Svar

webserver kan ikke ses på LAN men godt på WAN


Hej

 

Jeg har en qnap webserver kørende på en lokal ip adresse på mit netværk. 

 

Udgangspunkt:

jeg havde i går en TDC sagem router som skulle udskiftes med en ny fra TDC. Den var sat op så der var åbent på port 80 og denne gik videre til min webserver.

 

I går kunne jeg fra min computer både tilgå hjemmesiden via serverens lokale ip adresse samt via min TDC tildelte WAN ip adresse (som også er tilknyttet en no-ip konto).

 

I dag efter jeg har skiftet min router til den "nye" TDC router:

Jeg har igen åbnet for port 80 i "Port Omdirigering":

fra port: 80

til port: 80

Omdirigeringsport: 80

Protokol: TCP

Ip adresse: min servers lokale ip - 192.168.1.15

 

Dynamisk DNS er igen sat op til no-ip og denne virker fint.

 

Fra min computer kan jeg nu kun se min hjemmeside på serveren via serverens lokale ip adresse (192.168.1.15), men ikke via min TDC WAN ip adresse?

 

Jeg kan dog godt se siden fra en computer der ikke er på mit netværk via min TDC WAN ip adresse?

 

Hvorfor denne ændring i forhold til min gamle router, og hvordan får jeg det til at virke som før?

 

VH

Claus

icon

Bedste svar af jk44 6 april 2013, 04:36

Hejsa

Vi mangler stadig at få rettet i firmwaren så ip nat loopback virker.

Det er det der giver dig problemet. Vi må håbe at det snart bliver rettet til.

mvh

Jan

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Vi mangler stadig at få rettet i firmwaren så ip nat loopback virker.

Det er det der giver dig problemet. Vi må håbe at det snart bliver rettet til.

mvh

Jan

tak.

Det er næsten misvisende at sige mit spørgsmål er løst!!!

:-(

Det er ganske enkelt en katastrofe! TDC tvinger kunderne til at bruge disse routere (som en del faktisk hellere ville være foruden) men har ikke styr på kvaliteten.

Fik dd. byttet en ældre router til en V3 model og står nu med gud ved ikke hvor mange devices der benytter vores eget domænenavn og  nu skal omprogrammeres pga. NAT-loopback probemet!

Det er ganske enkelt ikke godt nok TDC Humørikon frustreret

Lav dog en model hvor man stortset fraskriver sig adgangen til support og dermed får lov til at benytte sig eget udstyr. Så er det kundens eget ansvar (Ved godt at gråzonen så vokser, men for pokker hvor er det frustrerende)

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)