. På trods af, at han ikke har haft nogen hændelser hvor tingene ikke har virket. Tværtimod har det gået på, at han har følt sig istand til at rådgive TDC - læs hans indlæg - langt bedre end nogen ansat. Og han har som skrevet været på grænsen til hvad jeg har villet acceptere hele tiden. Har rykket den også - hvilket jo er fint. Ind i mellem er det sundt at blive udfordret.  Men da han lavede nummeret med at give sig selv point, samtidig med en masse andre ting, jeg ikke vil ind på, blev jeg nød til at lukke af. I første omgang var det en 14 dages karantæne. Men da han ikke har gjort de ting han er blevet bedt om, bliver det permanent nu. Indtil de ting han har fået besked på at bringe i orden, er bragt på plads.

Normalt er jeg ikke så åbenmundet omkring min dialog med jer brugere. Men skal jeg i den grad tage imod, som jeg har måttet her, ikke kun på forum, men også til TDC klageafdeling, så bliver jeg også nød til at fortælle bare en flig af, hvad der foregår.

Også kunne man sige at jeg kunne blot have opfordret til at I kunne læse det han har skrevet og så danne jeres eget billede. Men som jeg skrev før - ind i mellem skal man have luft Blinkende humørikon

Mht Doctor-No, er jeg enig. Det er ikke konstruktivt. Men det skal der også være plads til. Dog vil jeg advare om, at der ikke må være personsammenfald! Så er det sådan noget der sker, vil I også opdage at denne bruger forsvinder ud i de bortvistes rækker. Men er det ikke tilfældet, så falder det ind under det jeg tillader. Men vil dog holde brugeren på min observationsliste.

Og velkommen tilbage fra ferie, Patrick  Glad humørikon

Hilsen

Omdømme 3

Hej Patrick

Velkommen tilbage fra ferie, håber den har været god.

Hilsen Bente (bbs)Meget glad humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Patrick.

Velkommen hjem til "Lille Danmark" igen. Glad humørikon

Jeg står fuldt bag ved dig ang. dette. Og nu, når du nævner, at man skal have lidt luft ind imellem - dette:

Blot det, at skulle læse et indlæg fra HeinrichP tog over en evighed, og i så fald nogen havde i sinde at svare på de lange - til tider uoverskuelige indlæg fra ham, var de nødt til, at have åbnet en side mere, hvor de havde mulighed for at skrive i svar-boksen med det samme, for hvis de blot gik videre til næste del (af HP's indlæg), ville de have glemt, hvad der stod/hvad de ville svare til de tidligere "forslag" ?.

Det var som om, at han ikke kunne nå at få skrevet nok....(desværre).

Og dette er endda mildt sagt.

Ang. Doctor-No, jah, der er nok også andre, som har et ekstra øje der.

Så fik jeg også luftet lidt ud. Blinkende humørikon

Håber, at du har nydt din ferie til fulde fem. Glad humørikon

(Længe siden, jeg har haft en lang ferie).

Mvh

MacGyver

Omdømme 2

Tak MacGyver. Den kommentar vil jeg prøve at efterleve. Jeg er nemlig tilbage på Forum nu med fornyet kraft og en portion erfaring også.

Blot det, at skulle læse et indlæg fra HeinrichP tog over en evighed, og i så fald nogen havde i sinde at svare på de lange - til tider uoverskuelige indlæg fra ham, var de nødt til, at have åbnet en side mere, hvor de havde mulighed for at skrive i svar-boksen med det samme, for hvis de blot gik videre til næste del (af HP's indlæg), ville de have glemt, hvad der stod/hvad de ville svare til de tidligere "forslag" ?.

Det er meget ædelmodigt af dig, at du skriver dette efter jeg er blevet bortvist. Jeg havde derfor ingen chance for at svare. Alligevel vil jeg være "chivalrous" nok til at overse denne kommentar og begynde på en frisk igen :-)

hej

Velkommen tilbage. Glad humørikon

hmmm  - Er du så også færdig med at tilrette dine indlæg, når andre har svarret?Overrasket humørikon

Hvorfor er det kun TDC-brugere med Barcode Scanner, der må se din ønskeliste? Er det fordi den er blevet kortere og mere overskuelig, eller er den stadigvæk næsten umulig at pløje sig igennem?Blinkende humørikon

Omdømme 2

Alle brugere - også andre end TDC's kunder - kan scanne disse international standard-koder. De kan enddog også scannes med et kasseapparat.

- Og ja, det er for at forkorte den, men lever også meget mere op til nutiden it-hype, og syntes (synes stadig), at det var lidt sejere, end bare at skrive en lang ønskeliste. Desværre er der et begrænset antal tegn, der kan inkluderes i billedet (omkring 200 mener jeg), så det kan ikke blive længere end end sms-besked (og ja, mellemrum, kommaer, punktum osv. tæller også med.)

Lav din egen her:

http://qrcode.kaywa.com/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)