Svar

Windows Live Mail - fejl modtage og afsende mails

Hej

Jeg får nedenstående fejlmeddelelse, når vi åbner Windows Live Mail.

Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen Mail (rcthomsen). Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes.

Server: 'pop3.mail.dk'

Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0E

Protokol: POP3

Port: 110

Sikker (SSL): Nej

Socket-fejl: 10060

Har tjekket server indstillinger mv. Nogle forslag til løsning?????

icon

Bedste svar af cthomsen 9 juli 2012, 20:38

Hej Erik

STOR TAK for meget uddybende og grundige svar.

Den korte version er, at det nu kører igen efter at have slettet og genoprettet mail konto/program.... samt en god portion stædighed.

Mange hilsner

Rikke Meget glad humørikon

Se original

18 Kommentarer

Hej cthomsen

Jeg har desværre ikke nogen løsning, men jeg har haft samme fejl, dog kunne jeg ikke åbne mit mailprogram, men efter en genstart kunne jeg.

En anden bruger foreslår at slukke maskinen, vente lidt og tænd så igen. 

Har det hjulpet?

Det er vigtigt for andre brugere at vide om en genstart løste dit problem. Glad humørikon

Genstart har ikke afhjulpet problemet. Jeg har også forsøgt med systemgendannelse, men INTET hjælper Trist humørikon

Rikke

Hej Rikke

Tak for din tilbagemelding.

Inden der måske er andre brugere der har et godt råd til dig, vil jeg gerne spørge om din mailadresse er meget gammel, måske fra dengang det hed freemail. Hvis det er det kan din konto være blevet lukket, da TDC er vel at afvikle de gamle freemail-kontoer.  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

Udover dette kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Trist humørikon

Tak for svar, men desværre nej. Mail-adressen er kun 3-4 år gammel.

Mvh.

Rikke

Hej.

Der kan være flere årsager og derfor flere måder, man kan forsøge at rette fejlen på. Nogle af måderne er noget risikable, så det foreslås at prøve en lille ændring i opsætningen af mailkonto i Windows Live Mail.

Se denne vejledning fra TDC:  http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27148

Først skal det nævnes, at det vist ikke altid er korrekt når TDC skriver at det er helt ufarligt at fjerne en konto, i hvert fald er det sket at en bruger har mistet alle sine mail ved at gøre det.

Men gå kontoopsætningen igennem, og check at der står det, som TDC skriver. Se derefter på det sidste skærmbillede i TDC's vejledning. Her findes en indstillingsmulighed for servertimeout. Den står sandsynligvis på 1 minut, hvis der ikke er ændret. Prøv at ændre til længere tid. Dette er begrundet i de to fejlkoder, hvor den ene betyder at der skete timeout, d.v.s. at programmet opgav at vente på svar fra serveren. Den anden fejlkode betyder at der ikke kunne opnås forbindelse til serveren.

Følgen af ændringen er at der gives mere tid, hvis årsagen er at TDC's server har lang svartid, eller noget lokalt i computeren tager lang tid. Men det betyder så også at der går længere tid hvor intet sker, såfremt serveren slet ikke svarer eller svarer forkert.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej Erik

Tak for dit svar. Jeg var (desværre) i kontakt med TDCs Hotline i aftes. Én af medarbejderne henviste mig til et værktøj på deres hjemmeside kaldet TDC Mailsupport til PC. Det resulterede i at alle min mails forsvandt Trist humørikon  uden nogen for for information/advarsel om, at det var en mulighed Gal humørikon Efterfølgende var der kun udbakken i mailprograamet.

Værktøjet har intet hjulpet - der kan åbenbart ikke forbindes til ASMTP serveren.

Jeg er lidt rådvild og overvejer mit næste "træk", må se på det i weekenden.

Rikke

Hej.

Det var dog en kedelig sag - og det er ikke første gang at sådan noget sker for en bruger.

Hvis der regelmæssigt tages backup af diverse brugerdata, og mailene er med heri, skulle genskabelse være nogenlunde let.

