Harddisk i digitalboks

Jeg abonnerer på Home Trio og har modtaget en boks, som jeg her kalder digitalboks. Den hedder måske homeboks? I denne boks er der en harddisk, hvor jeg kan gemme TV-udsendelser. Jeg vil gerne vide, om det er muligt at overføre optagelser fra boksens harddisk til en ekstern harddisk eller til en computer. Jeg tør ikke prøve at tilslutte noget til digitalboksen, før jeg ved nærmere.

Jeg har flere eksterne harddiske samt to stationære computere. Den ene med Windows XP, den anden med Windows 7.

Med venlig hilsen

Peter, Sønderjylland

6 Kommentarer

Omdømme 3
Hej,

Jeg tror desvære ikke det er muligt, men du kan jo forslå det til TDC, jeg tror bare at de vil løbe ind i nogle juridiske problemer. 

Hej miela1

Tak for dit svar.

Hvis der ikke er juridiske problemer med at gemme udsendelser på digitalboksens harddisk, burde der vel heller ikke være problemer med at gemme tingene på en ekstern harddisk eller i en computer? Jeg optager nogle lange serier, som jeg gerne vil se igen senere.

Hilsen Peter, Sønderjylland

Omdømme 3
Hej,

Jeg ved ikke om der er juridiske problemer, men det er en mulighed du må jo heller ikke optage noget på din computer og så dele det med andre, og jeg tror det er det de forsøger at undgå at du gør i TDC boxen, men man kunne godt lave så man kunne ptage film på sin xterne hardisk, som så kun kan ses på TDC TV boxen, men som jeg skrev er det noet du kan forslå TDC.

imellemtiden kan du jo se mange af dine serier gratis og fuldt lovligt på internettet.

http://www.tvduck.com (Databaser med links til hvor du kan se serier). det gør jeg, og de er langt længere fremme i serierne end dansk TV.

Hej miela1

Endnu engang tak for dit svar. Jeg vil prøve den hjemmeside, du anbefaler, har bare ikke tid i aften.

Jeg optager 2 serier: Små og store synder (Heartbeat) fra Charlie og Venner (Friends) fra TV2. De fylder ret godt på harddisken. Desuden er der nogle gode film, jeg gerne vil gemme, og det kan ikke altsammen være på harddisken i Home Trio boksen. Har i forvejen gemt noget med Beatles og en udsendelse om John Lennon.

Tak for hjælpen.

Hilsen Peter, Sønderjylland

Hej miela1

Du skriver, at så blev det jul. Jeg synes, at du er lidt tidligt på den, men bortset fra det, ønsker jeg også fred og tolerance mellem alle mennesker i verden.

Hilsen Peter

Jeg har optaget en del film som jeg glæder mig til at se på andre tidspunkter. Så er det sket gentagne gange at slutningen mangler. I forvejen fylder en alm. film tit 2 - 2½ time p.gr. af reklamer.  I går satte jeg den til at optage et program, men da jeg i dag ville se det var det slet ikke optaget. Med 15 % ledig plads burde der være plads nok til en film. Det er overhovedet ikke i orden. Faktis ret utilfredsstillede. Abonnementet er jo ikke at kalde billigt. Et ps. Der er for mange reklamer. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)