Windows Live Mail

• Bruger
  • 14 kommentarer
Hej. Jeg har lige fået en ny computer med "windows 8" og fået overført gamle data til den. Men jeg kan ikke få gang i min mail, som er windows live mail. Den skulle jo ligge i æteren, blev der sagt, så "gå bare ind på "Mail" og indtast dit brugernavn og adgangskode" så kører det".

Det gør det bare slet ikke. Er der nogen som ved hvad jeg skal gøre for at komme i gang ?

mvh soelve

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Dan_E_P har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Soelve,

Den mailklient der er som standard i Windows 8 kan ikke køre med POP3. Og TDC's mails kører kun med POP3. Sagt på en anden måde, så er dit mailprogram ikke i stand til at hente mails fra TDC lige nu. Du kan læse lidt om dette på Microsoft's hjemmeside: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/pop-email-accounts. Om det bliver muligt en dag at bruge IMAP til TDC mails er uvist.

For dig betyder det at du har to muligheder. Du kan enten oprette adgang til TDC Webmail, og læse din mail derfra, eller også kan du gå på jagt efter en anden mailklient end den der er som standard i Windows 8.

Hvis du skal bruge vejledning til at sætte mailen op, så kan du finde en vejledning til de fleste mailklienter her: www.tdc.dk/4017.

Hej Dan.

Jeg har nu fået hjælp fra Computercity, og det er lykkedes at få gang i Windows Live Mail. Også med POP3 som indg. server. Jeg er ikke nogen nørd, og jeg forstår ikke helt det du skriver. Men tak for svar alligevel. mvh soelve

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Dan_E_P har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Soelve,

Det kan godt være at jeg skal skue ned for nørden. Jeg prøvede bare at forklare "Hvorfor" og "Hvordan" i dette, men det korte og det lange er at jeg foreslog dig at få et andet mailprogram, og det fik du i ComputerCity Glad humørikon

Hej igen Dan. 

Jeg må lige bemærke, at jeg stadig kører med WLM, og nu går det fint. Men jeg har været så "klog" at oprette en hotmail, som jeg har tænkt mig at gemme kopier af vigtige mails. Så noget har jeg da lært ;-).

Iøvrigt er det fantastisk at man, som en meget uvidende pensionist, kan få kloge svar af jer derude - ganske gratis. Tak fra Soelve

Omdømme 1

Hej Soelve,

Du får lige bonus info - Windows Live Mail kan indstilles til at den gemmer post på vores mailserver. Derved har du altid posten liggende på webmail selvom du har hentet det ned til WLM.

Vælg fanebladet Konti > Egenskaber > Advanceret og sæt et flueben i "Gem en kopi af meddelelser på serveren".

Hvis du ikke allerede har webmail adgang, så kan du få det på følgende side: https://selfcare.tdc.dk/min/tilfoej_mail/

Hej Soelve

Jeg suplerer lige Dan's svar.

WLM = Windows Live Mail - Det ved du godt, men jeg viste det ikke, første gang jeg så forkortelsen.

Hvis du på et tidspunkt ønsker flere tip, Har jeg samlet nogen, i denne tråd: /t5/Mit-TDC/Windows-Live-mail-2011/td-p/68671

PS. Tak for roserne Glad humørikon - og tillykke med din nye pc.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)