Wifi på mobil virker ikke efter "opvågning" (Homebox)

Hej,

Jeg har en HTC Desire mobil. Når jeg forbinder til wifi på min Homebox virker det fint. Men når telefonen har ligget ubrugt et stykke tid og skal genskabe forbindelsen, så virker det ikke. Det ser ud som om, at telefonen har fået wifi forbindelse (ikonet er der og den har fået en ip), men der kommer bare ingen trafik igennem. Hvis jeg slukker og tænder wifi manuelt, virker det fint. Inden jeg fik en TDC Homebox, havde jeg Telenor og brugte et Linksys access point, og der havde jeg aldrig problemer. Jeg har heller ikke problemet hos to af mine venner, hvor af den ene også har en Homebox. Altså ser det ud som om, at det er min Homebox, der har problemet. Hvad skal jeg prøve for at fikse problemet?

mvh Frank

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa Frankkj,

synes du skal prøve at sætte "Rettighedstiden" op.. Kunne godt forestille mig den står lidt lavt hos dig.

Det du skal gøre er at gå ind på 192.168.1.1 i dit browserfelt, "admin" i brugernavn og efterlad kodefeltet tomt. Gå ud til venstre i menuen og klik på "Avanceret" -> "DHCP Konfiguration", og ændre der hvor der står "Rettighedstid i minutter" til et højt tal. Min står selv på 6000 minutter.

håber det virker Glad humørikon

Jeg har sat den op til 24 timer (1440 min).

Det ser dog lidt underligt ud, inde i listen over DHCP forbindelser. Der er flere enheder, som ikke er koblet til netværket lige nu (men har været en gang), og ved alle enhederne i listen står der "status: aktiv" og "udløber om" er altid (tror jeg) et meget højt tal omkring 1400. Lidt sjovt at de stadig er aktive og har sådan en lang udløbstid alle sammen.

Og ud over det, så opdatere status siden ikke altid, bl.a. ser det ud som om min mobil altid er på, mens min server (ethernet) og squeezebox (wifi) ikke er listet. Vores to bærbare computere hopper fint nok af og på inde på status siden.

mvh Frank

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Du kan da prøve at slette alle enhederne under DHCP forbindelser. De vil dukke op igen lige så snart de forbinder sig til Wi-Fi igen, men så får homeboxen sig da lige et friskt pust, og det vil måske være lidt mere overskueligt for dig at holde øje med enheder tilsluttet Homeboxen. Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)