Er det meget, der er mistet? Der findes programmer, f.eks. "Recuva", der kan genskabe slettede filer, så længe deres plads på harddisken ikke er taget i brug af noget andet.

Her kan man hente et program, der findes i en gratis version: http://www.piriform.com/recuva/download

Køres programmet finder det slettede filer på harddisken, og viser om de kan genskabes (det kan de dog ikke altid alligevel). Man kan lægge de genskabte filer på en ny placering, så man ikke gør problemerne endnu værre. Filer med mailtekst fra Windows Live Mail hedder noget, der ender med ".eml". Om det så er muligt at få noget fornuftigt ud at fundne filer er så en anden sag, det er muligt at formattering m.m. vil mangle.

Har du forsøgt at ændre timeout-tiden, således at computeren venter lidt længere på svar fra serveren?

Er du HELT sikker på at det er det rigtige password, der bruges? Password til mail er ikke det samme som password til TDC-login, medmindre man selv har gjort dem ens. Der er vel ikke sat et flueben, hvor der ikke skal være ét, eller mangle ét, hvor der skal være ét?

Det kan ikke helt udelukkes at en opdatering af en program kan ændre på visse indstillinger, som man så skal genindstille.

Prøv at åbne "Webmail" via "Mit TDC", for lige at sikre, at din mailkonto hos TDC rent faktisk findes og virker.

Er der en sikkerhedspakke, hvor der kan være en eller anden indstilling, der blokerer for den opdaterede version af Windows Live Mail? Kør en systemscanning med sikkerhedspakken, for at sikre at det ikke er en virus eller tilsvarende, der er årsagen.

Da mail nu er mistet, kan du lige så godt prøve manuelt at fjerne mailkontoen helt. Det vil slette mail, men de er jo allerede væk, så det kan næppe blive værre. Genstart derefter maskinen, og opret mailkontoen igen - gør det manuelt, ikke med TDC's program.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej.

Jeg ser lige at i fejlteksten står der 'pop3.mail.dk' omgivet af '-tegn. Disse tegn er vel ikke indtastet som en del af servernavnet? Check kontoen manuelt, mailsupportprogrammet vil måske ikke opdage det.

Derefter: Check om de tabte mails skulle ligge på serveren, det viser sig ved at gå ind i Webmail via browseren. Hvis de er væk så prøv om de kan genskabes med programmet "Recuva", se mit indlæg fra 6/7 2012. Muligheden for genskabelse bliver mindre ved at lave for mange ændringer på computeren, som f.eks. nedenstående.

Her er lidt mere om opsætning af Windows Live Mail, efter at jeg har lavet nogle forsøg og checket hvad mailsupportprogrammet foretager sig.

Der er lige kommet en opdatering fra Microsoft, som muligvis er årsagen til at jeg ikke kan finde noget problem på min computer. Men jeg stod med en Windows Live Mail, hvor der aldrig har været oprettet en konto til TDC Mail (fordi jeg bruger Outlook). Med TDC's Mailsupportprogram var det let at oprette en konto på Windows Live Mail, og den virkede fejlfrit med det samme. Dog er der et par indstillinger, man må lave bagefter hvis de ønskes. Den ene er navnet på kontoen, som man kan ændre manuelt, den anden er valg af om mail skal blive på serveren i kopi eller slettes når de er hentet lokalt. Mail var forudindstillet til at blive på serveren som kopi, men var desuden forudindstillet til at blive slettet fra serverens papirkurv hvis de slettes fra den lokale papirkurv (sådan forstår jeg det). Hvis andet ønskes må man rette manuelt.

Endelig skal det også gøres manuelt hvis man vil kunne kryptere og signere sine mails med signatur fra NemID, men ønskes dette henvises til NemID's hjemmeside.

