Bredbåndshastighed

Jeg er Home Duo abonnent. Har pt. ca. 9 Mbit down og 0,8 Mbit up. Er der nogen her på Faxe egnen, som har fået hævet downloadhastigheden fra 10 til i nærheden af 20 Mbit. Afhængig af muligheden skulle den jo hæves. Kan der eksempelvis opnåes en hastighed på mellem 10 og 20 Mbit alt efter ledningsnettets kapacitet, for en lille forbedring skulle jeg vel nok kunne forvente?

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

Allerførst må jeg beklage at jeg ikke er fra Fakse egnen og derfor ikke har kendskab til bredbåndshastighederne der. Jeg har engang kørt bus i Fakse, men det er en ganske anden snak.

Hvis du har en 20/2 forbindelse er en målt hastighed på 9/0,8 lige i underkanten.

MEN:

Du skal måle hastigheden med kun en enkelt computer sat til med kabel og ingen andre enheder koblet på.

Du skal tjekke, at den computer du benytter ikke bruger resurser på alt muligt andet, f.eks. som at sende info til Microsoft (Deltage i program til forbedring af kundeopleversen) hedder det vist. Mange programmer og browser tilføjelser låner din internetforbindelse til at hente informationer om din brug af programmet.

Hvis alt dette er i orden og du måler den pågældende hastighed, bør du ringe til hotline på 80808047 og få dem til at tjekke din linje.

Tak for svar. Jo, jeg er bekendt med fremgangsmåden vedrørende hastighedstest. Det jeg mente var, at jeg har i flere år haft denne 10/1 Mbit forbindelse, men TDC har annonceret, at hvor det er muligt, vil abonnenter med Home Duo blive opgraderet til en 20 Mbit linie. Det interessante er så, om hastigheden er forøget, eller linien til mig ikke kan klare højere hastighed!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej dragearne

Selvom TDC nu tilbyder en højere hastighed, skal du ikke regne med, at din hastighed automatisk bliver forøget til det maksimale. Det kræver, at du kontakter TDC.

Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg derfor foreslå, at du ringer til Kundeservice på 80 80 80 10(http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=19449) og forhører dig om muligheder. Du vil så bl.a. kunne få mere at vide om, hvilken hastighed, der kan tilbydes på din adresse.

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)