Webspeed bruger kan ikke bruge Outlook via POP3

• 0 kommentarer
Hej Alle

Jeg har en god ven som ikke kan få Outlook eller nogen anden mail klient til at hente post via POP3. Hans konto er en gammel webspeed.dk konto, og for at gøre det endnu mere besværligt, så er hans login til mail via tdc.mail.dk, som en web løsning, ikke tilknyttet nogen email adresse. Det er kun til login formål.

Vi har prøvet med denne login account og de mail adresser der er tilknyttet, men der er ikke noget der virker.

Login via web virker selvfølgelig som det skal.

Er der nogen gode ideér til om det overhovedet kan lade sig gøre at anvende outlook mod en gammel webspeed adresse?

plil

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej plil

Så længe e-mailadressen eksisterer, skulle du meget gerne kunne sætte kontoen op med standardoplysningerne du finder på www.tdc.dk/4444.

Får du en fejlbesked, eller hvad sker der?

Vh.

Rasmus - TDC

plil skrev:
Hej Alle

Jeg har en god ven som ikke kan få Outlook eller nogen anden mail klient til at hente post via POP3. Hans konto er en gammel webspeed.dk konto, og for at gøre det endnu mere besværligt, så er hans login til mail via tdc.mail.dk, som en web løsning, ikke tilknyttet nogen email adresse. Det er kun til login formål.

Vi har prøvet med denne login account og de mail adresser der er tilknyttet, men der er ikke noget der virker.

Login via web virker selvfølgelig som det skal.

Er der nogen gode ideér til om det overhovedet kan lade sig gøre at anvende outlook mod en gammel webspeed adresse?

plil

@Rasmus  - dit link virker ikke, så jeg forsøger også lige med et svar.

Hej plil

Jeg syns der er modstridende oplysninger i det du skriver. En webspeed-konto? mener du hans selvbetjeningskonto hos yousee? Hvis ikke han har en mailadresse kan du ikke lave en opsætning i hans outlook. Jeg går derfor ud fra at han har en mailadresse hos Yousse, hvor han er kunde, og så er det yousee's opsætning han skal bruge til sin mailklient.

Du kan evt. spørge hos yousee's forum  http://forum.yousee.dk  eller selv finde det via de link jeg sætter herunder. TDC-logind virker også på yousee og omvendt.

Der er lige noget du skal være opmærksom på.

Det er ikke tdc/Yousee-login du skal bruge i opsætningen til et mailprogram. Det er et server login.

Ved oprettelse af bredbånd har din ven valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal han bruge som Brugernavn i opsætningen til hans postprogram på hans pc, sammen med omtalte password. Hvis han ikke kan huske det password, kan han gå ind på webmail og oprette et nyt pasword sådan:

Åben Din vens pc og Log ind på http://webmail.yousee.dk/ med hans yousee-logon (tdc-logon).
Klik indstillinger - klik password.
Der kan I oprette et nyt password, til hans postpogram.

Yousee's mailsupport-program der kan opsætte automatisk.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Mail/Opsaet_din_mail_med_Mailsupport.aspx

Det var en noget forvirende forklaring, men skriv bare igen, hvis du har yderligere spørgsmål.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)