Egen router (Airport Extreme) til TDC Homebox

Hej

Jeg har købt og tilsluttet en Airport Extreme til TDC Homeboxen. TDC anbefaler, at den sættes op til at udgive nogle andre IP adresser end Homeboxen via http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25180

men kan ikke få den til at køre.

Hvis jeg indstiller Extremen's routerfunktion til "Fra (brokoblet)" virker den fint, men det løser jo ikke problemet. Endvidere har jeg en Airport Express tilsluttet som udvider det trådløse netværk.

Jeg håber at der er nogen der kan og vil hjælpe mig.

Med venlig hilsen

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Apple-Fan,

beskriv gerne lidt nærmere, hvad det er du gerne vil, hvordan dit netværk skal se ud og kunne.

Jeg har den opsætning med Extreme tilkoblet Homebox - dog har jeg deaktiveret den trådløse del på Homebox, koblet LAN til Extreme´s WLAN-port, og så er Extrem´en husets trådløse base. Til Extreme er der koblet en NAS og andre eksterne HD-diske til blandt andet Time Machine backup. På den måde, kan alle husets enheder få trådløs adgang til fælles biblioteker og lave backup´s.

Ikke noget med "udgive andre IP adresser"...

Har valgt at lade Extremen stå i brofunktion, fordi, så uddeler den faste IP-adresser til de andre enheder. Kører også fint med Airplay over Express (musik og printer) og streaming til Apple TV.

Mvh

Hej iMac

Tak for dit indlæg:-)

Jeg kører med det samme som dig, bare uden Nas og eksterne HD. Mit netværk køre fint, og jeg er tilfreds. Jeg talte med TDC's kundeservice om et andet problem, og vi kom ind på at tilslutte sin egen router til Homeboxen. TDC's medarbejder fortalte at jeg skulle lave opsætningen efter deres anvisning, for at undgå IP konflikter.

Jeg var ikke klar over, at extremen i brofunktion uddeler faste IP-adresser, og det var TDC medarbejderen heller ikke, han lagde heller ikke skjul på at han ikke kendte noget til Apple's routere.

Men ud fra det du skriver, ser det hele ud til at være i den skønneste orden. - Tusind tak for hjælpen:-)

Mvh 

Omdømme 2

Hej igen,

tror vi alle kan forvirre os i routere, modem, WiFi - husk bare, at en Extreme er ikke en "router" og kan heller ikke konflikte med andre IP-adresser, men den kan konflikte med andre trådløse enheder.

For at en Extreme skal fungere, skal den kobles til en "router" (f.eks Homebox), der har internetforbindelse.

Derfor er det vigtigt, at du deaktiverer den trådløse del på Homeboxen, inden du lader din Extreme stå for WiFi (trådløs adgang):

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23703

Mvh

Hej

Ja du her ret, det kan nemt forvirre. Jeg har frakoblet det trådløse signal fra Homeboxen, for at undgå konflikter.

mvh

Hej iMac

Du skriver at du har tilkoblet nogle harddiske til backup, kan man ikke kun det, hvis routerfunktionen er sat til DHCP og NAT?

Jeg har prøvet at tilslutte en extern harddisk til extremen, men jeg kan ikke se den nogle stedet eller få adgang til den!!!

Mvh

Omdømme 2

Hej - vedlægger mine instillinger (har skjult alle IP-adresser og neværksnavne)

Din harddisk skal også være formatteret til "mac os extended (journaled)" -  eller FAT32, burde også fungere.

Håber du kan bruge det

MvhAirport.jpg

Hejsa,

en Apple Extreme er netop en router, men router funktionaliteten kan slås fra efter behov.

Hvis du har koblet din Extreme til HomeBoxen og alt andet udstyr er forbundet til din Extreme, vil det dog fungere uden problemer, da Homeboxen reelt ikke bliver brugt som andet end et hul til internettet.

Alternativt skal man slukke for DHCP funktionen i een af enhederne.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)