Danske undertekster


  • sef
  • 0 kommentarer
Jeg har TDC-trio. Jeg kan ikke se danske undertekster på de undenlandske udsendelser, der på "Verdens-TV" ellers reklamerer med danske undertekster. Det har jeg tidligere kunnet. På Politikens bagside står der f.eks. i dag, at "Buddenbrooks" leveres med danske undertekster hos bl.a. YouSee.

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej sef

Tak for dit indlæg på TDC Forum. Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med "Verdens TV", men jeg kan fortælle dig at kanalerne på TDC TV sendes som vi modtager dem fra kanaludbyderne.

Dvs. udenlandske udsendelser normalt vil være tekstet med danske undertekster. Dog undtaget "Nabolandskanalerne" (svenske, norske og tyske kanaler) der ikke leveres med danske tekster - men med tale på originalsproget - akkurat som man kender det fra at hente dem analogt via antenne.

TDC sidder altså ikke og tekster udsendelser, men leverer dem som de kommer fra kanaludbyderen.

Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål. Hvis jeg har misforstået spørgsmålet, er du velkommen til at skrive igen.

Mvh. Gitte

Gitte, hvis du ikke ved, hvad Verdens-tv er, kan du se her: http://www.verdenstv.dk/

 Det, der er sagen, er, at TDC i deres HomeTrio-produkt har droppet undertekstningerne på "nabolandskanalerne" (NRK, SVT 1, SVT 2, ARD og ZDF).

Pudsigt nok reklameres der med, at både YouSee OG Waoo (som vist begge er medlem af TDC-familien?)

tilbyder denne udmærkede service, som dels er meget billig, dels en fantastisk hjælp til at se alle de gode udsendelser, der sendes på disse kanaler. Underteksterne var der, da jeg købte HomeTrio-produktet i februar 2009, men I droppede dem omkring 1/9-2010. Næsten samtidig hævede I så prisen på HomeTrio-produktet!

Men det er måske det, TDC vil kalde en win/win-situation? Det er det bare ikke for kunderne.

Læs også mit første indlæg:

Jeg kan stadig ikke se undertekster på "nabolandskanalerne", altså NRK, SVT, ZDF og ARD, selv der ofte reklameres med, at udsendelser er tekstet på dansk. Så vidt jeg ved, er YouSee en af hovedaktørerne i projektet. Hvorfor pokker har TDC - som jo er i familie med YouSee - så droppet underteksterne?  Det kan ikke være af hverken tekniske grunde - YouSee, Stofa og Waoo tilbyder dem jo - eller af økonomiske grunde - det betales vel i sidste ende af seere, og 1 kr. (ja!) om måneden per kanal er jo ikke ret meget for at få undertekster på, så man kan nyde alle de gode udsendelser på disse kanaler. Tror man, at man får FLERE seere ved at fjerne dem?

Få nu slået underteksterne til og kom ind i kampen, TDC!!!

Nej, vi ved godt, at det ikke er TDC, der tekster. Det er vi også glade for, men vi ville endnu gladere, hvis I satte de tekster på, som altså findes i forvejen, betalt af seerne og lavet af professionelle tekstere.

Hvad er det, der problemet for TDC??? Tror I, at I bare kan affeje de her saglige argumenter fra folk, som ved lidt mere om det end jeres gennemsnitskunde? Du skriver her, at "nabolandskanalerne ikke leveres med danske tekster" - Jo, det er netop lige det, de gør (delvist i hvert fald)!!! De er til rådighed for TDC i og med, at jeres "partnere" YouSee og Waoo tilbyder undertekster på de udsendelser, de findes til.

Så når du siger, at du måske har misforstået spørgsmålet, er jeg ikke helt sikker. Men måske VED du ikke det, som jeg har har oplyst om?

Jeg kan helt tilslutte mig indlægget.

Da jeg første gang ringede til TDC og gjorde opmærksom på problemet, fik jeg at vide, at de ikke havde noget med sagen at gøre. Jeg kunne henvende mig til de respektive stationer i udlandet!!!!!!

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej CrisX

Lad mig starte med at sige - jo - jeg har læst dit indlæg - i samtlige de tråde hvor du har postet det. Og jo - jeg ved godt de ting du oplyser om, og mener bestemt ikke jeg affejer nogle saglige argumenter...

Det jeg har svaret på til en anden bruger er, at der på TDC TV ikke leveres tekster på Nabolandskanalerne. Verdens TV, som nævnes, har jeg såmænd også haft tid til at kigge på i mellemtiden.

