Window Media Player

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Jeg får jævnlig denne besked "Windows Media Player kan ikke afspille videoen på grund af problemer med dit skærmkort"' en gang imellem trykker jeg blot på "luk" og åbner igen, og videoen vises uden problemr,

Andre gange bliver beskeden "hængende" i billedet,mens videoen vises; og andre gange lukker den helt.

Hvordan ordner jeg det, og hvor finder jeg skærmkortet. Er det en opdatering eller andet der skal til,eller

skal der monteres et nyt`? Det er en bærbar HP Pavilion dv 6000 fra 2008 som jeg her. med Vista.

m.v.h. vah 

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er desværre en af de fejl hvor der er RIGTIG mange muligheder.

For at starte lidt bagfra - nej - der er slet ikke noget skærmkort i din computer, og derfor skal det selvfølgelig heller ikke skiftes :-) Der findes stadig computere med seperat skærmkort - men i de fleste tilfælde er det bygget ind i det chip-sæt computerne er bygget op om. Seperate skærmkort benyttes hvis man arbejder med grafiktunge opgaver eller f.eks. spil.

Din computer er fra 2008 og der er en oplagt tanke man kan få. Den chip der afvikler grafikken har tit sin egen køling. Hvis denne køling har svigtet på et tidspunkt - eller i det øvrigt er blevet dårligere over tid (tit pga. ophobning af skidt), så kan chippen have taget skade. Den fungerer så ikke optimalt og når åbenbart ikke at svare CPU-en hurtigt nok. Så kommer fejlen.....

Du kan sagtens forsøge dig med at opdatere drivere osv. Heldigvis er HP et af de firmaer som laver både opdateringer og vejledinger så de er til at finde ud af. Dem finder du på deres supportsider.

Men - min egen mening er at en fem år gammel maskine er begyndt at få skavanker under alle omstændigheder. Samtidig lever den lidt på lånt tid i det hele taget. Jeg ville nok leve med dens særheder - og så begynde at kigge mig om efter en ny.

Vh

Peter

Hej PeterA

Tak for svaret; jeg vil prøve HP supportsider. Min bærbare kører ellers fint; jeg har lige skiftet strømforsyning på den. Jeg troede ellers, at en kun 4 år gammel computer med et nyere styresystem, nok kunne holde en tid endnu, men jeg må måske til at se mig om efter en nyere, eller , som du siger, finde mig i de småskavanker som en lidt ældre model åbenbart kan have.

Tak  vah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P