Køres mailsupportprogrammet (Windows Live Mail må ikke køre) og der eksisterer en konto til TDC Mail, leder programmet efter fejl, og finder det nogen, kan man vælge at reparere. Hvis der ikke er fejl, går man direkte videre til siden hvor man kan slette, eller oprette. Her skal man passe på:  Vælges at slette, så skal man INDEN sletning tage kopi af sine mails, d.v.s. eksportere dem (funktionen hertil findes i Windows Live Mail). Gør man ikke det går alle mail tabt. Vælger man opret og opretter en konto, der eksisterer allerede, ved jeg ikke helt hvad der sker, men der er risiko for at det enten afvises eller at det opfattes som en sletning med efterfølgende nyoprettelse. Os så er alle mail tabt. Eksporterede mails kan importeres igen når kontoen er oprettet.

Hvorfor du ikke kan få din Windows Live Mail til at virke er svært at svare på. Prøv først at starte programmet og vente ca. 15 minutter. Så kommer der måske en opdatering fra Microsoft, som måske retter fejlen i programmet. Hvis ikke, foreslås det at slette den eksisterende konto - HUSK kopier, hvis der ellers er nogle mails tilbage, og derefter oprette den igen med mailsupportprogrammet. Hjælper det ikke kan du prøve at afinstallere Windows Live Essentials (hvoraf Live Mail er en del), og hente det igen på Microsofts hjemmeside, og geninstallere. Brug derefter mailsupportprogrammet.

Det er vel ikke fordi der er noget galt med selve internetforbindelsen?

Jeg håber at det kommer til at virke, ellers ved jeg ikke hvad der kan gøres (tilkalde professionel hjælp fra en IT-tekniker måske, men det skal der betales for, hvis ikke en anden bruger har en løsning). Men man kan altid sende og modtage med Webmail, hvor der kun behøves en Internetbrowser.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej Erik

STOR TAK for meget uddybende og grundige svar.

Den korte version er, at det nu kører igen efter at have slettet og genoprettet mail konto/program.... samt en god portion stædighed.

Mange hilsner

Rikke Meget glad humørikon

Jeg kan ikke komme i kontakt med min live mail. Jeg får beskeden: Live mail kunne ikke startes, muligvis fordi det ikke er installeret korrekt. Kontroller at disken ikke er fyldt, og at du ikke har opbrugt hukommelsen. (0x80041161).

Det fungerede fint indtil i går.

Ved at søge på forskellige hjælpeprogrammer kan jeg se at mange har det samme problem. Jeg har forsøgt at slette og geninstallerer programmet, men uden held. Et sted står noget med at bruge wlab.exe. Det ved jeg ikke havd er og heller ikke hvor jeg finder det.

Et råd var at skifte browser fra outlook til firefox. Den nulighed er tilsyneladende lukket nu. tidligere er jeg blevet spurg om valg af browser.

Venlig hilsen

svennea

Hej svennea

Har du læst hele denne tråd grundigt igennem? og har du prøvet alt, hvad der står af gode råd?

Det skriver du nemlig ikke noget om.

du skriver:  Live mail kunne ikke startes, muligvis fordi det ikke er installeret korrekt.

Har du prøvet det forslag som Erik har skrevet om længere oppe i tråden?  (mailsupportprogrammet)

Du skriver: Kontroller at disken ikke er fyldt, og at du ikke har opbrugt hukommelsen. (0x80041161).

Det ved jeg ikke hvad betyder og nummeret kan jeg ikke søge på google.

Når du har Windows live mail er det i det program du har problemet. Det nytter ikke at skifte browser. Browseren er det program du bruger når du ser på websider på nettet. Eller du går på din webmail.

Har du prøvet at tjekke din Webmail?  samme login som her til forum. Er alt der som det skal være. http://mail.tdc.dk/    Altså kan du sende og modtage der. Hvis ja - kunne du jo droppe din Windows live mail.

