Svar

Wifi i hele huset

Jeg har fået installeret TDC HomeBox og den er placeret nær computeren på første sal. Alt virker fint i nærheden, men går man blot nedenunder, så er wifi signalet så svagt - eller forsvinder helt, at man ikke kan anvende en smartphone via eget wifi.

Har læst om at man kan forbedre signalet med noget der heddder en repeater. Er det korrekt? Hvordan virker det og får man i såfald et kraftigt signal i hele huset.

Er det noget man selv kan installere. Hvad koster en repeater?

Jeg vil være meget taknemlig for en hurtig hjælp.

icon

Bedste svar af jenspeter333 3 januar 2012, 17:32

Hej

Tak for dit. Med internettet kan man altså også være for hurtig - har netop bestilt den expander som den foregående hjælper anbefalede. Virker den ikke, så har jeg stadigvæk min gamle Cisco router, som nu ikke er helt gammel, og som er en N router. Linksys E2000.  

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints EivindG har modtaget fra andre medlemmer.

Du kunne prøve med en Linksys Range Extender, der koster ca. kr. 500. Den virker lidt ustabilt hos mig, men det tror jeg er fordi den er designet til at fungere med et trådløst netværk baseret på n-standarden, noget din nye TDC Homebox understøtter (hvilket mit gamle TDC modem ikke gør). Den kan købes her: http://www.fcomputer.dk/hardware/netkort-traadloest/cisco/re-1000-n-range-extender/ mvh Eivind
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

et godt råd -  invester ikke i en expander/repeater til TDC´s HomeBox, køb hellere en ny kraftig trådløs router.

Deaktiver den trådløse funktion i HomeBox´en og koble din egen router til med en netværkskabel. 

Læs f.eks denne lange, men meget fyldesgørende tråd:

/t5/Bredbånd/Problemer-med-ustabilt-trådløst-på-TDC-homebox/td-p/65841

Mvh

Hej

Tak for rådet. Har læst om den pågældende expander og vil nu bestille en.

Hej

Tak for dit. Med internettet kan man altså også være for hurtig - har netop bestilt den expander som den foregående hjælper anbefalede. Virker den ikke, så har jeg stadigvæk min gamle Cisco router, som nu ikke er helt gammel, og som er en N router. Linksys E2000.  

Du kan jo prøve at anvende din gamle Linksys router som repeater på dit nye netværk. Det kan den ikke fra fabrikkens side, men det er der råd for. Læs mere i denne tråd.

På denne måde behøver du slet ikke penge op af lommen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)