Svar

Windows har ikke fundet netværkshardware

• Deltager
  • 6 kommentarer
Hej.

Min bærbare pc kan pludselig ikke finde mit trådløse netværk. Jeg har Home Trio og på min mands bærbare pc fungerer det upåklageligt. Min pc er er Asus n53s og jeg kører med Windows 7.

Min pc slukkede pludseligt af sig selv for et par dage siden. Jeg fjernede batteriet og satte det i igen, hvorefter jeg kunne tænde for pc'en men derefter har jeg ikke haft adgang til netværket.

Jeg får den besked, at "der er ingen tilgængelige forbindelser" og ved fejlfinding kommer beskeden "problemet blev ikke identificeret". I kontrolpanel får jeg beskeden "windows har ikke fundet netværkshardware".

Hjælp - hvad skal jeg gøre, for at få adgang til det trådløse net?

Venlig hilsen

Sarah

icon

Bedste svar af PeterA1 20 juni 2013, 05:30

Der er ikke så mange oplysninger.... Men på det foreliggende grundlag tror jeg at du kigger det forkerte sted. Det er ikke et spørgsmål om at computeren kan finde netværket - nærmere et spørgsmål om computeren kan finde netværkskortet.

Mange computere har ligfrem en kontakt udenpå hvor man kan slukke netkortet - har du kontrolleret det? Der kan også være en tastaturkombination der gør det. Kig i computerens manual.

Hvordan ser det ud i Enhedshåndtering? Kan du se netkortet der?

Har du prøvet at sætte et kabel i til routeren?

Jeg er ikke helt glad for at tog batteriet ud.... Hvorfor gjorde du det?

Sidst men ikke mindst er der jo en vis sandsynlighed for at netkortet kan være defekt. Selvom mange af os nærmest ikke kan huske hvornår det sidst er sket.....

Vh

Peter

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er ikke så mange oplysninger.... Men på det foreliggende grundlag tror jeg at du kigger det forkerte sted. Det er ikke et spørgsmål om at computeren kan finde netværket - nærmere et spørgsmål om computeren kan finde netværkskortet.

Mange computere har ligfrem en kontakt udenpå hvor man kan slukke netkortet - har du kontrolleret det? Der kan også være en tastaturkombination der gør det. Kig i computerens manual.

Hvordan ser det ud i Enhedshåndtering? Kan du se netkortet der?

Har du prøvet at sætte et kabel i til routeren?

Jeg er ikke helt glad for at tog batteriet ud.... Hvorfor gjorde du det?

Sidst men ikke mindst er der jo en vis sandsynlighed for at netkortet kan være defekt. Selvom mange af os nærmest ikke kan huske hvornår det sidst er sket.....

Vh

Peter

Hej Peter.

Tak for dit svar.

Jeg tog batteriet ud, da min computer for nogle dage siden var helt død, dvs. jeg kunne ikke tænde for den. Jeg fik det råd at tage batteriet ud, holde tændtasten nede i 30 sekunder, sætte batteriet i igen og derefter tænde for computeren. Dette gjorde jeg og derefter tændte computeren men kunne så ikke finde netværkskortet.

Kontakten på siden af computeren til netværkskortet er på "on" men der er ikke lys i det lille symbol, som der plejer at være, når man er tilsluttet nettet.

I oversigt over enhedsfunktioner står der under enhedsstatus: "denne enhed fungerer ikke korrekt, fordi Windows ikke kan indlæse driverne til enheden (kode 31)" Når jeg under egenskaber klikke på fanen "driver" kan jeg kun klikke på "driverdetaljer" men har ikke mulighed for at klikke på nogle af de andre felter som f.eks.  "opdater driver".

Jeg er herefer fået i kontrolpanel, derefter hardware og lyd, derefter enheder og printere. Der er en gul trekant med udråbstegn på ikonet for min pc. Når jeg klikker på fejlfinding popper et vindue op med beskeden "installer driverenheden igen. Der er problemer med driveren til WAN-miniport (PPPOE). Du kan måske løse problemet ved at installere driveren igen. Når jeg klikker på "anvend denne rettelse" kommer der ca. 10 gange, hvor jeg skal klikke på "anvend denne rettelse" og resultatet i den sidste ende er: JEG KAN KOMME PÅ NETTET IGEN. Tak fordi du ledte mig på rette vej.

Jeg er ikke så klog på alt det tekniske, så jeg har lige et par spørgsmål: er driveren det samme som netværkskortet? Hvis jeg en anden gang skal sætte kabel i routeren, hvilken af indgangene skal jeg så vælge? Du er ikke begejstret for at jeg tog batteriet ud. Hvad kan jeg gøre en anden gang, hvis min pc er helt død?

Mange hilsener

Sarah

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Lyder godt :-)

Netværkskortet er lavet af plastic, glasfiber, kobber og lidt andet.... Dvs. det er noget der er fysisk. Det er forbavsende lille nu om dage - men alligevel. Driveren er det stykke software der får den til at virke.

Grunden til at jeg ikke er så glad for at man fjerner batteriet er at en moderne computer laver en hel masse - selv når den ser ud til at være passiv. Hvis den så f.eks. er ved at opdatere en driver, og man tager batteriet ud, så stopper det med garanti... :-)

Det er også derfor den begynder at lukke de forskellige dele ned ca. 15 min. før den løber tør for strøm. På den måde sikrer man sig en kontrolleret nedlukning. Hvis maskinen bare kørte helt til strømmen er væk, ville det svare til at fjerne batteriet, og i praksis ved man så ikke hvilken tilstand den er stoppet i.

Nu skal jeg skynde mig at sige at der er masser af tilfælde hvor man kan fjerne batteriet helt uden problemer. Bare man bruger hovedet. Men hvis man måske er lidt usikker på hvad man ellers har med at gøre, så er det smartest at lade være.

Når du skulle bruge flere forsøg kan det også være et tegn på at den i virkeligheden var optaget af at lave noget andet - men det viser bare at en moderne computer er en kompleks størrelse som det er svær at gennemskue.

Hvis du vil bruge et kabel, og har en standard router som f.eks. den fra TDC, så er det lige meget hvilken port du forbinder med.

Jeg vil da håbe på at din computer ikke sådan går i baglås igen :-) Hvis det er noget der bliver ved at ske er der stor fare for at den står helt af indenfor en overskuelig fremtid. Men SKULLE det alligevel ske - så ville jag lade den stå nogle minutter og se om den ikke svarer igen. Hvis det ikke er tilfældet, så ville jeg holde tænd-knappen nede i 5-10 sekunder og se om den så ikke kunne genstartes. Hvis alt andet svigter - ja - såe r der jo kun batteriet tilbage. Men som sagt skal du tage det som et tegn på at der er noget andet galt.

Vh

Peter

Tak for dit uddybende svar.

Min pc. er kun 1 år gammel, så hvis det sker igen, vil jeg indlevere den til reparation. 

Endnu en gang tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Sarah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8