XDSL-kable til HomeBox

Hej

Jeg er i den ulykkelige situation at bredbåndstikket er sat i den fjerneste del af min klæder. HomeBoxen er forbundet via XDSL-tilslutningen til bredbåndsstikket med et ca. 1,5 m kabel. Så dækningen fra HomeBoxen er ganske ringe i resten af huset.

Mit behov er nu at få anskaffet et længere kabel på ca. 10 m, så jeg kan få flyttet HomeBoxen på 1. sal.

Er der nogen der ved hvilken kabel-type, der skal bruges til dette formål og eventuelt hvor det kan købes.

Det ligner almindelige 'telefon-stik' i begge ender, men kablet skal være snoet(twisted).

Bo

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints ThomasG har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Bo

Tak for dit indlæg.

Det kabel som sidder fra telefonstikket til HomeBoxen, er et ganske almindeligt telefon ledning med RJ11 stik. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du har bredbåndstelefoni skal det være 4 pars i stedet for 2 pars.

Den nemmeste måde du kan sikre dig, at du får de korrekte kabel, er at tage det du har med ned i en velassorteret elektronikforretning og sige du skal have et magen til, bare længere.

Jeg vil dog også lige gøre opmærksom på en ting. Vi anbefaler at man bruger det kabel, der fulgte med Homeboxen når man sætter den til. Årsagen til det er, at hvis man forlænger ledningen mellem telefonstikket og Homeboxen, så er der en risiko for at forbindelsen bliver dårligere, eller måske helt stopper med at virke, da en længere ledning skaber mere "støj". Hvis vi snakker ledningen mellem computer og modem kan du sætte helt op til 50-100 meter på uden at det påvirker noget.

En anden løsning kunne være at forsøge at få den trådløse forbindelse til at række længere. Jeg har en guide, der fortæller hvordan du optimere rækkevidden på dit trådløse signal her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php/?id=20574

Håber at det hjælper på dit problem, du er altid velkommen til at skrive tilbage.

Med venlig hilsen

ThomasG

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)