Windows live mail

Jeg har fået installeret windows live mail, men efterfølgende har jeg problemer med bogstaverne æ,ø,å, når mailen gemmes i kladde og i send - det jeg sende rer OK - der er også problemer, når jeg modtager mail reklamer fx fra Spies, så er noget af teksten også underlagt æ,ø,å problematikken, jeg havde ikke problemerne med windows outlook, som jeg havde før. Mon nogen kan hjælpe mig - eller måske fortælle hvor jeg kan søge hjælp.

Hilsen

Helmers

18 Kommentarer

Hej Helmers

Velkommen Til tdc-forum. Jeg vil godt komme med et bud.

Jeg har også det postprogram, og jeg har ikke stødt ind i det problem.

Er det den danske udgave du har installeret?

Har du hentet programmet fra denne side: http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Jeg ville nok afinstallere det gamle og prøve en gang mere.Blinkende humørikon

Redigeret, tilført: Du kunne jo evt. lige kontroleret dette inden du gør mere:

UPS. ...Nu har jeg lige ledt lidt i programmet:

Øverst på startsiden står der Tegnsæt. når jeg klikker på den, kan jeg se min er indstillet til: vesterupæisk ISO

Det kunne jo være den indstilling?

den står på vesteuropæisk ISO. kan jeg evt. genintallere den gamle windows outlook, der var ingen problemer med det program.

Hilsen

Helmers

Ja det kan du jo godt. Jeg kører microsoft outlook på min arbejds-pc, jeg syntes det er et tungt program, men det er nok fordi der er alle de muligheder, som jeg ikke har brug for.

Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at afinstallere og geninstallere det igen.Glad humørikon

Hvis du vælger at installere outlook igen, vil jeg anbefale at afinstallere Windows Live Mail først.

Håber du finder en løsning.

Windows Live Mail er kun et lille program, som passer til mine behov. Inden du skipper programmet helt kan det jo være der er en anden bruger der har en ide.

Nu har jeg fundet en - tror jeg selv - midlertidig løsning på mit problem. Når jeg under tegnsæt trykker på unicode UTF 8 ændrer bogstaverne sig, men den vil ikke blive på den, så jeg skal ind og ændre for hver mail - og det kan da vist ikke være helt rigtig - mon?

hej igen  Helmers.

Hvor ville jeg dog gerne kunne komme med et fornuftigt svar.

Jeg retter ikke mine mails hver gang jeg har skrevet noget.

Jeg har en hjemmeside, hvor det program jeg bruger til at lave siden med er engelsk og der har jeg nøjaktig det samme proplem som du skriver om. og det er drøn irriterende. Det var derfor jeg spurte om det er den danske udgave du har installeret.

Nu varer et nok ikke så længe før IT-nørderne kommer ind og ser hvilket problem vi drøfter, og så kan det være der kommer en løsning. Når jeg ser en der er online, vil jeg prøve at kalde på hjælp.

Er det i orden?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Hvis man bruger Vesteropæisk ISO og Windows vil man få nogle mærklige tegn, den korekte er UTF-8, det skulle også gerne være den som internet explore står til.

Hvordan du laver et permanent skift ved jeg desvære ikke, men jeg vil gætte på at du skal finde den i instillinger >> Tekst.

entlig brudte den at bruge samme tegnset som windows, men det er ikke altid at ting gør som det skal.

Det er bare helt i orden. Det vigtigste for mig er at kunne få det rettet, for som du selv skriver, det er drøn irriterende - især når det gamle fungerede, så jeg håber virkelig, der er hjælp at hente - ellers ved jeg ikke rigtig, hvor jeg skal henvende mig.

Jeg har prøvet at slå den til under indstillinger og tekst, men den "hopper" tilbage igen, når jeg skifter - ved ikke hvordan jeg kan få den til at blive stationær.

så helmers

Jeg tror vi  nærmer os en løsning. Jeg spørge lige Miela1 om noget.

Tak for hjælpen Miela1. Jeg har åbnet internet explorer -> indstillinger -> Avanceret

Mener du det er ud for "UTF-8 til mailto links" at der skal markeres?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

hej, MajaH.

Nej det var ikke det jeg menet, links står i HTML, så hvis du setter den til UTF-8 skulle du gerne få links som viser adressen du linker til, som her på forum, istedet for det navn som webmaster nu har valgt at der skal stå på linket.

men istedet kan i prøve at kikke på det her.

i kontrolpanelet >> internatunale/sprolige- instillinger

Udklip.PNG

hvis den ikke står på dansk, kan det godt skabe problemer,

nu er det her fra windows 7, så jeg er ikke helt sikker på hvordan det ser ud i andre styresysteme, eller om man overhoved kan skrifte de instillinger i andre styresystemer, jeg mener nemlig kun det er de store udgaver af windows 7 du kan skifte sprog.

Tak igen

Jeg kører også med windows 7. Mine indstillinger er rigtige.

Hej Helmers

Hvilket styresystem har du?

Hvis også dine indstillinger står rigtigt, er der nok ikke andet for en at du må starte forfra.Trist humørikon

Nu er jeg her igen, men kun for at sige tusind tak for hjælpen - selvom problemet desværre ikke blev løst. Jeg har indtil videre valgt at bruge mit gamle mailprogram, det fungerer ok. Computeren er forholdsvis ny 1½ år og det er Vista styresystem, så jeg håber på besøg af en "nørd" som så kan hjælpe mig.

mange hilsner

Helmers

Selv tak helmers

Besøg gerne forum igen med spørgsmål eller for at hjælpe andre.

PS. De der "nørder" - De er nu gode at ha' ! Blinkende humørikon

I Windows Live Mail kan problemer med at vise æ, ø og å i mails, der benytter utf-8 karaktersæt løses ved at fjerne fluebenet ved "Brug standardtegnsættet til alle indgående meddelelser" i Indstillinger - Læsning - Skrifttyper - Internationale indstillinger, Vesteuropæisk. Derefter vises æøå korrekt.

Hilsen

jobora

hej jobora

Jeg havde lidt svært ved at finde det. Jeg har taget et billede af det. Tak for dit tip, det er der mange der bliver glade for.

Indstillinger - E-mail - Læsning - Skrifttyper - Internationale indstillinger, Vesteuropæisk.

Hej Helmers

Prøv jobora's tip og hvis det løser dit problem, må du godt klikke acceptret løst tråd ud for jobora indlæg.

Jeg er pt i Spanien og kommer først hjem fredag aften, så jeg vil se frem til at prøve, om det kan løse mit problem, som jeg ellers mer eller mindre har lært at leve med.

Dejligt at nogen stadig tænker på, at hjælpe os, som ikke er de store "computernørder"

vh

Anita

Hej Anita

God rejse og kom sikkert hjem.Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$