wma kontra mp3 og vil TDC gører noget ved det !

Når jeg læser indlæg ang. downloaded musikfilformater får jeg total modstridende oplysninger m.h.t hvorfor det ene og det andet. De ligger som wma fordi de er beskyttet, de ligger som wma fordi TDC støtter Windows media osv. Men ligegyldigt om det er det ene eller det andet, så forklarer det jo ikke hvorfor der er numre der ligger både som wma og mp3. Jeg har købt nogle musiknumre som jeg ikke kan "bruge" fordi de ligger som wma og resten af mit musik ligger som mp3. Og eftersom at den elektroniske verden har afløst den fysiske, hvor vi bare købte en skive, vi kunne gøre med hvad det passede os, mener jeg også det skulle gøre sig gældende her. Jeg er ikke interesseret i "gratis" musik, men når jeg køber musik så skal det knageme også bare virke. Og nej det er ikke som at vælge en diesel eller benzin bil, der kan du ikke få begge dele i en bil der må du træffe et valg, her er det TDC der vælger, selv om numrene sagtens kunne ligge som begge formater og tilgode se mange kunders behov.

Så lige et spørgsmål : er der overhovedet nogle af dem inde ved TDC der har noget at skulle have sagt der læser disse indlæg ?

2 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Procion,

Det er pladeselskaberne der bestemmer, hvilket format musikken skal udbydes i, om det er til køb eller streaming(TDC Play).

Før du køber et musiknummer på TDC Musik, kan du under rettigheder se hvilket format nummeret ligger i.

http://go.tdc.dk/sdtnk

Det er lovligt at rippe en WMA-fil, du har brændt på cd, til MP3-format. Det kunne f.eks. være for at få lagt musikken på en bærbar afspiller, der kun understøtter MP3 og ikke WMA. Det kræver blot, at rettighederne til WMA-filen giver lov til at brænde en cd.

Håber det kan hjælpe.

Hilsen Thomas

Det er helt ufatteligt hvad de pladeselskaber bestemmer og får lov til at bestemme, men det er ihvertfald  forklaringen. Jeg kan forstå beskyttelse ved streaming, men når mit købte musik er låst fast pga. wma filformat (DRM ? ) bliver jeg lidt sur (meget) for det er købt og betalt.

Jeg ved godt det er lovligt at "rippe" til eget forbrug, men det har ikke virket med det musik jeg har købt. Jeg har kunne læse mig frem til, at det pga. den "nye windowsmediaplayer" det ikke kan lade sig gøre og at det godt kan lade sig gøre i de ældere versioner. 

Helt ærligt så syntes jeg det er noget griseri det her beskyttelses møg, jeg er absolut ikke nogen computerekspert og hvad jeg har skrevet om, har jeg brugt hele dagen igår på at finde ud af, for at løse mit problem og det kan ikke passe at jeg skal lade være med at købe og blande mit eget musik fordi det skal være så bøvlet.

Hilsen Charlotte

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P