Svar

WPS deaktiveres hvordan?

Jeg bliver smidt af routeren jævnt tit, og kan se at trådløst netkort står og skifter mellem det gamle routernavn (HomeBox-XX33) og det navn jeg har ændret boxen til (SSID) Det virkede fornuftigt igår, men idag efter koldstart af pcen går det galt. Først når jeg deaktivere "opret forbindelse til andet netværk", bliver den stabil. Desværre kommer det automatiske flueben tilbage her. Det "andet netværk" må jo være genereret af det gamle SSID og derfor være tilknyttet WPS knappen.

Kan man deaktivere WPS knappen eller eventuelt fjerne Ipv6 protokollen på pcen (såvidt jeg ved hører WPS under denne?

Mvh. Gert

icon

Bedste svar af Nikolaj 18 maj 2013, 15:10

Hej thegreatskod

Du kan deaktivere WPS permanent i Homebox'ens interface Glad humørikon

Det du skal gøre, er at logge ind på din Homebox. Det gør du ved at skrive LAN IP'en i adressefeltet, hvor du normalt skriver "www.etellerandet.dk". Her kan du skrive "192.168.1.1", så kommer du ind på Homeboxen.

Du støder muligvis ind i en besked om en Certifikatsfejl, hvor du blot skal trykke "Fortsæt til dette websted"

Derefter skal du trykke på "Konfiguration", hvorefter den spørger om dit login, hvor du blot taster "admin" i Brugernavn og derefter trykke "Log ind".

Du skal nu trykke på "Trådløst netværk" og derefter "SSID1", hvor du kan se navn, adgangskode og andre indstillinger på det trådløse internet. Her skulle du kunne finde "WPS", som du kan aktivere/deaktivere og derefter trykke "gem" i bunden Glad humørikon

Det skulle være det eneste, for at slå det fra.

Hvis den fortsætter forsøgende med at logge på dit gamle netværk, så kan det også være en god idé, at slette det fra dit trådløse netkorts "hukommelse". Det kan du gøre i Netværks og Delingscenter ude til venstre, hvor der står "Administration af trådløse netværk" Glad humørikon

Håber det hjælper med at løse dit problem!

Hilsen Nikolaj

Se original

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nikolaj har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej thegreatskod

Du kan deaktivere WPS permanent i Homebox'ens interface Glad humørikon

Det du skal gøre, er at logge ind på din Homebox. Det gør du ved at skrive LAN IP'en i adressefeltet, hvor du normalt skriver "www.etellerandet.dk". Her kan du skrive "192.168.1.1", så kommer du ind på Homeboxen.

Du støder muligvis ind i en besked om en Certifikatsfejl, hvor du blot skal trykke "Fortsæt til dette websted"

Derefter skal du trykke på "Konfiguration", hvorefter den spørger om dit login, hvor du blot taster "admin" i Brugernavn og derefter trykke "Log ind".

Du skal nu trykke på "Trådløst netværk" og derefter "SSID1", hvor du kan se navn, adgangskode og andre indstillinger på det trådløse internet. Her skulle du kunne finde "WPS", som du kan aktivere/deaktivere og derefter trykke "gem" i bunden Glad humørikon

Det skulle være det eneste, for at slå det fra.

Hvis den fortsætter forsøgende med at logge på dit gamle netværk, så kan det også være en god idé, at slette det fra dit trådløse netkorts "hukommelse". Det kan du gøre i Netværks og Delingscenter ude til venstre, hvor der står "Administration af trådløse netværk" Glad humørikon

Håber det hjælper med at løse dit problem!

Hilsen Nikolaj

hold nu k...., jeg er stære blind!!! Humørikon flov

Takker Nikolaj

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8