Der kan være 117 grunde til at Windows live mail ikke vil sende og modtage. Da du har forsøgt at slette det program, kan der være gået ged i det. Så jeg vil anbefale dig, at starte helt forfra. Gem kopi af alle dine mail, gå ind i kontrolprogrammet og find programmer og funktioner.  Dernæst henter du programmer Windows live mail på denne side: http://download.dk.msn.com/artikel.aspx?cp-documentid=14763424

Når du har installeret programmet henter du tdc's mailsupportprogram http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18354

Du skriver: wlab.exe  - Alle filer du ser der ender på ".exe"  skal du være forsigtig med. Det er altid en installationsfil til et program, og hvis du ikke ved hvad programmet indeholder eller hvad det kan gøre for din maskine, så lad være. Det er muligt at filen findes i din pc, da den tilsyneladen kan læse en logfil, men den ville jeg nok ikke begynde at bruge uden at vide hvad det var for noget.

Husk lige at råd der følges i forum er på eget ansvar. Blinkende humørikon

tak for svaret.

Der kom en bunke opdateringer til windows 7 og live mail fungerede igen. Desværre uden gamle mail og kalender. Det betyder knap så meget. Bare det fungerer

I Guder...

Fejlkoden angiver du til at være et ID som hedder 0x800CCC0E

På  http://support.microsoft.com/kb/942495 kan man se en kort liste over typiske fejlkoder fra WinnieBlows Leif (din mail client.)

Altså den noget intetsigende "0x800CCC0E    IXP_E_FAILED_TO_CONNECT    Cannot connect to server"

Hvis man googler den ovenstående "sætning," så finder man følgende foreslag:

***SNIP***

Tools + Accounts + selace account and click properties.
select advance button.
server port no. : make it as 465.
click this server requires SSL connection.

(you MAY need to change 465 to whatever portnumber you ISP requires you to use for SSL)

***EOF***

Løsningen er til de som anvender TDC som mailudbyder men har en anden udbyder på selve internetforbindelsen. Er det tilfældet, skal man identificere sig korrekt inden man kan få lov at sende e-mail. Man logger altså på på en anden måde og det skal programmet naturligvis lige sættes op til.

Da "fejlen" tilsyneladende rettede sig selv igen efter nogle windows-opdateringer, så har du ikke haft ovenstående problem. Din fejloplevelse skyldes noget... erhmm. "andet" som jeg ikke kan komme ind på på et forum drevet af en virksomhed (min viden har værdi og man skal jo ikke hjælpe sine konkurrenters support.)

Anywho. TIP: Hvis man søger (Google eller lign.) så kan man finde ud af at du langt fra er den eneste der har rapporteret problemer med at koble på deres mail via Windows Live Mail-programmet inden for de seneste par dage. Prøv evt. selv at søge på "windows live mail error" og begrænse søgeresultaterne til sider er er ændret inden for 24 timer, så vil du se hvad jeg taler om.
NB! Fejlen er tilsyneladende rettet, så brugere igen kan hente mails.

Tak for dit svar. Ja, jeg havde forsøgt at rette et lille problem og fik straks et større. Det lille problem kom tilbage, med opdateringerne. Vi vælger at lade det lille problem være. Det har et eller andet at gre med printeren. Min viden om it rækker sig fortrinsvis til brugerniveau, men jeg vil gerne kunne løse de problemer der opstår. Det kræver god tålmodignhed og en skrigepude ind imellem.

Venlig hilsen

svennea

Jeg vil mene at det er bedre at gå ind i din start+kontrolpanel+programmer og funktioner træk sidebjælken

ned til bunden og venstreklik på windows live essentials og højreklik på den og en box kommer frem hvor

der står reparer windows og venstreklik på reparer windows og lad den kører ,og du må ikke bruge pc mens

den kører , det vil få den til at være som før med garenti ellers er der noget andet fejl i pc som kan være

mange ting ,men prøv lige det som beskrevet ovenover med venlig hilsen HC .

Tusind tak. Jeg gemmer din vejledning til næste gang, jeg får problemer. Windows opdaterede denne gang automatisk og så var tingene i orden.

Venlig hilsen

svennea

Hej Svenea tak for din tilbage melding og det dejligt man kan hjælpe i nødens stund, men jeg kunne

også forstå at den problem var løst ,men så har du jo beskrivelsen til en anden gang , så ha en

god Søndag aften med venlig hilsen HC .

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P