Webmail

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hvad gør man når password er væk??

Jeg vil prøve at oprette min sambo til webmail. Jeg har skrevet et brugenavn og et kodeord og hans mailadresse. Men efter megen søgen kom jeg frem til en side hvor hans mailadresse skulle skrives, og så et password..... hmmm hvor er det mon?

Det hele kommer sig af at han har fået ny (brugt) stationær pc. Jeg har også en. Vi er på samme bredbåndsforbindelse i vores husstand.

Men da jeg skulle have den ny (brugte) pc-er til at  "forstå" at den også skal modtage mails, bad den om et password, --- øøh mon det er det samme som ved oprettelse af webmail.

Jeg ringede til TDC for over en uge siden og bad om dette password. Min kæreste har for mange år siden oprettet sin mail som opasia-net. Men den kode fra det gamle virker ikke...!!!! Så deeeet!!!

Nå, jeg ringede, og fik lovning på at få tilsendt nyt pr rød postbud. Men gad nok vide om den alligevel er sendt pr mail,  ---- som jo ikke kan modtages/læses..

Hmmmfffrrr, HVAD gør jeg.

Hanne

2 Kommentarer

Hej Sønder

Nu vil jeg prøve om jeg har forstået dig rigtig. Jeg forstår det således at du har en bredbåndsforbindelse, som du vil tilslutte to pc'til.

Mig bekendt hører der kun 1 mailadresse til en bredbåndsforbindelse. Til den bredbåndsforbindelse kan du oprette yderligere 5 aliasser på dit abbodement.

For at få adgang til din webmail, skal du bruge dit TDC-login som det du bruger til forum.

Hvis du har et postpogram på din pc, skal du bruge din mailadresse og det pasword som du oprettede da du bestilte dit bredbånd. Det password kan du oprette på ny, ved at gå ind på MIT TDC -  webmail - indstillinger - pasword og der oprette et nyt.

Din sambo: Har din sambo en af dine alliasser? tilkøbt en netbasic-abbonemang til 29 kr. og er det den du vil prøve at opsætte på et postpogram på hans pc?

Jeg er ikke stiv i det der netbasic, så det kan være jeg hopper af tråden igen og lader andre hjælpe dig videre. Blinkende humørikon

Ps. Jeg har fundet denne side om netbasic: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=26068

citat: "Bemærk - For at flytte din netbasis mailkonto til dit bredbåndsabonnement, kræver det, at du ikke allerede anvender mailkontoen som er tilknyttet dit bredbåndsabonnement. Har du allerede en mailkonto på dit bredbånd, vil denne mailboks blive slettet (både mailadresse og mails). Hvis du vælger at slette din eksisterende mailboks på dit bredbåndsabonnement, anbefaler vi, at du hurtigst muligt flytter dine mails fra denne mailkonto." citat slut

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)