WebTV

Jeg bruger dagligt WebTv, normalt uden problemer, men jeg er indenfor den sidste måneds tid nu for anden gang mødt med beskeden om, at jeg ikke bruger min bredbåndsforbindelse med TDC. Jeg kunne godt lide at vide, hvilken forbindelse jeg så bruger, eftersom jeg har været kunde hos TDC siden jeg fik telefon i sin tid i 1968. Jeg bliver også oplyst om, at jeg ikke er hjemme hos mig selv, men jeg synes at omgivelserne ligner hvad jeg normalt ser, når jeg slår øjnene op om morgenen, så den holder heller ikke. Når jeg følger TDC's test, bliver jeg oplyst om, at alt er OK, altså lige bortset fra, at WebTv IKKE dukker op på skærmen. Jeg er utilfreds med tingenes tilstand, og jeg har endnu ikke fået nogen ordentlig forklaring fra TDC om, hvad problemet skyldes. Forrige gang jeg havde problemet, gik det over af sig selv(???) i løbet af 4 - 5 dage.

33 Kommentarer

Har samme problem  her i Svinninge.. Er en lille smule træt af det.. Eftersom det er ved at være hver anden gang, når man prøver at logge på.. Er ved at være lidt træt af at betale så man penge for ingenting.. Det er sku en om´er TDCKat trist

Det er rart at vide, at jeg ikke er den eneste med dette problem. Vi må håbe, at en af TDC's ansvarsbevidste medarbejdere får øje på vores klagesang, og forhåbentlig gør noget ved dette problem.

Mvh. Tingbog

Ja, ellers får de et opkald i morgen, når de har telefontid. For det er lidt trættende det her..

Same shit - different day.

Jeg røg af Webtv lidt over kl. 20 (tror kundeservice slukker for ALT når de går hjem ;-) det sker i hvert fald tit for mig efter kl. 20.

Jeg har været kunde ved dem i 8 måneder og det er en periodisk fejl der kommer nogle gange om måneden.

Jeg har et par gange været nød til at få kundesupport til at lave en Ip-release for det kom til at virke. Men de sidste mange gange har det virket dagen efter jeg stod op.

Så hvis du ringer til supporten og får et brugbart svar på problemet, vil du så ikke være sød og dele her?

Jo, det skal jeg nok, men jeg har endnu ikke hørt andet fra TDC end undren over fænomenet, samt forslag til at gøre, hvad jeg i forvejen selv havde gjort, dvs. forsøg med at logge på med og uden TDC log-ind, nedlukning af TDC TV, osv.

I øvrigt har jeg nu igen fået adgang til WebTv her til morgen.

Mvh. Tingbog

Jeg sidder og tænker på, om årsagen kan være, at PC'en, uden at I lægger mærke til det, kobler op på naboens internet. Vær helt sikker på, at det er jeres egen IP-adresse, som PC'en kobler op på.

Jeg kører kablet netværk så det håber jeg da godt nok ikke ;-)

Jeg bruger også kabel, så jeg tror heller ikke på denne mulighed.
Har samme problem med ujævne mellemrum (TDC Trio, Gentofte).

Hele genstart-showet er selvfølgelig prøvet uden held.

Hvad siger I til det TDC? Er det ikke på tide at få det løst?

Lidt anstrengende gentagne gange at få at vide at man ikke er hjemme hos sig selv, ikke er TDC-kunde osv.

Det med at sende regningerne ud virker altid...

/Thomas

Det samme sker her igen og igen! Det eneste jeg har fået ud af samtale med TDC- tekniker, er at efter en test modtog jeg en mail hvor teknikeren skrev at jeg skulle afprøve web-tv og hvis det ikke virkede, skulle jeg lade være med at logge ind, men i stedet gå direkte ind.

Hvis jeg så kunne se web-tv ville de betragte problemet som løst.

Så tager jeg mig til hovedet .... for det første har jeg ikke brugt login til web-tv længe (TDC har jo selv annonceret på deres side at det ikke længere er nødvendigt) og allerede dagen efter var det galt igen og har været det flere gange, senest i dag!

Mon ikke den tanke der falder èn ind er rigtig - de har ingen løsning på problemet.

Min linie har været fejlmeldt siden starten af august. Efter (igen) at have indsendt systemtesten hørte jeg intet fra dem. Tog kontakt til Deres facebook side for at se om servicen var bedre der. De svarede i det mindste deres mail, men kunne ikke andet end at love jeg blev kontaktet. Efter yderligere 3 mails og 4 uger gav jeg op. Du vil aldrig få et svar. Jo hvis du kan få 10-20.000 personer til at tilkendegive dem samme på Facebook ;-)

At det periodisk ikke virker er en ting, men Deres kunde"service" er desværre direkte pinagtig efterhånden.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle,

Vi vil rigtigt gerne se nærmere på de fejl, som I oplever med WebTV. Vores produktansvarlige har bedt os om at samle flere oplysninger, så vi kan "zoome ind" og få afklaret hvor kæden hopper af for jer.

Dertil har vi brug for nogle personlige oplysninger, som hverken vi eller I er interesserede i at få ud i et offentligt forum. Jeg vil derfor gerne bede jer om at sende mig en personlig meddelelse med følgende info:

Fastnet- eller EM-nummer:

Mailadresse:

Brugernavn til tdc.dk:

Hvilken IP-adresse har du? (du kan finde den her:  http://webtv.tdc.dk/systemtest/)
Hvilken fejlbesked får du? (Det skal være en nøjagtig gengivelse af beskeden)
Er fejlen konstant eller periodisk?
Er fejlen der når du er logget ind, når du ikke er logget ind eller begge dele?

