WAN forbindelsen går ned og er meget sløv


Hej,

 

Jeg har nu i længere tid snakket med teknisk support hos TDC omkring min linie, men er ligeså tæt på en løsning som jeg var i starten.

 

Problemet:

  • Min forbindelse fra HomeBox'en og ind mod TDC forsvinder ca hver anden dag i omkring 2 min. HomeBox'en kan jeg sagtens logge ind i og kigge rundt på og der kan jeg se at der er disconnected på WAN
  • Forbindelses hastigheden svinger mere end et træ ville gøre under en orkan. Jeg kan lige nu trække 689 KB/s på min 20/2 linie, det kan da ikke være rigtigt? Jeg henter data fra sider som sagtens kan levere mere (min nabo har et åbent netværk og ikke TDC og der trækker jeg med fuld spade)
 

Der er nu prøvet følgende:

  • Factory Reset
  • Firmware Upgrade
  • Skifte port i central
  • Og nu en ny router (ikke afprøvet endnu, men er skeptisk på denne er fejlen da den virkede fint på min gamle adresse)
 

Jeg og ham TDC gutten er ret blanke over hvad der kan være galt. Hvis ikke routeren løser problemet, må fejlen ligge mellem centralen og mig. Er TDC villige på at fejlsøge på dette? 

 

Jeg vil bare meget gerne have en løsning på dette da jeg udover disse to ting er ret tilfreds med TDC (god kundeservice, rare mennesker der lytter og prøver. Dog nok ikke har nok teknisk viden til at kunne løse problemer af denne type)

 

Traceroute udefra mod min router ser således ud:

traceroute to X.X.X.X (X.X.X.X), 30 hops max, 40 byte packets
1 (82.103.143.2) 5.190 ms 5.241 ms 5.279 ms
2 82.103.190.2 (82.103.190.2) 0.805 ms 0.848 ms 0.893 ms
3 kbn-horsk-i1-link.telia.net (213.248.91.25) 0.939 ms 1.040 ms 1.091 ms
4 kbn-b3-link.telia.net (80.91.249.193) 0.361 ms 0.453 ms 0.498 ms
5 xe-4-0-0-0.alb2nqp7.dk.ip.tdc.net (195.215.109.1) 0.542 ms 0.592 ms 0.645 ms
6 xe-3-0-0.boanqu1.dk.ip.tdc.net (83.88.0.198) 0.921 ms 0.802 ms 0.866 ms
7 83.88.22.73 (83.88.22.73) 0.959 ms 1.014 ms 1.057 ms
8 * * *
9 * * *
10 * * *

 

traceroute to X.X.X.X (X.X.X.X), 30 hops max, 40 byte packets
1 v191.chi1.ubiquity.io (64.120.22.41) 1.361 ms 2.212 ms 2.643 ms
2 1.3.cr1.chi1.us.packetexchange.net (72.37.148.137) 5.484 ms 5.634 ms 5.744 ms
3 69.174.120.146 (69.174.120.146) 12.836 ms 12.961 ms 13.051 ms
4 te4-5.cr1.nyc1.us.packetexchange.net (69.174.120.73) 30.192 ms 30.320 ms 30.406 ms
5 te0-5.cr1.lon1.uk.packetexchange.net (69.174.120.90) 114.561 ms 114.690 ms 114.735 ms
6 xe-7-1-0-0.ldn4nqp1.uk.ip.tdc.net (195.66.224.64) 122.029 ms 119.651 ms 119.700 ms
7 xe-3-0-0.boanqu1.dk.ip.tdc.net (83.88.0.198) 123.487 ms 123.519 ms 123.597 ms
8 83.88.22.73 (83.88.22.73) 123.709 ms 123.736 ms 123.814 ms
9 * * *
10 * * *

 

Ser ud til  den dør samme steder (traceroute er fra to forskellige lokationer)

 

Nogen som har nogen forslag?




/Dan

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Naturligvis er vi klar til at tjekke det hele op.

Har du haft en tekniker ude??

Hvis ikke er det dælme på tide og så er der ikke andet at gøre end at få fat i hotline. Der må du bede dem om at sørge for at du nu får en ud. Du skal helt klart have løst dit problem. I mellemtiden kan du selv gøre lidt.

Du skal sikre dig at du ikke har nogle støj kilder i huset selv. Støjkilder kommer ofte af elektriske enheder som f.eks. energi sparepære, Pillefyr (især Baksi) og akvariepumper er det også set ved. HAr du nogle af de ting er det måske en mulighed at holde dem slukket et par dage. Envidere skal du sikre dig at du ikke har en torrent client kørende da, hvis den er forkert opsat kan få routeren til at genstarte ved for mange indadgående forbindelser.

Mvh

Jan

Hej, super. Jeg har ikke haft en tekniker ude grundet dette problem, så det vil jeg bede om at få Glad humørikon

Jeg er selvfølgelig villig til at tjekke alt hos mig selv, men netop for at minimere at det skulle være hos mig, så har jeg flyttet routeren ud i et skab som sidder 1 meter fra hvor stikket sidder i min lejlighed (der hvor det kommer ind udefra), så derfor er der ca 1 meter kabel mellem indgangen i lejligheden og routeren. Der sidder ingenting i nærheden af den (på nær min QNAP NAS og en Apple Airport Express Base Station, tvivler dog på de skulle være synderen). Dog skal det lige bemærkes at routeren genstarter ikke, WAN forbindelsen forsvinder, routeren svarer fint og kan logge ind i den imens forbindelsen er nede. Derfor er min mistanke ikke på noget elektrisk hos mig, men derimod noget hos jer (TDC).

Jeg bruger ikke torrents, så den kan ikke være synderen Glad humørikon

/Dan

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg har faktisk en kollega der har haft en strømforsyning til en ekstern harddisk der forstyrrede flere naboer på nettet, så man skal aldrig sige aldrig Blinkende humørikon. Jeg har også selv haft en kunde med en dårlig strømforsyning til en parabolmodtager som kostede netforbindelsen periodisk.

mvh

Jan

Men lagde det kun WAN forbindelsen ned og resten kørte fint?

Btw., alting virkede fint før jeg flyttede (samme udstyr), men efter jeg er flyttet er det jeg har haft problemerne. Er flyttet ca 50 meter væk, så sidder i samme central og det hele. Grunden til jeg ikke har mistanke på nogle af tingene i lejligheden er at det har virket upåklageligt før jeg flyttede... :-/

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeps Glad humørikon

mvh

Jan

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)