Wifi

Store problemer med mit wifi. Tdc Home Trio router samt 1 stk Samsung S2, 1 stk S3 samt tablet note 10.1

Alt har fungeret perfekt med dynamisk ip og mac filtrering. Indtil enhederne opgraderede til Jelly Bean 4.1.2.

Siden taber S2, tablet og en del gange S3 netværket. De mister kontakten, men radiosignalet er der. de kan heller ikke pinges fra routeren. Så slår jeg wifi fra og til på enhederne, så kører de igen et stykke tid. Jeg kan kun se at fejlen må ligge i opgraderingen. Nogen der har være ude for det samme og har en løsning?

Tdc supporten kunne ikke løse problemet og var ikke bekendt med det. Så jeg venter spændt. Jeg har forsøgt at ændre kanaler fra 6 til 9 og nu 11. Ændret wpa/wpa2 til wpa og deaktiveret wps. Samme resultat. Jeg har også andre trådløse enheder på samme net der kører uden problemer. Jeg kan se i andre forum at jeg ikke er den eneste og vil nu prøve samsung support, men håber at en ef jer derude kan løse det.

mvh

Palle

6 Kommentarer

Hey...

Jeg har Nøjagtig samme problem med en Samsung Galaxy 2 & 3

Har haft 2'eren til rep hos Samsung, men det hjalp ikke...

Problemet startede efter sidste opdatering af Mobilen.

Har så købt en Samsung Galaxy 3 fordi jeg blev så pissed

over at 2'eren ikke virkede længere... og den er der samme problem med.

Er ved at blive idiot af det.... kan ikke finde fejlen !!!

//Jesper

har samme fejl dog med wifi både på computer og mobiltelefoner og har ringet ind idag og det er vores router der er fejl i så vi får en ny en for hjælper ik at skifte kanal på routerens wifi på vores 

Fra tdc var man så venlig at sende mig en ny router. Den rebootede af sig selv efter kort tid, og 2 gange. Tdc vil nu fejlrette i dag, så det bliver spændende. I nat slog jeg sikkerheden fra på routeren og ingen af telefonerne har tabt forbindelsen indtil nu, så det er måske her man skal kigge. Men umiddelbart ser det ud til at fejlen må ligge i samsungs opdatering. Men det mener samsung jo ikke. Jeg foreslog samsungs support at installere den gamle android version som en prøve, men det gik åbentbart langt ud over hans viden, da han påstod at det kunne man ikke. Det var jo også det nemmeste. Nu afventer jeg spændt tdc´s fejlretning.

Glæder mig til at se hvad der sker videre i sagen.

For jeg er godt nok træt af det her....

//Jesper
Lige en opdatering. Har været i kontakt med en meget hjælpsom tdc teknikker og sammen har vi prøvet forskellige opsætninger, desværre med samme resultat. Jeg satte så min gamle linksysrouter på nettet som accespoint og slog trådløs fra på tdc routeren og siden (2 dage) har der ikke været udfald. Skal nu forsøge med en anden router fra tdc, så må vi se om det er her problemet ligger. 

Jeg modtog en ny router HGW3 i stedet for de 2 tidligere HGW2 routere der var probelemer med. Efter udskiftningen har alt kørt perfekt. For få dage siden kom der så også en ny opdatering til min Samsung S3. Dette ændrede nu ingen ting. Så nu er der bare at håbe. Og tak for at der hos TDC sidder nogle kompetente teknikere der tager deres kunders problemer seriøst og virkelig gør en indsats for at løse dem, det kunne de såkaldte supportere der sidder hos Samsung lære noget af. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)