gæstelogin på trådløs netværk

Hej forum, jeg har fået fibernet med trådløst netværk, men vil gerne lave et "gæstelogon" jeg kan udlevere til min logerende som ikke skal kunne gå på mit netværk og ændre ved det. jeg bruger Windows 7 home premium 64bit. jeg har prøvet at søge her på forum men fandt ikke rigtigt noget.

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints giweo har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan ikke ændre koden til netværket med den trådløse nøgle.

Koden ændres i routeren, og det er den anden kode der bruges der.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Det jeg læser du efterlyser - det er et helt isoleret netværk? Altså et andet netværk med egen SSID?

Det er ikke helt enkelt at sætte op med mindre du er ret dreven i det der computerhalløj.... :-)

Det kan være du har en anden mulighed. Alt efter hvilken router du har - så kan det muligvis laves sådan at "gæsteadgangen" er låst til en bestem MAC-adresse - og at rettighederne for denne MAC-adresse er begrænsede.

Hvis det "bare" er for at holde gæsterne ude fra opsætningen på routeren - så har du en forholdsvis enkel løsning lige ved hånden. Vælg et godt password til den. Et godt password indeholder både STORE og små bogstaver, tal(1,2,347.....), soecialtegn ( §, {, €, &, ¬, ..... ). I alt 20 - 30 karakterer. Hvis man ved hvad man skal gøre så kan man bryde ind. En gennemsnitlig computer skal bruge rigtig lang tid på at bryde sådan en kode (ofte flere år....)

Vh

Peter

jeg tænkte bare at jeg på den måde var sikker på at han ikke kunne komme på vores hjemmenetværk og dermed få adgang til vore filer osv. Er nok ikke helt dreven i det der netværkshalløj. ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)