windows 7 finder 2 netværk

Jeg har fået den "nye" TDC HomeBox til mit HomeDuo efter at have haft "alm." TDC homeDuo med en tilfældig router.

Herefter er mit Windows 7 dog begyndt at hente 2 netværk når jeg starter computeren op.

Et identificeret hjemmenetværk og et uidentificeret.

Men med denne opsætning kan jeg ikke komme på internettet, selvom mit windows 7 dog påstår at der er forbindelse.

Og her bliver det så mærkeligt, hvis jeg til gengæld efter opstart går ind i netværks forbindelser og slår mit netværks kort fra, og så slår det til igen, så finder windows 7 kun et identificeret netværk og så kan jeg godt komme på internettet.

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg kan løse problemet så jeg ikke skal slå mit netvækskort til og fra ved hver opstart?

3 Kommentarer

Jeg tror dette er løsningen, da jeg selv har haft problemet tidligere. Det skyldes en service som kører i baggrunden. "Bonjour DNS Responder Service" Det er en service apple installerer med fx itunes, quicktime og flere. Du bør deaktivere denne service sådan den aldrig starter af sig selv. Gå ind under control panel -> administrative tools -> services Herinde har den et meget logisk navn... "##Id_String2.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762##" Denne skal deaktiveres. Evt dobbeltklik og se det er den rigtige ved at exe filen hedder "C:Program Files (x86)BonjourmDNSResponder.exe" Her er mere info: http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itpronetworking/thread/2c0af923-24bb-4de2-95a7-9a9d4f64a8b0
Tror det skyldes update til windows. Fik det efter servicepack 2. Ser ud til at det løses ved  at gå til kontrolpanel, system, administration, tjenester, bonjour, egenskaber, automatisk men forsinket. Må være andre med samme problem. Fik det samtidigt med update på begge mine windows 7 pc-ere.

Tak for tippet. Jeg har sat tjenesten til manual start og genstartet PC. Det fungere for mig. Jeg havde ikke fundet løsningen uden et tip. Uidentificeret netværk er forsvundet og PC kan nu gå på nettet.

ID string hedder lidt anderledes på min PC, men Bonjour Service navnet kommer op under egenskaber. Hos mig hedder strengen ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762##  Altså 1 i stedet for 2 som første tal.

Hvad er formålet med denne fil / tjeneste ?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)