Og så til svar på det egentlige spørgsmål... At YouSee, Stofa, og Waoo (som IKKE er TDC ejet) vælger at tilbyde underteksterne på deres produkter, er ikke det samme som TDC også SKAL tilbyde underteksterne på deres produkt. Blot fordi YouSee og TDC har samme ejere bliver deres løsninger/proukter ikke nødvendigvis ens - og tingene kommer ikke nødvendigvis i samme rækkefølge. Det ville svare til, at man forlangte at Bilka og Føtex skulle køre med de samme produkter og tilbud på samme tid, bare fordi de begge er ejet af Dansk Supermarked.

TDC TV er et ganske andet produkt end YouSee Kabel TV - med en noget anden kundeandel at fordele udgifterne ud på..! Hvis vi vælger at tilkøbe undertekster til Nabolandskanalerne påfører vi dermed ALLE vore kunder en merudgift pr. kanal (eftersom kanalerne ligger i basispakken) og vurderingen har indtil videre været, at den andel af vore kunder der har glæde af underteksterne, simpelthen ikke er stor nok til at det er rimeligt med en generel prisstigning for alle kunder.

Men der er intet der er statisk - og indhold - kanalvalg osv. vurderes konstant, og ændres løbende. Det er derfor langt fra umuligt, at der på et tidspunkt bliver mulighed for undertekster på nabolandskanalerne - jeg kan blot sige, at det ikke er undervejs i nærmeste fremtid.

Jeg håber hermed at have besvaret dit spørgsmål - uanset at du næppe finder svaret acceptabelt. Derudover vil jeg foreslå dig at du i stedet poster dit indlæg i TDC Forum under Forslag & Idéer /t5/Forslag-Id%C3%A9er/bd-p/forslag - da denne kategori er beregnet specielt til ønsker og idéer, feks. et ønske som dette.

Mvh. Gitte

Kære Gitte

Mange tak for dit hurtige og lange svar.

Nej, det er selvfølgelig ikke acceptabelt, og det er desværre heller ikke helt korrekt.

Din sammenligning med Bilka og Føtex er ldt skæv, for i det her tilfælde står underteksterne allerede til rådighed - og prisen? Ja, den er altså latterlige 1 (én) krone om måneden per kanal. Det tror jeg, at alle gerne vil betale for at se de fine udsendelser MED tekster. Jeg vil endnu en gang gerne spørge jer, om I tror, at I får FLERE seere ved at fjerne teksterne? Når man ved, hvor få mennesker, der efterhånden kan forstå og tale svensk og især tysk, burde den ligge lige til højrebenet. Derfor er din argumentation med at "påføre ALLE jeres kunder en ekstraudgift, som kun NOGLE kunder har glæde af" helt ude i hampen. ALLE jeres kunder, som med TDC HomeTrio har adgang til "nabolandskanalerne" har vel glæde af teksterne. Eller tror TDC, at flertallet af seerne kan følge med i en tysk krimi uden tekster? Jeg kan hjælpe lidt ...Svaret er NEJ! 

Og så vil jeg endnu en gang gøre opmærksom på, at der rent faktisk var tekster på de omtalte kanaler, da jeg købte produktet HomeTrio. I har så droppet teksterne igen med ... ja, hvilken saglig begrundelse? Der er ingen, for teksterne findes i forvejen (udsendes via YouSee), og udgiften er minimal - omkring 1 krone om måneden. Så ... hvad ER TDC's saglige argument for ikke at tilbyde teksterne i deres HomeTrio-produkt?

Hvis I virkelig tænker på jeres kunder økonomi, kunne jeg skam godt finde mange steder, hvor I kunne spare os for udgifter - og meget mere end 1 krone om måneden!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ChrisX

Tak for din brændene interesse for TDC TV Glad humørikon

Det er godt at se, at vi har kunder der går så meget op i de produkter vi tilbyder.

Din argumentation er også fuldstændig rimelig. Jeg vil blive lidt i Føtex / Bilka billedet og spørge dig, om, hvis det var der du ønsker at forbedre tingene, ville du så stille dig ned til flaske drengen? Eller ekspedienten i kiosken?  Blinkende humørikon

Der er slet ingen tvivl om, med den rigtigt gode argumentation, at du vil kunne blive hørt. Vigtigt du læser de FAKTA Gitte har givet dig og anerkender at det er spillereglerne hun ridser op. Altså må du over på forslag og ideer og så skal du (som med alle store "ting") væbne dig med tålmodighed. Hvad der for dig kan forekomme at "Trykke På Knappen" er ikke så lige til, i den ende vi sidder.

Dog kan jeg love dig, at der vil blive lyttet. Om det nytter noget? Ved jeg ikke, men typisk vil det som er afgørende, når man vurderer et sådan forslag, være den brugerundersøgelse som iværksættes!

Håber du stadig har mod på det - du har opbakning herfra og fra Gitte, så lidt har du da rykket allerede. Men flaskedrengen og bager ekspedienten bliver desværre ikke altid hørt, selv om det er dem der taler med kunderne hver dag Glad humørikon

God fornøjelse

Hilsen

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)