Vi håber, at du vil være med til at hjælpe os Glad humørikon

/Ulf

Kære Ulf, jeg har indtil flere gange forsynet TDC med de oplysninger du beder om, nemlig hver gang der skete udfald, uden at man er kommet nærmere på en løsning af problemet. Det skal så bemærkes, at WebTV i øjeblikket fungerer fint. Jeg har senest korresponderet med din kollega Bjørn Ørving, TV-ambassadør og kunderådgiver hos TDC, som har modtaget resultatet af den test TDC bad mig udføre.

Mvh. Tingbog

Jeg må så sige for mit vedkommende, at for tiden enten søger og søger web-tv efter de forskellige kanaler og når der så endelig er forbindelse sker det mange gange at billedet fryser. Så begynder søgningen forfra og hvis jeg er heldig får jeg forbindelse til kanalerne hvis jeg opdaterer og skifter kanal nogle gange. Så "kører" udsendelserne efter nogen tid uden problemer, men der er dage hvor det sker mange gange og så er det irritationen melder sig.

Jeg har talt med så mange mennesker på TDC efterhånden at jeg opgiver - jeg tror ikke det kan løses, men fint der er endnu en medarbejder der forsøger.

Hej heto, jeg er enig med dig i, at TDC's bestræbelser enten er ikke-eksisterende, eller også overstiger opgaven deres formåen. Jeg fik lige skrevet her til morgen at WebTV virker. Den melding blev fejret med, at jeg i øjeblikket IGEN ikke kan se TV, med henvisning til at jeg enten ikke er hjemme eller at mit - dyrt betalte - abonnement ikke giver mig adgang til WebTV. I øvrigt er det bemærkelsesværdigt, at de oplysninger som den flinke Ulf efterlyser, i hvert fald for mit vedkommende forlængst er videregivet til TDC, uden at dette i øvrigt har ændret noget.

Jeg ville gerne sige stakkels TDC, men jeg synes det passer bedre at sige stakkels abonnenter.

Mvh. tingbog

Hej tingbog

Vi kan vist konkludere at TDC`s produkt ikke svarer til det vi har købt!

Og med hensyn til de beskeder man får når webtv ikke virker, ryster jeg da på hovedet og tænker hvem der mon er så kreativ at udforme den besked om at "Det sikkert ikke virker fordi man ikke er hjemme hos sig selv!"

MVH Heto

Jamen det skal kun virke, når man er opkoblet på den ip-adresse, som man har abonnement på. Det vil sige at man skal være "hjemme". Det ville være rigtig rart, om det også kunne virke på ens sommerhusadresse, f.eks. Men det dækker abonnementet ikke: Man skal være hjemme på sin egen ip-adresse.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KsNa har modtaget fra andre medlemmer.

Ja, det ville være dejligt hvis det kunne tages med, på samme måde som man kan hvis man er kunde hos YouSee

Mvh

Kim

Tak til jc for at slå fast, at det "naturligvis kun forventes at virke, når man er koblet op på den ip-adresse man har abonnement på". Humlen i hele denne debat er jo netop, at det IKKE virker, SELV om man er koblet  op på den rigtige ip-adresse!

Mvh. 

tingbog

Jeg ved godt det kun virker på ens egen ip-adresse jc, det var ironisk ment det jeg skrev :-)

Men det er da lidt hovedløst at man får en meddelelse om at det ikke virker fordi man nok ikke sidder hjemme ved sin egen pc - når man netop sidder ved den og laver testen.

Og hver gang man taler med en ny tekniker, bedes man lave de samme test igen og igen. Det må være en standard procedure der køres, men den løser intet.

Jeg har nogen enkelte gange oplevet at TDC mener man ikke er hjemme, men her har jeg bare fornyet min DHCP-lease, og så virker det igen.

Hvor jeg glæder mig til at se rabatten på min næste regning fra TDC!

For TDC er vel ikke så useriøs at de tager betaling for produkter der ikke bliver leveret, vel?

De sidste dage har web-tv ikke virket en stor del af tiden og her til morgen er det galt igen :-(

Alligevel reklamerer TDC hele tiden om hvor godt Home trio produkterne er!!!!!!

Nej det er sgu produktet WebTv fra TDC som er noget shit.

Jeg og sikkert de fleste kobler os ikke på andres åbne trådløse 

netværk. Vi ønsker da ikke at kører på et ikke sikkert trådløst

netværk.

Og forresten hvis vi gjorde det hvorfor så betale TDC penge for deres

elendige bredbåndsprodukter?

YouSee er sjovtnok også et TDC produkt :-)

Det kører ikke rigtigt for TDC i øjeblikket med WebTV, og jeg oplever nu for tredie dag i træk, at TDC meddeler sine abonnenter, at der p.t. er problemer med WebTV, og at de arbejder på at udbedre fejlen. Det er tragikomisk at de endnu ikke har fundet fejlen, og det er møgirriterende at skulle betale for den meget mangelfulde ydelse. Jeg har lagt mærke til, at Ulf ikke har ladet høre fra sig et stykke tid, men det må også være svært at finde på nye forklaringer og - delvis ubrugelige - løsninger på at TDC ikke leverer varen.

Mvh. Tingbog

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P